Surkål och ödlor
-
kattklo
Sötnos..
Jag vill också ses!
Mer exakt så är jag i Stockholm från nästa fredag till torsdagen vecka 33, men helgen är fullspäckad så det är egentligen mån-torsdag jag är tillgänglig. Fast mer exakt så är jag på Djurö och inte i Stockholm!
I värsta fall så kan jag meddela att jag tänker åka upp ett antal gånger i höst, och är såklart galet sällskapssugen då med!
Kram!
Jag vill också ses!
Mer exakt så är jag i Stockholm från nästa fredag till torsdagen vecka 33, men helgen är fullspäckad så det är egentligen mån-torsdag jag är tillgänglig. Fast mer exakt så är jag på Djurö och inte i Stockholm!
I värsta fall så kan jag meddela att jag tänker åka upp ett antal gånger i höst, och är såklart galet sällskapssugen då med!
Kram!
GRATTIS OLLE!
Två dagar yngre än min Milo! Guuud vad spännande att det snart är dags för gifterier. Holy my anka, vad du MÅSTE skvallra om ALLT när det är över!
Nu är du allt tvungen att kackla på så vi får en chans att reparera tidigare fatala misstag.
Jag blir gärna knäckt med jättelånga inlägg (känns ju också skönt att slippa vara ensam om dem...
). Plus att vi alla här faktiskt tycker VÄLDIGT mycket om dig. Jag både som ödla och IRL.
Så kackla på med långa inlägg om du vill det eller med korta när det är vad du orkar. Jag lovar, på hedersord, att inte missa ett enda.
Kanske lite men nån måste ju bryta mönstret, eller hur?
Du får kanske omdefiniera pool, hrm.... En väldigt liten, centralt placerad pool på kroppen.
Vill du ha tandborstningstips till den framtida poolskötaren eller till maken? Eller, ja, det kanske inte gör nån skillnad? :-k
Vi har, som miar70, en Chevrolet Transport som jag bestämt tom tror att det var Mias Filip som tipsade mig om då för länge sedan när vi var i bilköpartagen! En champagnefärgad. Symboliskt före vårt nya glamorösa liv. Det kommer, det kommer! Väl? 8-[ Hursom helst så tycker jag att iaf vårt ex är en fab car. Men jag blir alltid förälskad i våra bilar om de bara sköter sig under anknytningsfasen. Vår Ford som blev för liten när Nella var på G hade jag svårt att sälja. Till slut valde jag nya skötare som verkade uppskatta Fårre lika mycket som jag. De som försökte pruta gick bort diiirekt.
katten, jag ser inte alls nåt sånt! Jag ser en spenslig men mörk brud med halvlångt hår i en rätt poppig frisyr. Hur ser du ut då?
Kram på er! Jannika
NÄ MEN HALLÅ ALLTSÅ!Tack och puss på er!. Jag menade inte att det var synd om mig, men ett litet bekräftelsebehov har jag nog allt.. som de flesta. Sen har jag perioder när jag är mer labil än annars, och då kan jag ta vad som helst som på fel sätt
Sen har jag insett att jag inte är gjord för såna här trådar som drar iväg snabbt, eftersom jag utgår från mig själv och då skulle vilja kommentera alla, vilket förmodligen skulle knäcka hela sidan, med ett jättelångt inlägg..
Så jag lägger ner kacklandet och fortsätter smygläsa istället!
Så kackla på med långa inlägg om du vill det eller med korta när det är vad du orkar. Jag lovar, på hedersord, att inte missa ett enda.
Jag har länge efterfrågat ett poolskötare men det verkar se konstigt ut utan pool.
