Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Puss katten! Du är fab fun. Du får vara hur buskis du vill! Men jag vill ju inte missa nån go'bit. :wink: Det är ju inte ditt fel att jag är trött/klent begåvad. :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Hörrni, jag har tänkt på det här med att hinna/komma ihåg att ge respons på precis alla inlägg. För mig är det helt OK om jag inte blir hejad på i precis varje inlägg. På allvar. Jag tänker att en del som har mindre tid än jag/mindre ork/mindre minneskort inte ska känna att de inte kan skriva om de inte kommenterar precis allt. Hellre fler inlägg och fria former tänker jag.

Kan vi inte ha det lite kravlöst och valfritt och istället får alla ta ansvar för att hojta om de känner sig bortglömda? Tinis är tex ett föredöme i frågan. Vad säger ni andra?
:thumbsup: :heart: :-({|= [-o<

oh kloka överödla....

Instämmer till fullo!

:D

/Fjällmor
kattklo

Inlägg av kattklo »

Instämmer Jannika.
Annars blir det ju inte så mycket kackel över det.
Eller jag vet inte vad ni har för erfarenheter av kackel IRL, för mig är det mest att bryta in och göra sig hörd. :lol: :lol: :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

:lol: :lol: Kattklo, du är så härlig! :lol: "Ballen" är ett vedertaget smeknamn på balkongen även här hemma i Sörmland så jag fick inga konstiga syner :wink:

GRATTIS Majamamma och varmt välkommen till tråden!

Imorgon far jag och juvelerna hemåt igen. Vi har haft supermysiga dagar här hos mor och far. Olle avgudar verkligen sin morfar, det är så härligt att se dom tillsammans. Ikväll så har de legat ute på gräset och småpratat och ätit röda vinbär. Olle kom in till mig och sade: Mamma, jag kan inte bada ikväll för jag och morfar har myskväll!

Nu måste jag kolla till SoS, mycket aktivitet där nu.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Elle: Ja, jag står ju för endel av den. :lol:

Tillägg till kackel-debatten: Förutom att avbryta och skräna händer det att jag bara lyssnar också och typ inte säger nått. Nickar lite uppmutrande.
Men det syns ju så dåligt här inne.
Kanske borde lägga in nån nickegubbe ibland för att uppmuntra alla som pratar när jag bara vill lyssna. :-k
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

"nickar uppmuntrande" :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Elle skrev:Mamma, jag kan inte bada ikväll för jag och morfar har myskväll!
Buhu! :( Jag blir alldeles rörd. Vad fint. :heart:
katten skrev:Eller jag vet inte vad ni har för erfarenheter av kackel IRL, för mig är det mest att bryta in och göra sig hörd.
:lol: :lol: Du är så rolig du! Jag fattar inte hur din karl kan hålla sig borta. Jag skulle vara som ett plåster om vi var ihop så jag inte skulle missa nåt skoj.

Puss till Mama Su och Fjällan! :heart:

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:lol: Hamburgare på ballen - hahahaaa, jag fick då skratta gott nu :lol: TACK!

Måste få berätta vad min goa lilla Frida sa ikväll, när vi fikade på bron.
Min käre lillebror Per kom förbi, och så frågade jag Frida:
-Vad heter han :?: och pekar på min bror.

Hon funderade en stund och så drog hon till med den gissning som kändes lättast att säga:
-PAPPA!

-Neee, Frida, inte pappa, inte - usch! (eftersom han ändå är min bror, menar jag :lol: ) VAD heter han???

-USCH :!: :shock: :lol:

Så kan det bli :lol: så nu heter min käre lillebror usch-Per :lol:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev: Hörrni, jag har tänkt på det här med att hinna/komma ihåg att ge respons på precis alla inlägg. För mig är det helt OK om jag inte blir hejad på i precis varje inlägg. På allvar. Jag tänker att en del som har mindre tid än jag/mindre ork/mindre minneskort inte ska känna att de inte kan skriva om de inte kommenterar precis allt. Hellre fler inlägg och fria former tänker jag.

Kan vi inte ha det lite kravlöst och valfritt och istället får alla ta ansvar för att hojta om de känner sig bortglömda? Tinis är tex ett föredöme i frågan. Vad säger ni andra?

Kram Jannika
Japp! No prestige.

Fast jag saknar Nancy. Hohooooooo? :heart:
Sist jag hörde något var häromdagen och då skulle hon ut och övningsköra igen... Hoppas hon inte körde bort :shock:.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jenny å Katten lixom

:lol: :lol: :lol:

OM ni bara visste vad ni gör för mina magmuskler!

(snart blir jag Angelina Jolie...snaaart!)

/Fjällmor (som oxå önskar sig en hummande, nickande smiley - kan man beställa en sån?)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Haha! :lol: Smaaaaart tjej den där Frida! :lol:

Ja, var håller Nancy hus?

