Cylinda, antecknar jag på listan! Och kolla sköljet, varvtalet... anteckna anteckna! Men kiki, någon lucka framför tror jag inte behövs. Jag tänker att det kommer vara underhållning för bebbarna att kolla på när tvätten snurrar
Surkål och ödlor
-
Gäst
Fast, hur l'nge har du bebbarJennyH skrev:Åh, krya på sig, stor-Anton!
Cylinda, antecknar jag på listan! Och kolla sköljet, varvtalet... anteckna anteckna! Men kiki, någon lucka framför tror jag inte behövs. Jag tänker att det kommer vara underhållning för bebbarna att kolla på när tvätten snurrar. Som Molly Mus, fast real life liksom.
mitt urbota korkade tangentbord har g[tt ;ver i europeisk standard, suck, jag [ngrar att jag k;pte denna av min systerson,
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
Gäst
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Fjällfolket
Hellluuu tjeluuuu!
Här har varit fin-främma't (Nellas gudfar med familj varav lille söte Frank, ett par månader och så söt så klockorna stannar) heeela dan men nu är jag här.
K-ina, jag har inte så där värst mycket emot kondomer jag heller förutom att de är dyra och jämt ligger nån annanstans än där man för tillfället har sexet. Sen har jag lite svårt för den där envisa gummidoften. För vår del är det inte så säkert heller, åtminstone en kanske två av våra små har blivit till trots kondom.
Gulle-Jenny! Du är rolig! Som om du skulle rättfärdiga köpet mer om båda gick att ha i, haha! Räcker det inte med att Abbe kan sitta där? HUR mycket dåligt samvete har du för det köpet EGENTLIGEN?

LG har vi. Tippelitoppen.
Kram på er! Jannika
Här har varit fin-främma't (Nellas gudfar med familj varav lille söte Frank, ett par månader och så söt så klockorna stannar) heeela dan men nu är jag här.
Vi med! Fast darlingen då, inte jag. Vi tycker båda att jag gjort mitt på sjukhusavdelningar plus att det är ett mindre ingrepp för en karl. Vi måste bara känna efter först att det verkligen inte ska bli fler pluttbebisar i familjen. Än så länge har det inte ryckt i bebistarmen och ungefär den här tiden brukar längtan bli mycket påtaglig. Sen tar det ett par månader att övertala darlingen innan bebin är ett faktum, haha! Som jag skrev till Nancy så känner jag mig faktiskt nöjd. Just nu.miar70 skrev:Och fjällmor, vi har också pratat om "saxen" men jag tycker det är alldeles för drastiskt för min smak! Tänk om... Nej, vi fortsätter nog att räkna dagar och hmmm.... avbryta mitt i det roliga som vi gjort och OM det skulle visa sig att vi är urusla på matte (har bevisligen hänt en gång eftersom vi har en liten Frida ) eller OM man råkar... komma av sig... (eller i mig ) så får vi väl acceptera och välkomna!
K-ina, jag har inte så där värst mycket emot kondomer jag heller förutom att de är dyra och jämt ligger nån annanstans än där man för tillfället har sexet. Sen har jag lite svårt för den där envisa gummidoften. För vår del är det inte så säkert heller, åtminstone en kanske två av våra små har blivit till trots kondom.
JennyH skrev: En bärsele som man kan bära både storAnton och miniAbbe i. Fast inte samtidigt. Men ändå. Praktiskt va!? Som om Anton nånsin skulle acceptera att sitta fast på min rygg...
LG har vi. Tippelitoppen.
Kram på er! Jannika
-
Gäst
Hej kära vänner!
Näääääääääääää, inte tävlas det här inte! Jag känner mig egentligen fullt hemma även i den här tråden, men jag HINNER ju inte!!!! Och då känner jag liksom att det ser lite illa ut om jag prioriterar bort tråden som bär mitt stolta namn (ja, eller signatur då...
.
Men här måste jag få muttra lite Jannika:
Böh! Så var det ju verkligen inte!
Jag vill minnas en väldigt djupgående religiös diskussion som många inte kände sig hemma i (själv gjorde jag faktiskt det, det var nog jag som började på ämnet tror jag...), så det var just fortsättningen på DET ämnet, på DEN nivån som jag avböjde. Och så drog ni vidare bara för att direkt avsluta hela religionsgrejen! Bara skvallra om vardagliga saker!???
