Surkål och ödlor
-
Gäst
-
Lua
Åh, vad härligt ni kacklar
Själv har jag varit på bröllop i helgen
Min älskade systerdotter Mari (mari.g här på forumet) har gift sig ute vid Torneälven. En sagolik vigsel! På förmiddagen regnade det massor men lagom till vigseln tittade solen fram och en varm bris svepte undan alla (MILJONTALS) myggor. Festen var väldigt lyckad. Jag var toastmadame och jag måste säga att jag är helnöjd! För vissa pågick festen till 7 på morgonen...
Tomrummet efter min söta pappa var stort.
Han skulle ha älskat det här bröllopet!
Ser nu fram emot att träffa ÅsaB med familj
Kram Lua.
Själv har jag varit på bröllop i helgen
Min älskade systerdotter Mari (mari.g här på forumet) har gift sig ute vid Torneälven. En sagolik vigsel! På förmiddagen regnade det massor men lagom till vigseln tittade solen fram och en varm bris svepte undan alla (MILJONTALS) myggor. Festen var väldigt lyckad. Jag var toastmadame och jag måste säga att jag är helnöjd! För vissa pågick festen till 7 på morgonen...
Ser nu fram emot att träffa ÅsaB med familj
Kram Lua.
Så, nu är räkningarna avklarade, den ekonomiska planen för månaden ifylld, USA besök till helgen planerat och lägenheten städad... Oj, dags att däcka!
Hej JennyH!
Allt väl med er??! Några spännande semesterplaner eller andra äventyr? En träff vid tillfälle kanske?
Åh, vad det bröllopskacklas här! Jag blir ju riktigt meddragen... Säger som fjällmor, man kanske skulle ta och göra om det...
K-ina: P-böter suger! Speciellt när det liksom inte borde behövas... Jag lyckades åka till Stockholm med vår enda bilnyckel här förledes och Maken hade mycket svårt att flytta bilen som då plötsligt stod mycket felparkerad... Usch, så tråkiga pengar!
LO: Måste säga stort grattis! Har följt dig under hela graviditeten utan att höras, men jag har tänkt på dig, glädjst med dig och nu säger jag stoort grattis! Ska själv ha en i februari om allt går vägen... Men det är inte allmänt kännt ännu...
Dags för en nattmacka och sedan bingen! God natt!
Hej JennyH!
Åh, vad det bröllopskacklas här! Jag blir ju riktigt meddragen... Säger som fjällmor, man kanske skulle ta och göra om det...
K-ina: P-böter suger! Speciellt när det liksom inte borde behövas... Jag lyckades åka till Stockholm med vår enda bilnyckel här förledes och Maken hade mycket svårt att flytta bilen som då plötsligt stod mycket felparkerad... Usch, så tråkiga pengar!
LO: Måste säga stort grattis! Har följt dig under hela graviditeten utan att höras, men jag har tänkt på dig, glädjst med dig och nu säger jag stoort grattis! Ska själv ha en i februari om allt går vägen... Men det är inte allmänt kännt ännu...
Dags för en nattmacka och sedan bingen! God natt!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Majamamma - Stooooort grattis!
Ännu fler bebbar på gång! Och en till i Göteborg! Vad kul! Jag träffade JennyH's underverk Abbe i helgen och ujuj, så sugen man blev! Nu sov han mest hela tiden iofs...
Tinis - Så du har fått ihop en singoalla-topp! Så himla roligt! Såg att du ville ha en utförligare beskrivning. Satt själv vid symaskinen igår, men det kan jag kackla om i "vår" tråd!
LO - Puh! Att säga att det blir bättre är ju knappast någon tröst. Men det BLIR det ju! Plötsligt går det över, det där (jävla) onda. Jag minns hur pappa H fick lämna rummet när jag skulle amma, för han stod inte ut med att se hur ont jag hade! Och då är ju hela amningskonceptet så himla bekvämt, men varför skall det vara så svårt???
Lua - Vilket underbart bröllop det låter som! Här är ju ett väldans bröllopskacklande, men det är roligt med inspiration. Om vi nu någonsin kommer dithän...
Men jag ser oerhört mycket fram emot en dejt här om några veckor! Skall nog få mannen att nappa på aktiviteten också! Skall bli så spännande att se Isak igen! Flickorna har jag ju inte sett, men jag får ju erkänna att jag är rätt nyfiken!
