Hej vänner!
Utan glasögon sitter jag två centimeter från en lånad dator och skrattar högt när jag uppdaterar mig lite här och där på forumet. Välkommen SusanD och Miar70 och härligt jobbat, Sussi! Jag går och värker på om jag skall singoalla-toppa mig själv, kanske??
När vi kom hit (är 150 mil hemifrån, utanför Kalix) var sonen faktiskt rätt tjusig, iklädd sitt nya gröna "set" bestående av gröna mysbyxor, matchande tröja med huva och så randig t-shirt med några bilar på. Farmor, som alltid sytt mycket själv, blev lite impad... Det var roligt, faktiskt! Och han var jättefin!
Det är rätt skönt att lämna sin älskade symaskin hemma och vara ledig, men jag går och funderar över nästa hemma-projekt. Är det soffkuddarna som blir nästa grej? Eller byxor till gravidkossan herself? Nåväl nåväl, vi får väl se.
Syslöjd - min fröken var duktig, men sur och luktade svett. Jag var mesig, tyst och ambitiös och fick konstigt nog rätt bra betyg. Minns inte att jag sydde något annat än gråa mysbyxor och en illgrön kjol en gång, men något mer måste jag ju gjort. Träslöjd har jag också alltid gillat, bara man får göra något! Hemkunskapen däremot - hu!!!
Ottilia - ja, du såg kanske ett utkast till en påbörjad blogg... Fotograferar för fullt, men har inte hunnit snickra ihop sidan ännu. Så jag viskar bara lite om att den är på gång. Jag säger tlll när jag har något att komma med!
Skall du verkligen sälja??? Impad!!! Kanske är man intresserad av en liten väska, kanske...
Jag har förresten köpt fler namnband! Lite mesig som jag är har jag beställt blå band med vit text. Jag vill att det skall kunna matcha, men jag kommer nog också att beställa i rött eller något annat mer klatchigt. Kan ju verkligen bli pricken över i!
Nu måste jag gå. Här är full rull och vi skall på bilutflykt idag, bara min lilla familj och jag. Skall bli jätteskönt, faktikt. Man är rätt tätt på familjen...

Lite avstånd nu och då gör inte bort sig!
Kramar allihop!