Hur som helst, så hittar jag ett par PoP-mysbyxor, som vi har fått av Walles mormor, men som är rätt stora. Drog ändå på dem för att se om jag kunde kolla linning på dem och wow - så snygga de var!
Så jag går och lägger mig och börjar planera Projekt: Smalbyxa... Ritar i huvudet om de mönster jag har och funderar: Tyg? Färg? Fickor? Matchande t-shirt?
Inser mitt i planerandet att mannen kryper närmare och närmare. Låt gå, tänker jag och planerar vidare en god stund, innan jag låter tankarna fara och flyga för att koncentrera mig på lite annat...
Till killar kan man sy massor faktiskt: byxor, både mys och mer "vanliga", shorts, tröjor/t-shirts, huvtröja att ha utomhus, fleecejacka, badrock, shorts, pyjamas, förkläde, mössor....
I vårt fall hägrar dagis om hörnet, så det är det jag skyller på, att vi skall ha en massa kläder där.
Nästan allt jag syr hävdar jag skall användas som slit och släng... Men så blir man nöjd och plötsligt är kläderna lite för fina för att slita i!
Igår tog jag syledigt. Idag blir det nog dags igen! Har ju så lite kvar på byxorna att jag lika gärna kan sy klart dem.
Undrar om jag skall beställa fler namnband
Tänk om vi hade kunnat ha en lite intern blogg, typ, där vi tillsammans lägger ut bilder på det vi syr/stickar/virkar/knypplar/makramé-ar ihop... Så att vi hade kunnat se allas vackra alster! Man blir ju så nyfiken!
Kramar från ett kontor som av någon mystiskt anledning idag luktar avlopp...