K-ina - Klok som en bok, jag är beredd att hålla med. Och rolig som jag vet inte vad! Men P-böter suger, det kan vi väl alla enas om?!
Jannika - "Kladda med lera" är ju en av mina favoritsysselsättningar!!! Lite avis blir jag allt, måste jag erkänna. Fast jag är också lite keramiktrött, så jag pausar med gott samvete. Symaskin, barn och bebis får räcka ett tag framöver!
Fyra dagar kvar... Fyra dagar kvar...
Tinis - Så du har fått ihop en singoalla-topp! Så himla roligt! Såg att du ville ha en utförligare beskrivning. Satt själv vid symaskinen igår, men det kan jag kackla om i "vår" tråd!
LO - Puh! Att säga att det blir bättre är ju knappast någon tröst. Men det BLIR det ju! Plötsligt går det över, det där (jävla) onda. Jag minns hur pappa H fick lämna rummet när jag skulle amma, för han stod inte ut med att se hur ont jag hade! Och då är ju hela amningskonceptet så himla bekvämt, men varför skall det vara så svårt???
Lua - Vilket underbart bröllop det låter som! Här är ju ett väldans bröllopskacklande, men det är roligt med inspiration. Om vi nu någonsin kommer dithän...
K-ina - Klok som en bok, jag är beredd att hålla med. Och rolig som jag vet inte vad! Men P-böter suger, det kan vi väl alla enas om?!
Jannika - "Kladda med lera" är ju en av mina favoritsysselsättningar!!! Lite avis blir jag allt, måste jag erkänna. Fast jag är också lite keramiktrött, så jag pausar med gott samvete. Symaskin, barn och bebis får räcka ett tag framöver!
Fyra dagar kvar... Fyra dagar kvar...
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gustav 08-11-12
Tjoho vad det går! Swoscheliswosch!
Inte konstigt att man missar en söt blomma i den här vårfloden...
Tack Sussi. Fyra små kräver ju lite för-tänk.
Speciellt med en sån vimso-morsa som jag.
Vassego' Majamamma!
Och syyype-grattis till bebin i magen! Februari är ju en alldels utmärk månad att födas i. Det blir särdeles trevligt folk av de barnen.
Hej Jenny! Hur har du det? Bestämt maskin än?
K-ina, jag har väl nån baktanke att jag skulle kunna undervisa i bild såsmåningom. När jag valde lärarinriktning var jag ung, full av ideal och hade inte fyra barn hemma. Svenska och SO är typ de mest krävande ämnena att ha; massor av uppdatering hela tiden, stora textmassor att bearbeta från barnen, både för-och efterarbete som aldrig tar slut plus att svenska är ett NP-ämne. Phu. Skulle vara skönt att ha ett ämne där man mest jobbar på den tid som det var tänkt, liksom. 8) Jag blir så engagerad i mina skol-ungar så jag har nästan aldrig jobbat heltid för det känns inte som jag hinner göra ett bra jobb då. Hur ska det då bli med fyra raringar hemma? Jag kommer typ hinna jobba 23%...
FAST det är bara eventuellt en baktanke för jag vill inte ha nån press på att jag måste ta de här poängen om det inte går att få ihop med mitt liv här hemma. Mest hade jag tänkt ha KUL för min alldeles egen skull!
Fick hem litt.listan och insåg plötsligt att det krävs både pengar och ffa TID bara att skramla ihop all text som ska läsas, haha! Jag hade glömt... Vi får se, jag kanske inte ens lyckas komma på utsatt plats och tid med det jag ska ha med.
Lua, är mari.g DIN släkting! Gratulera från mig!
Vad kul med bröllop! Jag längtar. Jag kan mycket väl tänka mig att du skötte toastandet med den äran. Är det förresten inte lite fånigt att det inte finns ett svenskt namn för toastmaster/madame? Eller finns det det?
Tinis - IMPONERAD! 8)
Nu ska vi stor-städa hela huset tillsammans och darlingen har redan dragit igång så det är bäst jag hänger på annars får jag väl pikar ikväll, haha!
Kram Jannika
Tack Sussi. Fyra små kräver ju lite för-tänk.
Och syyype-grattis till bebin i magen! Februari är ju en alldels utmärk månad att födas i. Det blir särdeles trevligt folk av de barnen.
Hej Jenny! Hur har du det? Bestämt maskin än?
