Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh vad skönt det känns! Nu är jag klart på bättringsvägen! Tror inte ens jag har feber idag. Tack alla som kommenterat mitt ökade flöde inatt :D
Och vet ni - idag börjar SOMMAREN med värme och sol!

Och nu har syrran kommit hem. Och vilket kramkalas vi har haft. Hon har saknat oss och vill/vågar visa det och pussar och klappar Ivarså mycket hon får.
Jannika skrev:Va? Har jag skrivit trista? Det kan jag aldrig tro. Trist är en tolkning av trygg, förutsägbar eller sansad.
Det var just så jag tolkade det. För först tänkte jag skriva tråkiga, men tänkte, nä så var det inte. Du kanske inte skrev trista heller. Men det var så jag tänkte - fast inte negativt, bara lite inrutat och vanligt... Och det skrevs ju i förhållande till att vi skulle få ett eldigt lejon till familjen.
Jag tror att du skrev ungefär att vi skulle behöva det i vår trista jordfamilj...

:D :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev:
*frieda* skrev:"Från Jesus till Moder Teresa", men jag vet inte vad författaren heter

Du menar "Tergel-stenen". Alf Tergel. Den läste jag utan själ och fort som f-n så jag minns knappt nåt, haha! Som du kanske märkte.

Så skulle det vara...
Nej, man måste nog vara insöad och lite störd om man skall tycka att litteraturen är underhållande :roll: :lol: Men den är nyttig. För den ger historiska fakta som jag kan tycka att småflummiga "new-agare" gärna bortser i sitt vurmande för gnosticismens autencitet som "kyrka". Nu var jag medvetet provokativ :P :lol: Gnotsticismen med alla sina evangelier som hamnar utanför kanon är jätteintressant :!: Jag har haft stor personlig behållning av både Maria-Magdalenas evangelium (som inte alls hette Maria- Magdalena utan var en Maria från Magdala) och Thomas-Evangeliet. Men de är verkligen inte mer autentiska skrifter än de vi hittar i N.T. :wink:

Om utanförskapskacklet och att hinna med att skicka :heart: - an till folk. Sånt är jag inte så duktig på alls :oops: Känner mig inte utanför ivf :wink:

Om /LO:s bröst: Skönt att höra att de mår bättre. Fortsätt så :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Susanne* skrev:
PS.
Och med alla Göteborgare här i tråden. Medan jag är kvar på Västkusten - kanske vi kan sammanstråla på en fika :?:
DS.
JA!!! Fika!! Tjoho! När var hur? :D :D :D
Jag kan JÄMT utom fre-sön för då ska jag öva profylaxandning på svärföräldrarna. Och så har vi ingen bil, så jag vill helst vara på spårvagnsavstånd från Majorna.
Slottsskogen?
Plaskdammen vid Mariaplan (ojoj vad skoj!)?
Trädgårdsföreningen (fast det är 100 kr inträde just nu :?)?
Hemma hos mig (vet inte riktigt om jag menar det, beror på hur många som vill komma...)?

Eller menade du utan barn? Fast jag vill se allas barn. Och så vill jag visa upp Anton som idag sa en 12-ordsmening och Abbe som skrattar och snackar hejdlöst när han inte skriker.

Och Nancy :heart: - fixa körkortet bums så kan du ta monsterbilen till Göteborg och träffa oss också! Jag lovar att ha med massor av kokta ägg till dig så ditt insulinvärde håller sig i schack!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag vill också vara med och träffa Susanne STAAAAAR - som Anna säger! :wink:

Jobbar bara TVÅ dagar till, sedan är det semester! På måndag har jag läkarbesök, men det är klockan tio eller något och på tisdag åker vi till Tjörn. Fredag till Norrland (min tur att profylaxandas med svärisar!), men annars ser det ju bra ut. Alltså måndag efter läk-besöket, ons eller tors. Med barn (ett utanför och ett inuti magen), för mannen kan nog få vara lite barnledig.

(Får ju kolla med honom också, han kanske vill att vi skall skutta hand i hand varenda sekund på semestern. Men då skulle han väl inte köpt biljetter till Iron maiden???)

Mer kaffe åt folket mina vänner. Och med folket menar jag mig... :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Och jag vill också fika, men inte ti-ons nästa vecka... När, var, hur?! Vi kommer! Nu ska här gympas.

Kram
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

:arrow: Måndag eller torsdag då, verkar det som. För ev göteborgar-träff.

Susanne* och JennyH - hur ser det ut för er??? Och Nancy också - vore så roligt att träffas!
Sitt inte bara ute i solen och bränn er nu! För det är väl där alla är... :D Nu måste vi planera!

Okej, alla i kör: SISTA DAGEN PÅ JOBBET!!! HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!!!!

Imorgon skall vi segla, Wallen och jag. Myyysigt! :D
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Vad roligt att ni vill ses :D :heart:

Susanne STAAAR låter allt fint det. Ska suga på den karamellen. :D :oops:

Vad tror ni om att ta buss 312 från Nisseplatsen till ändhållplatsen :?: :D Då kan jag bjuda både på lunch och salta bad. Och toa och trädgård och amning i lä. :D Kan det funka :?:

Torsdag nästa vecka ser OK ut men än hellre veckan efter :?: Men du åkte Åsa då eller hur var det :?:

Är lite snurrig just nu. Har precis ringt min arbetsgivare och sagt att jag inte kommer tillbaka som planerat men eftersom jag vill ha kakan kvar så hoppades jag på annan lösning. Var inte helt pop. Nu ska här packas för att ta båten upp till Skärhamn til min pappa ett par dagar. Och vi har precis varit hela familjen och morgondoppat oss. Så upp-och-ner och ljuligt. Som det brukar vara hos oss. :D :roll:

Återkommer i eftermiddag från papsens dator. Nu är det full rulle här och stora flickan som jag mutat som barnvakt till en trött och förkyld kille börjar protestera...Ville bara höra av mig angående träffen.

