/Fjällmor
Desperat tvilingmamma
Desperat tvillingmamma
Hej. När tjejerna vaknar på morgonkvisten, om de inte gnölar och är ledsen, utan ligger och pratar lite nöjt. Ska man in och buffa direkt ändå första natten för att försöka få dem att somna om, eftersom det inte är dax att kliva upp än? Eller ska vi vänta tills de börjar protestera...

Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Desperat tvillingmamma
Nu kör vi! En tjej i vardagsrummet (tyvärr ingen dörr) och en tjej i sovrummet. Har laddat köket med godis för det blir en lååång natt. Återkommer imorgon om hur det gått. Här ska sovas för på natten händer det ingenting

-
ilindstrom
Re: Desperat tvillingmamma
Undrar fortfarande lite över detta, någon som vet råd?
. Meya somnade efter 10 min och två omgångar buff
, syrran var lite segare och jag fick rycka in när pappa inte riktigt fick till buffningen. Hon accepterade det nya konceptet efter ca 30 min. Nu ska vi se hur länge de små trollen sover... Mamma börjar vaka medans pappa sover i hallen
.
Nattinatt alla lyckliga som får sova
, men snart hör vi oxå dit!
Tjejerna sovertwins skrev:Hej. När tjejerna vaknar på morgonkvisten, om de inte gnölar och är ledsen, utan ligger och pratar lite nöjt. Ska man in och buffa direkt ändå första natten för att försöka få dem att somna om, eftersom det inte är dax att kliva upp än? Eller ska vi vänta tills de börjar protestera...
Nattinatt alla lyckliga som får sova
-
ilindstrom
Vilken kanonstart ni fått, pris och beröm \:D/ =D>
hälsningar
Ida
Här skulle jag skicka på en ramsa när jag hör att de börjar vakna. Om de ändå ligger och snackar så låt dem vara. När de börjar fråga, då svara du.twins skrev:
Hej. När tjejerna vaknar på morgonkvisten, om de inte gnölar och är ledsen, utan ligger och pratar lite nöjt. Ska man in och buffa direkt ändå första natten för att försöka få dem att somna om, eftersom det inte är dax att kliva upp än? Eller ska vi vänta tills de börjar protestera...
hälsningar
Ida
-
Fjällfolket
Desperat tvillingmamma
Man tackar! Känns som en bra start
.
Desperat tvillingmamma
Hur var det nu igen
. Meya har gnytt till några gånger, oftast när jag kommer fram till sängen är hon tyst och ligger stilla, ska jag solfjädra och ramsa mig ut i alla fall trots att hon sover? Om jag ramsar efter ett litet gnäll ska jag bekräfta trots att ramsan inte följs av frågor eller behövs det inte då? Jag har ju fått sista ordet.

-
TorpSara
Desperat tvillingmamma
Tack för svaret! Hanna har inte vaknat en gång än
. Meya gnydde till vid ca 21 och 22, men vaknade inte alls tror jag. Det känns som om jag ramsar så väcker jag henne istället, så var in och kollade läget bara. Så läget är lungt än, blir nog lite kris vid 3-tiden då de är vana att äta, men frukost serveras imorgon kl 7.15 så de behöver inte vara oroliga
.
Desperat tvillingmamma
Tjejerna sover, sambon sover, sitter på en stol i hallen och väntar på tidningen, klockan är snart 2. Så här bra har de aldrig sovit. Hur ska ramsan kunna sättas om jag inte får använda den? Om en timme brukar de äta, då lär de garanterat vakna mer, eller? Kanske de har tjuvläst SHN-boken...
Dumma tidning kom någon gång då
Dumma tidning kom någon gång då
Desperat tvillingmamma
Tjejerna sover, sambon sover, sitter som en tok i hallen och väntar på tidningen, klockan är snart 2.30. Så här bra har de aldrig sovit förut
Snart är det dax för deras "gamla" mat tid kl 3, då kanske det blir livat... Hur ska jag kunna arbeta in ramsan om jag inte får använda den?
Typiskt nog glömde jag att skaffa bröstpump
. Får väl lära mig att pumpa ur för hand för nu är det fullt i bag in boxarna snart
.
Kunde inte hjälpa det utan var tvungen att smyga in och se att allt är bra m mina prinsessor, och ja de snusar nöjt och här står jag 8) .
Typiskt nog glömde jag att skaffa bröstpump
Kunde inte hjälpa det utan var tvungen att smyga in och se att allt är bra m mina prinsessor, och ja de snusar nöjt och här står jag 8) .
-
TorpSara