Hrmpf!
Just precis i den trakten befinner jag mig ofta, ofta
Varma kramar på er!
Näääääääääääää, inte tävlas det här inte! Jag känner mig egentligen fullt hemma även i den här tråden, men jag HINNER ju inte!!!! Och då känner jag liksom att det ser lite illa ut om jag prioriterar bort tråden som bär mitt stolta namn (ja, eller signatur då...
Men här måste jag få muttra lite Jannika:
Jannika skrev:Surödlan startades enkom för att Tinis (och kanske nån mer, minns inte) vänligt men bestämt tyckte att de tedrickare som inte bara ville skvallra om vardagliga saker kunde hitta en annan tillflyktsort. Så båda trådarna är direkt eller indirekt startade av Tinis kan man säga
Nämen!!!Jannika skrev: I Småland är jag säker på att det finns och det är ju inte alltför långt. Jag har ett hemligt ställe mellan Gränna och Tranås om du vill....
Varma kramar på er!
Fick en kommentar av Jannika i min gravid-tråd (som jag borde avsluta nu...) och som jag kommenterade.
Lägger det här också. Svara om du orkar/vill/kan...
Lägger det här också. Svara om du orkar/vill/kan...
/LO/LO skrev:...Låter mycket intressant! Och som min bror faktiskt. Född 24 januari 1974 kl 02.57... Han blev familjekär när han väl fick/tog sig sin frihet - älskar att resa och vara ute i naturen. Men det tog honom hela uppväxten och en bit in i vuxenlivet att förstå det...Jannika skrev:Det blev alltså en kräfta med månen i skytten. Familjekär hemmakatt med globertrottersjäl och önskan om känslomässig frihet. Hm?..
![]()
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Hjälp, mitt tangentbord har blivit europe, men bara när vi är här på forumet. VARFÖR? Detta har jag skrivit i Notepad...
och då funkar ÅÄÖ men här inne icke, hjälp
och då funkar ÅÄÖ men här inne icke, hjälp
Social delaktighet
Social delaktighet
Jag vet inte om det hjälper men längst ner till höger på skärmen, så är ju klockan och en del program etc. Precis till vänster om den så står det SV om tangentbordet är svenskt, EN om det är engelskt.
Klicka där och se om du kan byta till SV.
Kan det vara något?
/LO
Klicka där och se om du kan byta till SV.
Kan det vara något?
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Och kan du inte se det så finns det om du högerklickar på listen längst ner "Verktygsfält" och där under finns visa språkfält. Se till att det är en bock framför den, så du kan se vilket språk du använder.
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Tack LO, det står SV nu och nu funkar det öäå tjoho
TACK TACK TACK, vilket fanstastiskt ställe
TACK TACK TACK, vilket fanstastiskt ställe
Social delaktighet
Social delaktighet
-
*frieda*
Tinis skrev:Jag vill minnas en väldigt djupgående religiös diskussion som många inte kände sig hemma i (själv gjorde jag faktiskt det, det var nog jag som började på ämnet tror jag...), så det var just fortsättningen på DET ämnet, på DEN nivån som jag avböjde.
Religiöst vadå f'nåt:?: Snälla tala om vilka sidor det rör sig om. Guuuud vad intressant:!:
Herreguuuuuud! Vilken tur att jag kommit till jobbet redan klockan sju för det var väääääldans, vad aktivt det har varit i tråden över helgen! Har ni inget annat för er??? Jag kommer inte i närheten av datorn på helgen, då skall det ju umgås och sånt!
(Fast det är ju mysigt egentligen...)
Tack JennyH för kanontrevlig prommis i lördags! Abbe... Lille Abbe... Med de stora vakna ögonen! Vilken hjärtekrossare! Blev ju sugen själv ju! Fast jag har en ruskig massa veckor kvar!
Och förresten - den grå "långkoftan" som jag tänkte att du kunde behålla - den har jag på mig nu! Så skön! Man glömmer så lätt!
Sedan undrar jag lite hur du skall orka bära Anton på din lilla söta smala rygg i den där bärhistorien? Du är ju liksom inte Arnold!
