Skulle också säga, att detta, att få ge sina barn ett litet syskon, är ett skäl till att jag också tänker "jo, en till skulle man ha..."K-ina skrev: Det där med syskon är så coolt så att jag - som verkligen aldrig mer vill vara mammaledig - ändå ibland funderar på om man inte skulle ha haft en till....![]()
Surkål och ödlor
Jannika skrev: Igår sa Nike till Jander:
-Nu slutar du retas annars KLIPPER jag till dig, serru!
Jodå, både Madicken, Saltkråkan och Bullerbybarnen har en del på sitt samvete. Men står först lite förvirrad och undrar var i hela friden det kommer ifrån. Tills poletten trillar ner.
"Far ända in i baljan med dig, du!"
Humor - som sagt.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
En gammal Felix
-Kan man få ringa till sin advokat?
Från, den långa flykten, eller något liknande, en massa hundar i allafall som är på rymmen. Han var väl 7-8 år och jag hade synpunkter på något han gjort eller hur det nu var, och då kom det.
Kristina
-Kan man få ringa till sin advokat?
Från, den långa flykten, eller något liknande, en massa hundar i allafall som är på rymmen. Han var väl 7-8 år och jag hade synpunkter på något han gjort eller hur det nu var, och då kom det.
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
Gäst
Jag frågar er, ni kan så bra...
Tjejer - jag var på toabesök nyss, och döm om min förvåning när jag ser att jag har nu - dag 18 i min månadscykel- nånslags rödbrunaktig pytteblödning på G.
Minst tio dagar kvar till mensen. Jag och mannen har varit så trötta så vi har knappt orkat titta på varandra dessa 18 dagar - så jag är inte gravid, men jag blir lite orolig i och med att jag haft såna där cellförändringar och jox - var hos gyn. nu senast i juni och allt var OK.
Så... vad är det här?
Förslag? Skall man behöva bli orolig? 
Tjejer - jag var på toabesök nyss, och döm om min förvåning när jag ser att jag har nu - dag 18 i min månadscykel- nånslags rödbrunaktig pytteblödning på G.
Så... vad är det här?
Hej alla goa surödlor!
Vicka goa ungar vi har, tänk om man ändå hade skrivit ner allt kul de säger! Men GUD vad man glömmer fort
...
Oline var ju lite kul häromkvällen, när hon lagt sig. Frida låt och åt sin välling och så tog den slut, då ropade Oline:
Pappa, vällingen är slut
Men så kom inte pappa direkt och då ropade hon igen:
PAPPA, vällingen är SLUT åt FRIDA!!! och så tyst en stund, sen säger hon
FAN, jag skriker så jag väcker mig själv
Måste få gnälla på de här nannyprogrammen som går på TV. Idag har jag inte varit så jättepigg, så det har varit soffan bra mycket. Och då fastnade jag vid just det programmet, och låg och kikade - tänkte att jag måste ändå ge det en chans.
Men det var skämsmatta, skäll och bestraffningar à la Stasi, så det var inge kul alls.
Och allra värst var det då mamman petade sin sjuårige pojk i ögat då han var bråkig. Oj, vad han grät, och sa: "mamma, jag kan ju bli BLIND" och tårarna sprutade.
Hade jag kunnat hade jag tagit och kramat om pojkstackarn och blåst på ögat.
Men inte mamman inte, hon skällde, babblade om respekt (!) och skickade till slut pojken till skämsmattan, där skulle han sitta i sju minuter (han var ju sju år
) för att han varit så uppkäftig
. Och han grät ulkande hela tiden...
Vart hon skulle sitta och skämmas för att trycka in fingret i ögat på sitt eget barn framkom inte...
Men värst var då nannyns kommentar (här väntade jag mig verkligen en bassning till mamman för ögonpetet!):
"Du skulle inte ha diskuterat med honom så länge, utan satt honom på mattan DIREKT!"
Ja, herregud, det var då sista gången jag tittade på det där skitprogrammet, blodtrycket var säkert uppe i 200 genom 150...
Päivi - jag tror också på ägglossning! Men visst kan du slå en pling till din bm!
Kram på er!
Vicka goa ungar vi har, tänk om man ändå hade skrivit ner allt kul de säger! Men GUD vad man glömmer fort
Oline var ju lite kul häromkvällen, när hon lagt sig. Frida låt och åt sin välling och så tog den slut, då ropade Oline:
Pappa, vällingen är slut
Men så kom inte pappa direkt och då ropade hon igen:
PAPPA, vällingen är SLUT åt FRIDA!!! och så tyst en stund, sen säger hon
Måste få gnälla på de här nannyprogrammen som går på TV. Idag har jag inte varit så jättepigg, så det har varit soffan bra mycket. Och då fastnade jag vid just det programmet, och låg och kikade - tänkte att jag måste ändå ge det en chans.
Men det var skämsmatta, skäll och bestraffningar à la Stasi, så det var inge kul alls.
Och allra värst var det då mamman petade sin sjuårige pojk i ögat då han var bråkig. Oj, vad han grät, och sa: "mamma, jag kan ju bli BLIND" och tårarna sprutade.
Hade jag kunnat hade jag tagit och kramat om pojkstackarn och blåst på ögat.
Men inte mamman inte, hon skällde, babblade om respekt (!) och skickade till slut pojken till skämsmattan, där skulle han sitta i sju minuter (han var ju sju år
Vart hon skulle sitta och skämmas för att trycka in fingret i ögat på sitt eget barn framkom inte...