Vi har, som miar70, en Chevrolet Transport som jag bestämt tom tror att det var Mias Filip som tipsade mig om då för länge sedan när vi var i bilköpartagen! En champagnefärgad. Symboliskt före vårt nya glamorösa liv. Det kommer, det kommer! Väl? 8-[ Hursom helst så tycker jag att iaf vårt ex är en fab car. Men jag blir alltid förälskad i våra bilar om de bara sköter sig under anknytningsfasen. Vår Ford som blev för liten när Nella var på G hade jag svårt att sälja. Till slut valde jag nya skötare som verkade uppskatta Fårre lika mycket som jag. De som försökte pruta gick bort diiirekt.
katten, jag ser inte alls nåt sånt! Jag ser en spenslig men mörk brud med halvlångt hår i en rätt poppig frisyr. Hur ser du ut då?
Kram på er! Jannika
-
Fjällfolket
pssst... 8)
Jag har inte hunnit läsa, fy bubblan va ni kacklar, men jag har inte heller försvunnit.
Jag har Tessan med smågodingar på besök hela underbara veckan, och vemn hinner med en dator då...?
Emma
söt så klockorna stannar och en rivig dam, I löööv!
Rasmus
ser ut som en ung Elvis och flörtar sig till en plats på min axel mer än ofta
Tessan...
Världens coolaste BB-mamma och en fantastisk vän
Idag fyller jag år och har fått en egen brukskniv av min familj. Min gamla klarade inte händerna av svullna dagar... den nya är rund, knubbig och len. Nu kan jag jobba även de dåliga dagarna
Jag är så trött efter dena dag med huset knökfullt av galenpannnor och knäppgökar, maken på skogsbrandsutryckning, tårtbak och tokfniss, onda öron och värmebölja, trotsande 3åringar som bråkar och skrattar om vart annat... storbarn som ligger å stönar i värmen och bebisar som äter, fnissar äter igen och sooover. Men oj vilken rikedom att få ha en födelsedag som denna!!!
/Fjällmor
Jag har inte hunnit läsa, fy bubblan va ni kacklar, men jag har inte heller försvunnit.
Jag har Tessan med smågodingar på besök hela underbara veckan, och vemn hinner med en dator då...?
Emma
Rasmus
Tessan...
Idag fyller jag år och har fått en egen brukskniv av min familj. Min gamla klarade inte händerna av svullna dagar... den nya är rund, knubbig och len. Nu kan jag jobba även de dåliga dagarna
/Fjällmor
Hurra, hurra, hurra, hurra för Fjällan på din dag! Krama Tessan och juvelerna från mig!
Här somnade världens lyckligaste 3-åring som en sten efter kalas och skoj med den närmsta släkten.
blomman, tyyyypiskt! Jag är bortrest precis den veckan som du är här. Men jag hoppas att vi kan ses nästa gång du kommer till stan.
Jannika, jag lovar att jag kommer skvallra
Åh, vad vi längtar! Nu är det mesta klart, satt med svägerskan och "putsade" på bordsplaceringen ikväll. Jag vet hur Katten ser ut
Imorgon ska vi till Spårvägsmuséet med Nya mamman och hennes juveler. Ska bli skoj!
Elle
Här somnade världens lyckligaste 3-åring som en sten efter kalas och skoj med den närmsta släkten.
blomman, tyyyypiskt! Jag är bortrest precis den veckan som du är här. Men jag hoppas att vi kan ses nästa gång du kommer till stan.
Jannika, jag lovar att jag kommer skvallra
Imorgon ska vi till Spårvägsmuséet med Nya mamman och hennes juveler. Ska bli skoj!
Kramar och hälsningar till alla! Ser att det har varit lite action här sedan jag tittade in senast - vilket börjar bli ett tag sedan. Har liksom inte tid nu när jag äntligen har semester!!!
Imorgon flyger vi för lite profylaxträning med svärisarna. Skall bo på nätterna i en rar liten stuga (utan bredband
), vilket nog blir bra för alla parter. Är väldigt lugn faktiskt och skall slå mig ner nu och SLAPPA BIGTIME innan jag packar det sista. Får väl ta med BM-journalen in case of emergency...
