Den 12 juli födde vi vår andra älskade son!
Jag har täta kontakter med BVC som stöttar helhjärtat men som inte vet hur de ska hjälpa, (hade aldrig sett något liknande sa de) Ett amningsråd jag fick från en rutinerad var att jag skulle köpa en bärsjal och ha honom vid bröstet hela dagarna, både sovandes och ätandes för att "bonda" men det går helt emot hur vi vill ha det. Han överöses med kärlek och kram på vakentiderna, men när han ska sova så ska han göra detta i vagnen har vi bestämt. Jag ska på torsdag ringa amningshjälpen på SU för att se vad de kan erbjuda (de har semester), men tänkte kolla om någon här på forumet känner igen detta problem. Jag vill så väldigt gärna amma men så här kan vi bara inte ha det. Om en vecka börjar min sambo att jobba efter semestern och vi har en 2-åring hemma som trotsar jättemycket just nu, självklart, det är inte lätt att bli storebror, men vi måste få till en vardag som fungerar när jag är själv med bägge på dagarna!
Problemet med att han inte äter ordentligt gör ju att han inte sover heller, de flesta dagar har han vakentider på mellan 6-9 timmar och det är ju alldeles för mycket för en så liten kille. Rättesnöret 2-2 för SM-modellen fungerar bara inte i och med att han inte är ordentligt mätt. Vissa kvällar efter att vi suttit i 3-4 timmar och trugar och han gråtandes, så somnar han av ren utmattning och det känns förfärligt...
Så om någon har några tips tar jag gärna emot dessa.
Kram Lena