K-ina, jag har väl nån baktanke att jag skulle kunna undervisa i bild såsmåningom. När jag valde lärarinriktning var jag ung, full av ideal och hade inte fyra barn hemma. Svenska och SO är typ de mest krävande ämnena att ha; massor av uppdatering hela tiden, stora textmassor att bearbeta från barnen, både för-och efterarbete som aldrig tar slut plus att svenska är ett NP-ämne. Phu. Skulle vara skönt att ha ett ämne där man mest jobbar på den tid som det var tänkt, liksom. 8) Jag blir så engagerad i mina skol-ungar så jag har nästan aldrig jobbat heltid för det känns inte som jag hinner göra ett bra jobb då. Hur ska det då bli med fyra raringar hemma? Jag kommer typ hinna jobba 23%...
FAST det är bara eventuellt en baktanke för jag vill inte ha nån press på att jag måste ta de här poängen om det inte går att få ihop med mitt liv här hemma. Mest hade jag tänkt ha KUL för min alldeles egen skull!
Fick hem litt.listan och insåg plötsligt att det krävs både pengar och ffa TID bara att skramla ihop all text som ska läsas, haha! Jag hade glömt... Vi får se, jag kanske inte ens lyckas komma på utsatt plats och tid med det jag ska ha med.
Lua, är mari.g DIN släkting! Gratulera från mig!
Tinis - IMPONERAD! 8)
Nu ska vi stor-städa hela huset tillsammans och darlingen har redan dragit igång så det är bäst jag hänger på annars får jag väl pikar ikväll, haha!
Kram Jannika
Här gör vi tvärt om. Maken tar hand om nästan all matning. Jag sitter jämte och pumparÅsaB skrev: LO - Puh! Att säga att det blir bättre är ju knappast någon tröst. Men det BLIR det ju! Plötsligt går det över, det där (jävla) onda. Jag minns hur pappa H fick lämna rummet när jag skulle amma, för han stod inte ut med att se hur ont jag hade! Och då är ju hela amningskonceptet så himla bekvämt, men varför skall det vara så svårt???![]()
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Heja Lotta! Håll ut men glöm inte att andas ut också. Profylaxen funkar ju toppen även till ömma tuttar. Ja, faktiskt till det mesta.
Synd att man inte kan profylaxandas bort dumma svärisar. Det vore väl nåt? Eller profylaxandas dem snälla ännu hellre? Mäh! Kanske en idé!
När de börjar spåra ur och bete sig kör man värsta flämtandningen och om de passerar gränsen då kör man krystandningen.
Toppen! De lär ju inte bli opåverkade i alla fall. O:)
Ni aaaaanar inte vad skönt det är att gå omkring här hemma nu med skrubbade golv, tvättade sofföverdrag och dukar, putsade fönster (typ, Milo har tvättat dem med babyvåtservetter, det blir lite grumligt men säkert rent iaf), piskade mattor och undanplockade grejor. Ahhhh! Inget grus mellan tårna, inga intrampade legobitar, inga små smörgåsbitar i soffan. Skööönt. Det blev liksom lättare att andas.
Lite fika på det här så... Fast jag såg att de flyttat Morden i M en hel timme!
Vem är vaken då? Inte vi. Vi får spela in.
Puss! Jannika
Synd att man inte kan profylaxandas bort dumma svärisar. Det vore väl nåt? Eller profylaxandas dem snälla ännu hellre? Mäh! Kanske en idé!
Ni aaaaanar inte vad skönt det är att gå omkring här hemma nu med skrubbade golv, tvättade sofföverdrag och dukar, putsade fönster (typ, Milo har tvättat dem med babyvåtservetter, det blir lite grumligt men säkert rent iaf), piskade mattor och undanplockade grejor. Ahhhh! Inget grus mellan tårna, inga intrampade legobitar, inga små smörgåsbitar i soffan. Skööönt. Det blev liksom lättare att andas.
Lite fika på det här så... Fast jag såg att de flyttat Morden i M en hel timme!
Puss! Jannika
-
kattklo
Låter ljuvligt Jannika!
Här är det raaaaka motsatsen. Golvet lika belamrat som vilket bord som helst, blöjor, matrester och annat spännande både här och där. Pussel i sängen, blöta handdukar på golv.
MEN jag är ändå ganska nöjd! 8)
Det är bara team A- jag, kakan och kotten, hela dagarna från godmorgon till godnatt, maken är och spikar i vårt
hus.
Och därför är jag glad över att vi kommer ut 2 gånger om dan i ljuva sommaren. Letar bär och sniglar och sånt. Och i dag lyckades jag dessutom laga 2 rätter av billigt kött.
