Finslipning av sova hela natten kuren.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Hans Wihlborg
Kontakt:

Finslipning av sova hela natten kuren.

Inlägg av Hans Wihlborg »

Hej
Här är pappan till Rebecka 7,5 månader. Kortfattat så har vi kört på med Kuren enligt boken och mindre justeringar från forumet. Allt har fungerat VÄDIGT bra. Man blir förvånad att det fungerade.
Nu har vi bara några mindre funderingar för att finslipa vårt "beteende".

När vi går in och lägger Rebecka så är hon vaken men redo för sängen. Hon får ramsan. Dom flesta gånger så rullar hon runt kramar snutefilten och somnar.
Men ett fåtal gånger så har hon börjat med att rulla runt och är pigg och glad igen. Hon skriker inte utan snackar och bökar runt. Då är frågan skall vi buffa och ramsa? Eller skall vi bra ramsa och lämna rummet? Vi är osäkra på om hon somnar eller kommer skrika. Vilket är bäst för Rebecka?

Bevisligen så kan och vet hon hur man somnar.

Men skall vi låta henne snurra runt eller skall vi envisas med ramsa och buff?

MVH
Hans
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej och välkommen hit. :heart: :D

Grattis till er fina dotter och att ni nu fått till er sömn.
Men ett fåtal gånger så har hon börjat med att rulla runt och är pigg och glad igen. Hon skriker inte utan snackar och bökar runt. Då är frågan skall vi buffa och ramsa? Eller skall vi bra ramsa och lämna rummet? Vi är osäkra på om hon somnar eller kommer skrika. Vilket är bäst för Rebecka?

Bevisligen så kan och vet hon hur man somnar.

Men skall vi låta henne snurra runt eller skall vi envisas med ramsa och buff?
Här skulle jag ramsa mig ut och gå och dammsuga, diska titta på Tv eller något som tar bort koncentrationen på dottern. Lita på att hon kan somna själv så kommer hon att göra det. Själv kan jag ligga vaken både en och två minuter och snurra och filosofera innan jag somnar och jag tror att det är det din dotter också gör. :wink:

När ni kommit så här långt i kuren så ska ni bara buffa vid riktigt stor kris dvs. nästan aldrig. Använd heller ramsan och solfjädern när du känner att du måste göra något och glöm inte det magiska verktyet avvakta och backa. :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"