Man får bli precis hur dum som helst!!!

Skriv svar
Lillamolntuss

Man får bli precis hur dum som helst!!!

Inlägg av Lillamolntuss »

1. Låta en standardmodellad vid 16 månaders ålder plötslitgt börja strula hur mycket som helst - låta skräpet vara uppe och se på TV en liten timma eller två mitt i natten... :oops: ...för att kanske somna om snällt sen.

2. Inte ta tag i det på ett halvår. Eller mer.

3. Helt oplanerat plötsligt börja kura, klockan ett på natten - efter att först testat den gamla vanliga taktiken. Dvs... Flytta skräpet från sin egen säng till sin säng, där han sedan legat och sparkat på en i två timmar. Och stått upp och sjungit. (Alla i familjen hatar mig nu. Skräpet för att han inte får komma upp. De andra för att de vill att jag ska tysta nattklubben genom att sätta skräpet framför TVn.)

(Nu har det varit tyst i tio minuter, men vågar inte gå in och lägga till rätta. Öppnade dörren in till skräp-rummet för en halvtimma sedan, då det åxå varit tyst i tio minuter, men... då satte nattklubben igång igen.)

Svammel, svammel. Jajaja - det är missinassen. Jag är ursäktad. Visst!?
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Vi har också varit där :oops: :oops: :oops: exakt samma ålder, vi skyllde på astma :shock: sen vi kom på att det var förtrots :roll:

Kämpa på nu, attityden du vet.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Lillamolntuss

Atti... vad-sa-du-att-det-hette - sadu? 8)

Skämt åsido. Tror han kände på sig att jag bestämt mig för att låta honom ta den tid han behövde på sig för att somna om själv, så... Det tog mindre än 4-5 timmar, som jag annars var inställd på eftersom det var så länge han fick vara uppe och titta på TV häromnatten. :oops:

Lika bra att passa på att göra något på riktigt, då storasyster är och hälsar på släktingar och vi vuxna kan hjälpas åt och typ gå i skift.

Det är slut på nattklubben nu. Basta!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
kiki

Inlägg av kiki »

heja heja heja :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Lillamolntuss

Aha... ATTITYYYYYYYD!

Kan - mycket nöjt - meddela att skrutt-ungen numera sover som en liten gris hela nätterna - och får väckas på morgonen...

Har sagt det förr, men säger det igen. Det tål att upprepas...
I :heart: A W
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heja Molntussen! :D

Din lilla marsbebis har en liten kollega här som också har börjat ställa lite frågor på natten. Det finns lite koppling där har jag hört : sömn och förtrots....

Tack för att du berättade om er lilla urspårning. Det fick mig att hugga direkt på lilla damens halvhjärtade nattmarodörsförsök...Pang bom pangramsa! :lol:

Kram Tinis
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Always! :thumbsup: 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Är det samtidiga TorpSara som är i farten? :lol:
annica72

Inlägg av annica72 »

Ni också! Så skönt att höra att man inte är ensam om detta förtrots-sömntrassel! :D
:heart: Klara född 2007-03-29 :heart:
:heart: Hanna född 2009-10-05 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"