Hjälp jag får inte sova på natten för min snälla (?!) men förvirrade mamma ska bara ge mig MAT hela tiden.
Vad ska jag göra???
Men nu är det inte hon utan jag, och då låter det på följande sätt:
Hjälp jag väcker min stackars dotter och försöker tvinga i henne mat
Inatt kulminerade det hela så pass att jag kommer ihåg (nästan) hela händelseförloppet (allt sker nån gång på småtimmarna, där mellan ca 3-5).
Nånting så här gick det till (och jag tror att det inte är första gången, dock med vissa variationer):
Zoleil ligger brevid mig i sängen och jag e jätte irriterad för att hon inte vill äta, men jag e fast besluten att mat SKA hon ha!!! Hon å sin sida e lika fast besluten att mat ska hon INTE ha och spottar envist ut tutten när jag väl lyckats få in den i munnen på henne. Hon blir ju pigg av denna märkliga batalj och börjar sparka, prata och mojsa, varvid jag blir ännu mer frustrerad. Ungefär här kontrollerar jag andningslarmet på Zoleils säng och inser att jag slarvat
30 sek senare, som på beställning, börjar förstås larmet att tjuta... Min stackars (förkylde och slitne) make hoppar högt redo att börja med livsuppehållande åtgärder, jag kvicknar oxå till (tack och lov) stänger av larmet, känner efter i hennes säng och finner den så klart tom (vilket förvånar mig, känner efter i min säng där hon ligger och tänker "aha, det är HÄR hon är"...), meddelar maken att det e lugnt hon ligger hos mig (han muttrar nåt ohörbart och vänder sig om). Nu har jag vaknat till så pass att jag börjar inse att jag agerar knasigt, jag lägger tillbaka Zoleil i sin säng som kommer till ro och somnar helt utan problem. Jag lägger mig tillrätta oerhört förvirrad och frustrerad och förstår fortfarande inte riktigt vad som skett.
Nu medan jag skriver detta har jag kommit på att jag ska nog möblera om i sovrummet så jag måste gå upp och gå innan jag kommer fram till hennes säng för att på så sätt förhoppningsvis vakna till liv så pass att jag kan ge henne det hon behöver och inte använda henne som en förlängning av nån dröm jag har för tillfället.
Min stackars lilla tjej, hon e så tålmodig!
Jaa... det var min natt, hur har er natt varit då???