Blomman - Nu har du flytt fältet och fiskar väl för fullt, men här kommer lite LOOOOOOVE! Vet hur det kan kännas att bli bortglömd, men vi älskar dig precis som du är! Njut av livet, du vackra varelse!
K-ina - Välkommen tillbaka efter semestern! Låter som att ni har haft det kanontrevligt! Minns förresten liknande pikanta situationer där jag bodde förut, när man höll på med fasadarbete och vi hade byggnadsställningar utanför huset. Dem tänkte ju inte jag på och gick naken i ettan - och där stod två gubbar utanför!
Jannika - Hela fredagen pratade jag om att göra blåbärspaj under helgen... Vad blev det av den planen??
Glömde helt bort.
Nu fick jag sällskap igen på jobbet - hurra hurra!!! Har suttit ensam och övergiven i flera veckor, men rumspolaren är tillbaka och nu kan man dels få snacka med någon och dels göra lite nytta! Samtidigt räknar jag mest bara ner... En vecka kvar, en ynka liten vecka... Snart snart snart... (F-n, det är ju bara måndag!
)
Tack JennyH för kanontrevlig prommis i lördags! Abbe... Lille Abbe... Med de stora vakna ögonen! Vilken hjärtekrossare! Blev ju sugen själv ju! Fast jag har en ruskig massa veckor kvar!
Och förresten - den grå "långkoftan" som jag tänkte att du kunde behålla - den har jag på mig nu! Så skön! Man glömmer så lätt!
Sedan undrar jag lite hur du skall orka bära Anton på din lilla söta smala rygg i den där bärhistorien? Du är ju liksom inte Arnold!
Blomman - Nu har du flytt fältet och fiskar väl för fullt, men här kommer lite LOOOOOOVE! Vet hur det kan kännas att bli bortglömd, men vi älskar dig precis som du är! Njut av livet, du vackra varelse!
K-ina - Välkommen tillbaka efter semestern! Låter som att ni har haft det kanontrevligt! Minns förresten liknande pikanta situationer där jag bodde förut, när man höll på med fasadarbete och vi hade byggnadsställningar utanför huset. Dem tänkte ju inte jag på och gick naken i ettan - och där stod två gubbar utanför!
Jannika - Hela fredagen pratade jag om att göra blåbärspaj under helgen... Vad blev det av den planen??
Nu fick jag sällskap igen på jobbet - hurra hurra!!! Har suttit ensam och övergiven i flera veckor, men rumspolaren är tillbaka och nu kan man dels få snacka med någon och dels göra lite nytta! Samtidigt räknar jag mest bara ner... En vecka kvar, en ynka liten vecka... Snart snart snart... (F-n, det är ju bara måndag!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Ämen, SÅ var det väl inte. Vi religösade på rätt bra även i Surödlan där ett tag vad jag minns. Just nu är det kanske lite mer åt det vardagliga hållet om man vill definiera det så. Fast livet finns ju där i vardagen som sällan är så vardaglig som man tror. Där ryms mycket vardagsdramatik - födslar, dödsfall, sorg, stor lycka, förtryck, ilska, utveckling. Men jag citerar Päivis finska klubb: "Lyckan finns i vardagen".Och så drog ni vidare bara för att direkt avsluta hela religionsgrejen! Bara skvallra om vardagliga saker!???
Jag läste om din roliga kväll hos Kajsa. Guu, vad jag skrattade åt Signes partyengagemang. Sådär tycker jag jämt det är när man får en kostym som kanske inte är helt måttbeställd, det blir följdverkningar på det. Knäpp på näsan, liksom.
*frieda*, i början av Surödlan och i Tinis tråd datumen innan Surödlan startade har du upphovet till både trådens namn och start. Kanske vill du väcka liv i nån avslocknad diskussion? DET vore ju skoj!
Jag kom in på min kurs så nu kanske vi ses på Högskolan? Om du törs, haha!
LO, jag fattade inte att du ville ha en kommentar på det! Noll koll, står det ingen fråga fattar jag inte. Smart tjej.
Jag får ofta den kommentaren när jag gör horros om bebisar att mamman och pappan känner igen delar av sig själv eller släktingar i texten.
kiki, du är så välkommen som svensk eller europé. Men du är lite lättare att förstå som svensk onekligen.
Kram Jannika