Jag vill inte sluta med nattmålet

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Julia

Jag vill inte sluta med nattmålet

Inlägg av Julia »

Har länge tänkt att jag skullet sluta nattamma när Lucas var 4 månader, vilket han är på fredag.

Men inatt när han åt så kände jag bara att nä jag vill inte, det är ju så mysigt att sitta där i mörkret mitt i natten och amma.

Är jag knasig som känner så?
Tänker att han kan ju få äta en gång per natt i alla fall, runt 3-tiden.

Jaja, några nätter kvar innan jag måste bestämma mig.

Lucas somnar alltid vid sista målet innan natten, ska jag väcka honom innan jag lägger honom eller hur funkar det?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Du måste inte alls bestämma dig! Så länge du tycker det är mysigt och trevligt att amma vid trekulan kan ändå inga vilda hästar, och definitivt inte shn-kuren, få dig att ändra dig :!: Så varför skulle du :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Linda

Inlägg av Linda »

Precis!
Varför ändra på något som du tycker fungerar bra?!
Kurer är till för att lösa problem- men du tycker ju inte att det är något problem, eller hur?
Däremot så skulle jag råda dig till att inte låta honom somna vid bröstet, mycket bättre somnar själv, utan mat!
När jag har gjort den ändringen så har jag matat INNAN ombyte till pyjamas och det sista blöjbytet, men antagligen så krävs det ju någon metod för att han ska förstå att det är detta som gäller nu och somna utan mat.
Alltså gäller även här att "man gör det ändringar man själv tycker behövs"
Tycker inte du att det är några problem så är det inte det!
Det är svårt att få kurer att fungera om man inte är övertygad själv, eftersom ju barnet märker det så lätt!
Fortsätt du med det du tycker känns bra tills du känner att du vill ändra på det av någon anledning!
Mamma till :
Miranda f?dd Okt -00, Melina Dec -02 och Malva f?dd Maj - 05!
Jobbar natt inom v?rden samt hemifr?n med Aloe Vera h?lso och sk?nhetsprodukter med 90 dagars garanti!
Julia

Inlägg av Julia »

Han Sov från 19 till 3 inatt bara så där, och jag vaknade i ett mjölkbad :-)
Sedan sov han ända till 7.

Han får fortsätta somna vid bröstet, med hans storebror så blev det automatisk så att han slutade somna vid bröstet och istället somnade i sin säng. Kanske blir det så med Lucas också.

Tack för era svar.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"