Men värst var då nannyns kommentar (här väntade jag mig verkligen en bassning till mamman för ögonpetet!):
"Du skulle inte ha diskuterat med honom så länge, utan satt honom på mattan DIREKT!"
Ja, herregud, det var då sista gången jag tittade på det där skitprogrammet, blodtrycket var säkert uppe i 200 genom 150...
Päivi - jag tror också på ägglossning! Men visst kan du slå en pling till din bm!
Kram på er!
-
Gäst
Nannyprogram är faaarliga grejer för alla med blodtryck
- eller alla med puls. Har jag kommit fram till. Mia, klokt beslut.
Jaha, jaha, så man kan ha blödning vid ÄL
Det visste inte jag, jag är ju bara 33.
Nå - det blir bra i förklarningsväg - tack tjejer! Ringer jag überstasi vill hon bara ha mig dit - och efter senaste gången tackar jag bestämt nej till fler besök än de absolut nödvändiga...
Jaha, jaha, så man kan ha blödning vid ÄL
Nå - det blir bra i förklarningsväg - tack tjejer! Ringer jag überstasi vill hon bara ha mig dit - och efter senaste gången tackar jag bestämt nej till fler besök än de absolut nödvändiga...
Nu har den här nanny-prylen spridit sig lokalt också. I vår Gefle Dagblad var det en liten frågespalt idag. Suck. För svaren. 1-åringen som inte sover ska ha en liten nattlampa bla och vällingen ska bytas ut mot vatten.
Päivi, förutom ÄL kan slemhinnorna bli lite sköra av ingen anledning alls och det kan komma en minis. Men trötthet kan påverka även dem så SLUTA STRESSA! SOV lite mer. Och skicka snälla tankar och slängpussar till snippan.
Sussi, nu vänder jag mig till dig igen. Google-queen. [-o<
Celebrations får inte in några strö-flingor förrän i slutet av oktober och det är lite sent... Kan du se om det finns fler ställen? Om du orkar alltså. Alternativt ha en google-kurs med mig. O:)
Kram Jannika
Jannika
Inte bara Sussi kan goooooogla
http://www.romance.se/index.aspx?type=P ... Id=1049204
http://www.buttericks.se/webbshopen.asp ... &id=209828
Dom från buttericks kanske inte är vad du söker
Kram Kristina
Inte bara Sussi kan goooooogla
http://www.romance.se/index.aspx?type=P ... Id=1049204
http://www.buttericks.se/webbshopen.asp ... &id=209828
Dom från buttericks kanske inte är vad du söker
Kram Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Gäst
Musiklärares scheman - det är roliga grejer det!
Hur många praktiskorienterade ämnen finns det på schemat
Idrott
Bild
NO (kemilabrationer)
Hemkunskap
Musik
Hur lång är idrottslektionen
Bild
NO
Hemkunskap
Musik
DÅÅÅÅ skall vi se..
En åtta jag aldrig träffat skall ha mig, säger vi. 8) Till julen skall de ha sina första betyg...
komma in, sätta sig, kolla närvaron: 5 minuter
förklara hur instrumenten skall spelas, hur man greppar ackorden 5 min.
stämma 15 akustiksa gitarrer, två elgitarrer och en elbas : 10 minuter
(salen är konstant upptagen av undervisning, så chansen att du skulle kunna komma in där INNAN lektionen börjar för att göra allt det här finns inte.
plocka ihop i slutet av lektionen: 5 minuter
aktiv speltid under lektionen: 10 minuter. Om man räknar lite överpositivt.
Antal elever: 23, typ. Kan vara fler. Jag har ne halv minut/elev på mig att "höra dem" och få en uppfattning om vad de kan.
Lägg ner. Varför ha musik på schemat öht när man inte får någon aktiv undervisningstid på sig
Och så är det jag som musiklärare som skall stå där och förklara för eleverna varför vi inte kan speeeela...
Jag lägger ner i alla fall.
Det blir teori/historia/lyssning, men jag tänker INTE slita sönder mig genom att försöka göra något som jag inte har blivit tilldelad någon tid till. VARFÖR är just musiken så styvmoderligt behandlad av alla praktiska ämnen på schemat
Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Gäst
Glad är jag för att jag har fattat att sluta slåss mot väderkvarnarna... på uttåg från läraryrket.kiki skrev:Men Päivi, det går ju inte
Nämen!NÄ! Det gör ju inte det!
Är inte en lektion 40 minuterdet var det på min tid
Jag känner inte till något annat ämne på min skola som skulle vara drabbat av 35 minuterslektioner.![]()
och varför inte dubbeltimme![]()
"Det gick inte att lösa schemamässigt" = Päivi har varit mammaledig, och inte på plats för att försvara sitt ämne.
har du förklarat för rektor och schemaläggare hur en musiklektion går till![]()
652 ggr.
Hur många timmar står det i läroplanen att dom ska haHur många klasser har du
Men glad är jag ivarjefall över att jag inte valde läräryrket
![]()
Jag har en 50 % tjänst och har önskat 0 % musik av dessa 50, med tanke på hur det ser ut.Tröttnat på att koka soppa på spik, helt enkelt. Och natruligtvis stämmer detta läroplansmässigt - det enda vettiga vore att ge eleverna 70 minuter musik/ varannan vecka vilket de hade innan jag blev mammaledig...
I alla fall hade betygsklasserna det.
Kristina
Möjligen möjligen kan jag tänka mig att undervisa engelska, ett tag till.