Näe, nu SKA jag faktiskt fika. :wink:

Kram! Jannika
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej alla rara surödlor :D :heart:
Det var typ 50 sidor sedan...här schowshar dagarna förbi och under mina koller på Barnafostran så hinner jag läsa och bli glad men sedan dippar energin och inget blir skrivet. Jag tänker på er dock. :heart:

Kan då berätta all Ballen på Skånska betyder rumpa. Då förstår ni hur fel det kan bli för en nerflyttad Göteborgska. 8)

Och maken har beslutat att storsaxen ska fram på honom. :shock: Han tycker absolut inte att jag ska äta massa mojs och han tycker vi är fördiga med barn. Som ni ser skriver jag "han". 8) Men är väl kanske benägen att hålla med. Kanske. Kanske inte. Kanske. Kanske inte. 8)

Tack Jannika för frågan om tröttheten och hälsan. Medicinerna som jag själv ordinerat (vin och Calvados) ger en rolig energi och doktorns mediciner för B12 ger kanske lite kraft. :D 8) Jag tyckte det började bra när jag startade i slutet av maj men nu känner jag mig ofta ganska sänkt. När jag kommer igång är jag mig själv men startsträckan är lång och jag faller hårt efteråt. Doktorn tyckte ju att jag var utmattad men vadå :shock: Nu är ju saker som saker är och jag är ju nöjd. Vad gör man då :?:

Är för övrigt lite deppig för i min betygskategori blev jag lottat på ej fördelaktig plats och står nu som reserv. Lutar alltså till 30 mil pendling i höst...eller flytt. Ja...ja...

Gällande respons så håller jag jag också med dig Jannika. Men jag förstår också Blomman. Jag har ju hängt här sedan forumet startades och kan se olika mönster och vissa som då får resons alltid och vissa aldrig. Inte just här i denna tråden utan i största allmänhet. Sitter man då vid datorn och tolkar ord och icke ord så är det lätt att själv reagera. Det är ju egentligen som i verkliga livet men där sker det lite mer som goa katten skriver. Så vad som egentligen krävs är ju att vi alla är en form av övermänniskor och förstår vad alla tänker, känner och dessutom kan uttrycka oss perfekt. :shock: Nä...absolut inte. Men att man skriker till och kanske ibland tänker en extra gång.

Också varit med nyfödd och renovering och flytt och nytt jobb. HUMOR var det som fick oss att överleva. :D

Och välkommen till Majamamma - från en frånvarande men riktigt sur ödla. :D

Varm kram till alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika: Nä till den religiösa diskussionen kan jag bara tillägga att det var ju inte riktigt så att man bara hipp som happ tog avstånd från Gnosticismen och andra "avarter" i vilket av alla koncillier det nu var. Det pågick en ursinnig kamp ungefär från kyrkans födelse fram till... ja still going on eg :roll: :? ... men låt säga fram till 1000-t med schismen mellan grekisk-ortodoxa och romerk-katolska k:a. Den kampen handlade om vilken av alla kyrkor som skulle vara den "riktiga kyrkan", "urkyrkan", "den allmänneliga (katolsk betyder allmän) kyrkan". Denna kamp syns redan i Paulus många brev i N.T. :wink: Kristendomen är ju unik på så vis att den mynnar ur Judendomen men har skaffat sig en grogrund i det hellinistiska samhället. Ni kan ju tänka er kulturschocken :shock: :P

Nu har inte jag mina böcker tillgängliga, vi är mitt uppe i flytt, dessutom är jag inte alls påläst på det som Päivi är påläst på. Mitt huvudintresse är mer kristendomen som abrahamitsk religion och är man intresserad av det så ska man definitivt läsa Jonas Gardells Om Gud :wink: Sen finns det en annan bra bok som heter "Från Jesus till Moder Teresa", men jag vet inte vad författaren heter :oops:

Om inte annat får man något i den andra vågskålen om man ids läsa på inte bara om kristendomens många myter som hellinistiska fenomen, utan även om kristendomens historia sprungen ur Judendomen :wink:

Lägger gärna ut texten i nästa liv. Känns som om jag skulle behöva slå lite mer i mina böcker och den tiden har jag inte :roll:

Är f.ö. varmt troende katolik, men även excentrisk vattuman så ni kan ju gissa er till hur pass konservativ jag är. Ha ha :lol:

Angående ballen: Blev fullständigt utskrattad på familjetrippen till Kreta när jag förslog att vi kunde ta ett glas vin på Nisses (min brors) balle innan vi gick ut och åt :oops: :lol: :P Balle = balkong, allt annat är trams :twisted: :P

Är f.ö. inte alls rädd för dig Jannika :P :heart: Ser fram emot en augusti-september fika, kanske :?: :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pssssst *frieda*, ÄR vattumän excentriska alltså? 8) :lol:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ja! Ett gott förslag - för jag fixar bara att kommentera max två inlägg varje gång jag skriver. Oftast då det som står sist... Vilket ju inte alls innebär att jag inte njuter av att läsa alla andra! Jag kör på fria former vare sig ni vill eller inte! :oops:

Nu måste jag bara berätta om vad min sexfixerade hjärna lyckades få ihop efter att ha läst om ballar, rödvin och hamburgare... Jag såg framför mig en romantisk middag med hamburgare och en hel box med rödvin OCH ett vilt samlag ute på en balkong! :shock: Efter hamburgaren och vinet alltså... :oops: Är det jag som börjar torka i denna förkylda familj där det enda som sker på nätterna är att febriga ungar vinglar omkring på jakt efter... :?: :?: :?: :roll: :roll: :roll:

Har också städat idag! Släpade ut mattan i vardagsrummet och vek isär bäddsoffan för att dammsuga under själva bädden och putsade fönster... SAMT plockade en bukett blommor på min promenad som jag ARRANGERADE! (Jösses! Det var första gången på MÅNGA år!) Sen satt jag rakt upp och ner och bara njöt! Och nu får man sussa gott! Natti natti!

"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" Dagens motto! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"