SHN-kurs i Gastsjön augusti 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ab73

Inlägg av ab73 »

Efterlyser en uppdatering på vädret, för att lite veta vad man ska packa. Är det varmt eller kallt i Gastsjön nu ?

Nu är det bara två dar kvar !!! Jag e så exalterad så jag spricker snart.

Tack SusanD för ditt raka svar angående alkoholbruk på kursen, det underlättar då vi vet vad vi har att förhålla oss till.

Snart ses vi !!

En stor kram till er alla-jag ser så fram emot att få träffa er allihopa, och att få möta dig Anna :heart: igen !

Ann-Sofi
Mamma till fartfylld son född i dec 05
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

Nån har satt in 500.- och inte skrivit avsändare!
Vem :wink: :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Hej

Har kollat vädret på SMHI för Bräcke och det ser ut som riktiga höstdagar 10-14 grader växlande molninghet med en viss risk för regn. Men det kan ju ändras, det är ju dock några dagar kvar :wink: . Ni kan kolla på www.smhi.se och leta på Bräcke som är närmaste tätorten!
Snart ses vi! :)
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Solen skiner över Skåne, Sigge sover, Emil vilar till filmen Bilar, Pappan kokar kaffe och jag packar. För nu är det dags! Kvart i fem går tåget från Laholm i em så nui är det bara att försöka trycka ner allt i en väska och ta en snabb dusch. :)

Igår satt jag och skrev ut papper tills långt förbi midnatt. Pust, begriper inte varför skrivare måste vara så långsamma.

Det finns fortfarande en kursplats kvar, är det någon som i sista sekunden gärna vill komma är det bara att PM:a Anna.

Kram på er alla, vi ses snart i Gastsjön.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack ja, duggregn i dag av och till. Men det fina i kråksången - vädret - är att här i Gastsjön ändrar det sig hela tiden. Regnar det på morgonen kan solen lysa klar en timme senare. Så vi ska inte misströsta :wink: :lol:

Välkommen, ab73 :heart: - ta med något lättinstucket på fötterna (för trafik mellan husen) och en varm kofta / sjal för samma ändamål.

I alla hus och rum kan man sedan elda respektive sätta på värmeelement.

:arrow: Från Lone har nu kommit rapport att hon och Liv infinner sig lagom till kursstarten i morgon kl 17 :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Nu sover lille karabaten (för ovanlighetens skull :) ) och jag packar. vill bara kolla av så att jag inte glömmer nåt :?
*Allt till Dag som behövs (mat, blöjor, kläder, vagn osv) dock ej lakan?
*Tofflor, handdukar, nåt å ha på sig (till mig :D ) & myggmedel :P men inga lakan? Kommer jag behöva öronproppar :?: för första nätterna.... (hjälp :? ?)
Planet går 20.00 ikväll så VI SES IMORGON :D
Kram
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
cissii

Inlägg av cissii »

Hej allihop :D

Jag försöker packa här jag, medans Celeste sover middag. Så jag hinner snufsa lite på henne innan jag ska gå hemifrån.
Jag är lite nervös, men mest glad och förväntansfull!
Jag och SusanD ska träffas redan idag, eftersom vi åker samma tåg. Inser nu att jag har väldigt bråttom. :shock:

Vi ses imorgon!
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Liten_med_Mindre

Inlägg av Liten_med_Mindre »

Hej hej - fler som packar här. Väskan blir förhoppningsvis släpbar... Full med matburkar och annat. Hoppas att det finns tvättmöjligheter när lillskruttan kräkts ner mig och sig själv.

Om någon på Stockholms-tåget har vägarna förbi vagn 6 plats 5 o 6 så återfinns vi där. (Kom gärna o hälsa på runt 9.30 / 10 så kan jag få lite hjälp att hålla ordning på bebistassarna som annars gärna sprider mat runt hela vagnen...) :-D Hoppas nu att kall mat går ner, för jag tänker inte vingla runt med bebis på armen och leta micro.

Trevlig kväll! Gäsp - börjar bli slitigt att gå upp kl 5 o mata. Hoppas på mirakel i Gastsjön *hint hint*
kiki

Inlägg av kiki »

Liten_med_Mindre, inte ska du vingla runt och leta micro, vi är ju massor :lol: som vill gosa bebis på tåget. Vi får nog syn på dig redan på centralen ska du se Jag och Ida kommer springandes strax före avgång :oops: :oops: kanske något innan. Men vi letar upp varandra.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Sussi

Inlägg av Sussi »

Här packas det också :D Men jag har nästan lite resfeber :oops: Blir alltid så här när jag ska träffa en massa människor jag aldrig träffat förr. Var sitter ni alla? (orkar inte leta igenom tråden, ni kanske har skrivit det tidigare) Jag sitter i vagn 5 plats 67, hoppar på i Uppsala :) Kom gärna fram och heja!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Sussi, vi har ju träffats :lol: jag och Ida sitter på plats 17 och 21 så vi är i närheten... Men nu blev jag väldigt GLAD såg på biljetten att tåget inte går förrän 8.30 jag trodde det var 8.13, en hel kvart :lol: :lol: vilken lycka, då kommer vi garanterat i tid.

Vi får flörta med någon trevlig medpassagerare så vi får över Liten_med_Mindre till "vår" vagn.

Hur gör ni med mat och fika :?: jag som är LCHF-are måste ju ta med mig lunch men kaffe tänkte jag köpa på tåget, hur gör ni?

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sussi, du sitter jämte KajsaIE och Ulrikaj! :wink: :D

Här är en till med resfeber. Jag lämnar hemmet om en halvtimma.

Snart ses vi! :D
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Jag sitter på plats 34 och Tessan strax bredvid, så det kommer sitta en massa bekantingar när du kliver på Sussi!

Jag tar med mig matsäck, kan ju inte riskera att behöva vänta några minuter på mat =P~ . Är ju rätt så gravid vid det här laget \:D/ .

Ses imorgon, roligt!!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag sitter i vagn 2 plats 4. Första klass. När jag bokade skilde det 50 spänn! :D 8) Nå, jag kommer klart ut å kacklar med er, men jag behöver jobba lite, är formellt i tjänst i morgon... :?
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Precis som Tinis sa Sussi, vagn 5 och plats 68 har jag, så vi kommer garanterat hälsa på varann, kanske tom kackla :wink: Ulrikaj och jag hoppar på tåget i Gävle!

Det blir spännande med alla nya namn också, alla heter väl inte som signaturen antar jag....jag heter inte det iaf.... :lol: 8)

Vi ses imorn allesammans!
Lääängtar!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"