Så undanstädningen... den får jag hyra nån till. Nu är det hamburgare och rödvin på ballen. (Balkongen, min mammas slang, direkt nedärvd till mig, liksom dojja och ägge-pägge.)
Här är det raaaaka motsatsen. Golvet lika belamrat som vilket bord som helst, blöjor, matrester och annat spännande både här och där. Pussel i sängen, blöta handdukar på golv.
MEN jag är ändå ganska nöjd! 8)
Det är bara team A- jag, kakan och kotten, hela dagarna från godmorgon till godnatt, maken är och spikar i vårt
Och därför är jag glad över att vi kommer ut 2 gånger om dan i ljuva sommaren. Letar bär och sniglar och sånt. Och i dag lyckades jag dessutom laga 2 rätter av billigt kött.
Så undanstädningen... den får jag hyra nån till. Nu är det hamburgare och rödvin på ballen. (Balkongen, min mammas slang, direkt nedärvd till mig, liksom dojja och ägge-pägge.)
Se där! Tur att jag fick en snabb översättning. Jag såg framför mig avancerat matsex med mosade burgare blandat med rödvin lite snajdigt utsmetat på pikanta manliga kroppsdelar.
Där jag bor betyder ballen lite andra saker... O:)
Och då fortsatte min överhettade hjärna att rulla; Hur får hon till det när maken bara spikar hela dagarna? Älskare? Inte undra på att katten inte har tid med städning!

Där jag bor betyder ballen lite andra saker... O:)
Och då fortsatte min överhettade hjärna att rulla; Hur får hon till det när maken bara spikar hela dagarna? Älskare? Inte undra på att katten inte har tid med städning!
-
kattklo
Skrattkramp! Shit, Jannika - du är för rolig! Jag reagerade också på hamburgare och rödvin på ballen, men hann inte riktigt så långt i tanken som du...
Ojojoj, vid datorn så här en tisdagkväll! Mannen brukar lägga beslag på den, men jag hann först idag! Tanken är att jag skall rensa bland miljoner barnfotografier (de flesta miljonerna är Walle i sandlådan...), men jag var ju tvungen att se vad kvällen hade att erbjuda för action här ute i kackelspace.
Har också varit duktig idag! Det började med att jag var riktigt duktig igår och städade köket (delar av det åtminstone) så där extra noga. Mannen blev lite inspirerad i farten och har städat vidare idag, vilket bland annat innebär jäkligt inoljade möbler lite här och där (man skall INTE sätta sig på tv-bordet just nu) och då drabbades jag också av inspiration - igen!
Så med sonens hjälp lyfte vi in alla krukväxterna i duschen för lite uppfräschning. Den lille trädgårdsmästar-Wallen, iklädd gummistövlar (som vanligt) och för stora sovshorts, var otroligt söt mitt i krukväxthavet. Han var helt förundrad, men gick in för jobbet med liv och lust. Så det kan ju vara ett tips på social gemenskap! Försök bara att undvika att fylla gummistövlarna med vatten under själva duschprocessen... 
Ojojoj, vid datorn så här en tisdagkväll! Mannen brukar lägga beslag på den, men jag hann först idag! Tanken är att jag skall rensa bland miljoner barnfotografier (de flesta miljonerna är Walle i sandlådan...), men jag var ju tvungen att se vad kvällen hade att erbjuda för action här ute i kackelspace.
Har också varit duktig idag! Det började med att jag var riktigt duktig igår och städade köket (delar av det åtminstone) så där extra noga. Mannen blev lite inspirerad i farten och har städat vidare idag, vilket bland annat innebär jäkligt inoljade möbler lite här och där (man skall INTE sätta sig på tv-bordet just nu) och då drabbades jag också av inspiration - igen!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Gustav 08-11-12
(39+4)
Gustav 08-11-12
-
Gäst
Den tar vi! Ska dit i helgen...Jannika skrev:
Synd att man inte kan profylaxandas bort dumma svärisar. Det vore väl nåt? Eller profylaxandas dem snälla ännu hellre? Mäh! Kanske en idé!När de börjar spåra ur och bete sig kör man värsta flämtandningen och om de passerar gränsen då kör man krystandningen.