Västkustare - om ni har bollat mötestider och platser sida upp och sida ner ber jag om ursäkt för att jag missat allt - här har varit fullt upp! Hoppas i så fall att ni hade en trevlig dejt. Jag skall skumma igenom sidorna och hålla åtminstone ett halvt litet öga på vad som händer här. Annars DÖÖÖÖÖR jag nästan!
Kramisar till alla supergodingar!
Imorgon flyger vi för lite profylaxträning med svärisarna. Skall bo på nätterna i en rar liten stuga (utan bredband
Västkustare - om ni har bollat mötestider och platser sida upp och sida ner ber jag om ursäkt för att jag missat allt - här har varit fullt upp! Hoppas i så fall att ni hade en trevlig dejt. Jag skall skumma igenom sidorna och hålla åtminstone ett halvt litet öga på vad som händer här. Annars DÖÖÖÖÖR jag nästan!
Kramisar till alla supergodingar!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Och blomman - inte behöver och ska du väl lägga ner kacklandet, väl!?!
Jag ser de här två urhärliga kackeltrådarna som vårt kafferep, där man kan sitta tyst och lyssna, eller babbla med om det som man vill babbla om! Och är man många runt ett kaffebord, så pratar man ju inte med alla hela tiden, eller hur?
Så såklart ska du skriva, långt eller kort, om det som berör dig!
Tycker jag!
Kram!
Åh, grattis både till Fjällmor och Olle.
Bomman
KUUUUUUL. Är kvar till runt den 15:e och föreslog den 12:e. Kan det vara något
Åsa, häng bara på här du...
Ja...skulle kunna väcka lite uppmärksamhet i området men det kan det ju vara värt. Poolkötaren utan pool alltså. Typ som våra trädgårdstomtar fast mer aktiv så. 8) Tandborstningstipsen var förstås för maken och hur man hanterar sena tonnåringar och tidiga små och ändå får till det utan att somna.
Nu har vi ätit massa skaldjur i vackra västkustnatten och badat från klippor hela dagen. Lille mannen är feberfri men näsan rinner som en kran. Han verkar dessutom haft öroninflammation som spruckit av sig själv...och vi som inte fattade.
Han har ju haft det miljoner gånger så trodde jag visste.
Lilla donnan simmar och dyker som en delfin och kan nästan tycka att lite naturlig rädsl för vatten vore bra. Stora donnan lever livet och hennes bästis berättade alldeles nyss i förtroende för mig att hon fått sin första mens. Ljuviga barn.
Tycker allt att detta väder kunde vara i alla fall typ 6 månader om året. Då hade jag inte svurit lika mycket.
Kraaaaam
Bomman
Ja...skulle kunna väcka lite uppmärksamhet i området men det kan det ju vara värt. Poolkötaren utan pool alltså. Typ som våra trädgårdstomtar fast mer aktiv så. 8) Tandborstningstipsen var förstås för maken och hur man hanterar sena tonnåringar och tidiga små och ändå får till det utan att somna.
Nu har vi ätit massa skaldjur i vackra västkustnatten och badat från klippor hela dagen. Lille mannen är feberfri men näsan rinner som en kran. Han verkar dessutom haft öroninflammation som spruckit av sig själv...och vi som inte fattade.
Tycker allt att detta väder kunde vara i alla fall typ 6 månader om året. Då hade jag inte svurit lika mycket.
Kraaaaam
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Alltså
Blomman ska det ju vara föstås. Inte Bomman. Och alla andra stavfel förstås. Skyller helt på detta värdelösa tangentbord i denna lilla bärbara. Den hinner inte med mina snabba fingrar och jag orkar inte korrläsa alltför noga. Avskyr att korrläsa och har alltid haft andra som gjort det i jobbet. Hm...kanske kan be Louise. Hon är så nyfiken ändå och läser över axeln om er alla. Några av er har hon ju träffat redan tom.