Varm kram också till alla surödlor på andra platser i landet. Förstås. :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag är i Norrland nästa vecka, men passar det bäst för alla andra skall ni naturligtvis inte låta er hindras! Så klart! Det är ju mycket som skall funka och hinnas med under semestrar, så dejter och träffar får ju bli när det blir! Jag tar inte illa upp, även om det hade varit roligt. Kan ju bli fler tillfällen - med ännu fler barn!!! :shock: Ses vi nästa sommar är det ju tre kottar till!!! :shock:

Jösses...
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Åsa :!:
Men vilken vecka menade du måndag eller torsdag :?: Har jag nu helt snurrat till det :?:

Klart vi ska få ihop något. Jag är kvar tills typ den 15:e och har inte mycket bokat.

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag är i Kalix 1-11 augusti! Så i veckan som kommer är jag hemma. Åker på fredag. Lite småupptagen (måndag morgon och tisdag dag), men inte fullbokad. :D

Med nästa vecka menade jag nästnästa. Hm... Tänka och skriva är inte samma sak... :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mennn seriöst! :shock: Här har man varit trådlös på lanet i ett par veckor och helt plötsligt finns det en IVAR med i tråden :heart: grattis LO! :D

JAg är fortfarande i Finland - kommer hem på tisdag - nu skall jag iväg och inspektera bebis :D - min senaste Guddotter har anlänt. 8)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Så är det Päivi. Han kom lite tidigt, men skulle ju ändå varit född vid det här laget - BF igår :D

NU är vi på banan - det har varit lite turer fram och tillbaka med ännu mer feber och ont. Vi är inte riktigt överens om hur man suger på ett bröst, men vi lär oss tillsammans och nu är vi friska. Det är huvudsaken.

MEN!!! Vet ni vad jag kom på. Som jag över huvud taget inte haft en tanke på. Jag får inte BADA :shock: :( :roll: Vera är född i Januari, då tänkte man liksom inte på det. Nu är det stekande hett och underbara badtemperaturer, men nä, då blöder man från öppet sår långt in i magen, typ :roll: :evil:

Hur länge håller det på egentligen, det där blodandet? Och när får man börja bada??? Någon som har koll?

Jaja, det kanske blir någon fin dag i början av september också. Nu får jag nöja mig med en kall, blöt tvättlapp i frotté att badda mig med.

Gonatt!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Gustav är ju född mitt i Juli i värmeböljan så jag förstår att du längtar efter svalkande bad! Först kunde jag inte bada för att jag inte hade nån baddräkt som hjälpligt täckte min kropp, sen blödde jag och ammade...

Jag minns att jag tog ett dopp i mitten av Augusti och då var avslaget nästan borta. Jag hoppade i och hoppade upp lika fort för att det gjorde ont i tuttarna - fast jag hade slutat amma. Så DÄR tror jag det största hindret är faktiskt... :?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack K-ina.
Jag får väl hålla mig till att svalka fötterna och ha med min tvättlapp. Men än så länge har jag inte ens varit med vid sjön. har inte orkat och känt att det är bättre att vara hemma i lugn och ro när jag får chansen.

Nu har vi haft en maratonamning på 1,5 timme. Inte helt i streck, men inte långt ifrån. Han suger för grunt och för fort när han är hungrig, vilket resulterar i att han nästa inte får något alls. När han så småningom inser att det faktiskt finns mat och han inte behöver svälta, så suger han lugnare och djupare och det rinner till bättre och han blir mätt och go.
Jag hoppas innerligt att han lär sig snart, så jag kan göra något annat än att sitta i soffhörnet. Även om det är rätt mysigt - ett tag.

Nu är det frukost på balkongen!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:
Tinis skrev:Som trådskapare kan man kanske ta på sig att vara lite extra uppmärksam, så att någon inte konsekvent hamnar utan kommentarer, så att nya signaturer får lite extra glada tillrop osv.
Mja. Nu pratar vi ju faktiskt om vuxna människor, inte barn. Och om en tråd där det kacklas frivilligt, inget tvång. Gillar man inte tonen/ämnena/whatever behöver man ju inte delta. Det finns ju inte heller nåt som hindrar någon från att starta en ny tråd!

Jag är visserligen TS men där slutar det ansvaret anser jag. Jag är startare - inte ÄGARE av den här tråden. Och ALLA som skriver anser jag har ett ansvar för hur tråden ser ut. Mitt är inte större eller mindre än någon annans.

Jag har väldigt svårt att tro att någon konsekvent hamnat utanför! Det antyds både här och där. Själv fattar jag ingenting. :?:

Äh, jag tycker bara det känns trist.

Så tänker jag.
Man ska sluta säga MAN när man menar JAG. Eller jag menar, JAG ska sluta säga MAN när jag menar JAG :roll: :lol: . Ville bara ventilera hur jag tänker, Jannika, utan någon som helst tanke på den här tråden eller dig som TS. Jag har inte ens följt den särskilt noga... Och du vet redan vad jag tycker om att kommentera allt och alla.

Det är uschligt lätt att man skickar fel signaler i snabb skrift, jag menade verkligen inte att antyda att någon konsekvent hamnat utanför, utan jag ville bara lyfta frågan om hur man (JAG!!! :oops: ) kan tänka på nätet, likaväl som i verkliga livet.

Kram! :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"