Toppen! De lär ju inte bli opåverkade i alla fall. O:)
Ingen tvättmaskin än, för den enda tvättmaskinsaffären på rimligt spårvagnsavstånd var, milt sagt, ointresserade av att sälja. Dom såg mest irriterade ut för att Anton provade vilka frysar som var lättast att öppna. Det var bara vi som kunder i hela affären, och två expediter som stod och kollade in oss. Dom gjorde inte en suck för att hjälpa oss med tillval och sköljningar och displayer och trummor och luckor. Så vi gick igen. Men vi har nog bestämt oss för en Cylinda!
Katten: Jag är inte avundssjuk. Men min kompis har satt sig i samma sits hon... Får andra barnet i september, storasyrran är 2 precis, köpt hus med sotra renoveringsbehov med tillträde förra veckan, flyttar in i slutet av september. Sambon hennes kommer vara hemma de 10 pappadagarna i början, inte mer. Hur ska hon överleva, undrar jag
Majamamma: GRATTIS!! Men då måste det väl ha blivit typ när vi träffades... Nattagammalt, ett groteskt uttryck som min far brukar använda... Våra semesterplaner är att överleva och få skrikabbe på gott humör, haha. Det går rätt så bra. Vi är hemma, förutom i helgen, så kanske vi kan göra en utflykt till våra gamla kvarter nästa vecka, och hälsa på er?
Nu har jag säkert glömt några av er. Men jag måste gå och tömma diskmaskinen. Återkommer säkerligen.
Kram svettjenny
PS: Abbe sov utan ett knyst från 20.00 till 6.55 igårnatt. Väcktes för minikort nattmål vid 4-tiden, utan ett ljud då med! Snart är vi på banan med vakentiden också!
-
kattklo
Bjuder in: brevbärare och grannar
bjuder ut: sig själv
bjuder in (andra gången): in IN.
HAHA
Nä, nu ska den allt för buskisknäppa katten lägga ner och kommentera det allvarligare, Jennys vän som gör vår resa:
Jag säger: Dom måste se till att dom är kära. Pratar med varandra hela tiden. Bråkar. Älskar. Tar på varandra. All that jazz.
När dom känner att deras realation inte finns längre måste dom FLY. Ögona böj.
Vi står liksom ut för vi bär varandra och skrattar mitt i misären.
Men det är en thin line.
Och första månaderna efter liten bebis är det prio familj. Inte hammare!!
Så levde vi oxå i sommarstugestandard Allans första 2 månader.
bjuder ut: sig själv
bjuder in (andra gången): in IN.
HAHA
Nä, nu ska den allt för buskisknäppa katten lägga ner och kommentera det allvarligare, Jennys vän som gör vår resa:
Jag säger: Dom måste se till att dom är kära. Pratar med varandra hela tiden. Bråkar. Älskar. Tar på varandra. All that jazz.
När dom känner att deras realation inte finns längre måste dom FLY. Ögona böj.
Vi står liksom ut för vi bär varandra och skrattar mitt i misären.
Men det är en thin line.
Och första månaderna efter liten bebis är det prio familj. Inte hammare!!
Så levde vi oxå i sommarstugestandard Allans första 2 månader.
Härligt Jenny! Du låter mycket piggare mellan raderna. Bra att du röstade bort den affären med fötterna. Vilka puckon!
Hörrni, jag har tänkt på det här med att hinna/komma ihåg att ge respons på precis alla inlägg. För mig är det helt OK om jag inte blir hejad på i precis varje inlägg. På allvar. Jag tänker att en del som har mindre tid än jag/mindre ork/mindre minneskort inte ska känna att de inte kan skriva om de inte kommenterar precis allt. Hellre fler inlägg och fria former tänker jag.
Kan vi inte ha det lite kravlöst och valfritt och istället får alla ta ansvar för att hojta om de känner sig bortglömda? Tinis är tex ett föredöme i frågan. Vad säger ni andra?
Kram Jannika
Hörrni, jag har tänkt på det här med att hinna/komma ihåg att ge respons på precis alla inlägg. För mig är det helt OK om jag inte blir hejad på i precis varje inlägg. På allvar. Jag tänker att en del som har mindre tid än jag/mindre ork/mindre minneskort inte ska känna att de inte kan skriva om de inte kommenterar precis allt. Hellre fler inlägg och fria former tänker jag.
Kan vi inte ha det lite kravlöst och valfritt och istället får alla ta ansvar för att hojta om de känner sig bortglömda? Tinis är tex ett föredöme i frågan. Vad säger ni andra?
Kram Jannika