"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Nu blev det ju nästan pinsamt det här..
verkar som jag fiskar beröm.. men det gör jag inte..
Jag tycker allt om er allihopa med, jättemycket!
Och Jannika du behöver inte se vartenda av mina inlägg.. men du är söt!
Susanne, jag åker ju till Stockholm och är inte hemma 12:e.. vad synd..
Sen kommer jag inte hem förrän 14:e heller, precis innan du åker. Vi får tajma oss en annan gång då..
Grattis Fjällmor!
Men.. är kroppen din såå dålig nu??
Inser att vi har msn:at alldeles för lite på sistone..
Hälsa Tessan med godingar!
Vad synd Elle, att du inte är hemma.
Men jag tänkte mig allt upp till huvudstaden ett par gånger i höst, och då!
Man tandborstar väl sig i badrummet? Med duschen på? Om mina barn är alltför ivägen för tandborstning när de blir äldre så kan jag tänka mig att leka ungdom igen och smita iväg med bilen till nån avlägsen skogsväg..
Nu ska jag sova.. har varit vaken hela natten och jobbat (tempus: jobba, jobbat, jobbigt..)
Sen ska jag köra ut till familjen på ön, tänk att man kan sakna dem så mycket efter så få dagar..
Kram
Jag tycker allt om er allihopa med, jättemycket!
Och Jannika du behöver inte se vartenda av mina inlägg.. men du är söt!
Susanne, jag åker ju till Stockholm och är inte hemma 12:e.. vad synd..
Sen kommer jag inte hem förrän 14:e heller, precis innan du åker. Vi får tajma oss en annan gång då..
Grattis Fjällmor!
Men.. är kroppen din såå dålig nu??
Hälsa Tessan med godingar!
Vad synd Elle, att du inte är hemma.
Man tandborstar väl sig i badrummet? Med duschen på? Om mina barn är alltför ivägen för tandborstning när de blir äldre så kan jag tänka mig att leka ungdom igen och smita iväg med bilen till nån avlägsen skogsväg..
Nu ska jag sova.. har varit vaken hela natten och jobbat (tempus: jobba, jobbat, jobbigt..)
Sen ska jag köra ut till familjen på ön, tänk att man kan sakna dem så mycket efter så få dagar..
Kram
Grattis Fjällan!
Det låter som om du hade en syyype-mysig fölseda'!
Ni är ju för roliga!
Elle, du får börja med lite katten-skvaller då som uppvärmning inför Skvallret med stort S!
Puss till Åsa! Ha lite lagom förväntningar på slappet bara så du inte blir besviken om det inte blir i den omfattning du drömt om.
In genom näsan - ut genom munnen, in genom näsan - ut genom....
Kram Jannika
blomman skrev:(tempus: jobba, jobbat, jobbigt..)
Mia, du är så klok!Susanne STAAAAR skrev:Tycker allt att detta väder kunde vara i alla fall typ 6 månader om året. Då hade jag inte svurit lika mycket.
Vilken bra liknelse!miar70 skrev:Jag ser de här två urhärliga kackeltrådarna som vårt kafferep, där man kan sitta tyst och lyssna, eller babbla med om det som man vill babbla om! Och är man många runt ett kaffebord, så pratar man ju inte med alla hela tiden, eller hur?
Så såklart ska du skriva, långt eller kort, om det som berör dig!
Elle, du får börja med lite katten-skvaller då som uppvärmning inför Skvallret med stort S!
Puss till Åsa! Ha lite lagom förväntningar på slappet bara så du inte blir besviken om det inte blir i den omfattning du drömt om.
Kram Jannika
http://arbetarbladet.se/nyheter/1.2218
Apropå födelsedagar... Här tror jag att ni kan se mina två små nyfirade. Hoppas jag, jag är så kass på sånt här.
[/quote]
Apropå födelsedagar... Här tror jag att ni kan se mina två små nyfirade. Hoppas jag, jag är så kass på sånt här.