Nya shematider!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej!

Efter omständigheterna så tycker jag att du tar vila framför film med er alla tre. Då kan du lura till lite medans pojkarna ligger och tittar och i bästa fall så sömnar Malte.

Angående att sova i samma rum så har jag olika läggningstider på mina tre med en kvarts mellan rum. Tycker faktiskt det varit kanon de gånger de sovit i samma rum. Lillbus hinner somna innan mellanbus läggs och mellanbus hinner somna innan storbus läggs. Jag har gjort det till en gej att de måste smyga sig in och lägga sig för att inte väcka varandra. Att de är nu så stora att de får vara uppe en hel kvart än de syskon som är mindre. Kanske det vore något? Att man måste vara tyst för att inte väcka de andra. Sedan tror jag faktiskt att Leo kommer att sova så tungt så att han inte vaknar även om de andra för lite liv.

Fast å andra sidan kanske alla ska läggas kl 18.30 eftersom de inte sover på dagen, precis som du skriver. Svårt att råda. Gör det som känns rätt för dig.

Angående dagis och Malte. Så kanske det ändå är bäst. Att han och du får en paus och att du orkar med er vardag. Ha inte dåligt samvete för det. Ibland får man skriva om planen när inte planen funkar. Just nu ser era liv ut så och för alla parter är det viktigt att mamma orkar vara den fasta klippa som pojkarna behöver. Och då behöver du få vila ibland. Och för Maltes är det kanske vad som behövs också.

Om pojkarna har samma väckningstid så tycker jag bsolut att du ska införa klockan. Berätta för de stora pojkarna om nyheten kvällen innan. Du ska se att det är en aha-upplevelse :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Cool girl! 8)
Barn i alla länder i alla tider delar rum. De kommer inte att störa varanda, eller väcka varandra. Kanske den första tiden, men då ramsar ni bara alla över en kam. 8) De kommer nog att sluta gnälla på kvällen rätt snart också. Skärma av så att de inte ser varandra bara.
:arrow: Lägg dem samtidigt och väck samtidigt. Underbart och härligt för alla!
:arrow: Väckarklocka, självklart!! Det är magiskt för mornarna. Innan dess händer det ingenting. Absolut INGET, möjligen en pangramsa.
:arrow: Resesäng till Malte i datarummet. Dem kan de sällan klättra ur. Nya regler :!: Hurra Hurra :!: SAGA i datarummet! Presentera som en kalasgrej i stor stil.
:arrow: På dagis sover han av grupptrycket, de gör de flesta. Attityden hos bra dagisfröknar brukar inte saknas, om man säger så. :wink:

Vanmakten är inte nå bra, läser du på om trotskapitlet? :?: Det finns ju en hel del att hämta där, för alla sorters små!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vi skrev visst samtidigt. Lite olika tankar men i det stora detsamma. Skriv gärna hur du tänker göra.

hälsningar :heart:
Ida

www.sovgott.net
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag var helt inne på samma med dagsömnen också, lindstrom! Men så tänkte jag att en resesäng kanske kirrar biffen. :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

:thumbsup: :heart:

Ida

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"