Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Himla kul! :lol: Och vilken bra idé! :idea:
ÅsaB skrev:"She is the most amazing woman I have ever worked with" - Stephen Spielberg
"The way she acted out the part of the daughter in law... Fantastic! I loved every second and wouldn't mind playing the husband again" - Brad Pitt
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hellooooooo i bästistråden! :D :heart:

Tänk va omtänksamma ni är som skriver så underbart åt mig att läsa i mitt tillfrisknande från mjölkstockning...

:wink: :lol:

..och gissa vilken sorg det var att helt plötsligt ha superförkylda småtassar när allra vackraste underbaraste Jannika med familj var bara 18 mil bort...? Jag ska erkänna att jag fällde en tår i makens famn över den orättvisan. Jag hade SÅ behövt en Jannikakram och en total knäppodag tillsammans!

/Fjällmor (vars svärisar faktiskt blev utslängda sist de var här :shock: :cry: )
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hehe, Kiki, ännu en Agent 007 anmäler sig :thumbsup: (samma anledning som du, med telefonnumret)

JennyH: Dumma svärisar är för attans trist. Vi får hitta på något bra motmedel tillsammans du och jag :-k :mrgreen: Kanske Liseberg då inte är så dumt.

Och krya på sig, rara Fjällmor. Mjölkstockning :shock: :x - blä.

Kram
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeelllluuuu!

Jag kan inte hålla mig borta.... :lol:

Snälla fetvaddade och varma kramar till Fjällan och hennes tuttar.
Fjällmor (vars svärisar faktiskt blev utslängda sist de var här
VAD HÄNDE? :shock: Gud vad spännande. Och modigt. Fortell, fortell!

Nu har vi två sväris-cliffhangers och en bröllops-chock i vardande. I love this tråd. Sug på den karamellen!

Apropå det så har jag och darlingen ätit karamell-omelett och ska snart hugga in på blåbärspajen. Mums. Vi svullar medan barnen har vila. De åt lunch i skogen idag. Jander såg en orm och Nike fick uppleva en bärfis med luktsinnet för första gången. Det är i skogen det händer nu för tiden, haha!

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev:
Puss till Elle! SoS? Igår var vi på provätning. Gott och trevligt. Nu känner vi oss helt nöjda med val av festlokal. Krögaren ägnade hela kvällen åt att underhålla oss och svara på tusen frågor. Service! Det som känns bäst är att de är vana bröllopsanordnare med koll på alla aspekter. We like.
Puss tillbaka! SoS= Späda barn och små. Jag och TorsMamma delar ju ansvaret där och nu är full fart där inne. Vad skönt att ni känner er nöjda med lokalen och maten. Vi har beställt tårtan nu och lite nattamat. Bandet är klart. Nästa helg ska jag och sambon kolla på ring och fixa kläder till honom. Jannika, har du något tips på bra musik till kyrkan?

Fjällan, här kommer en stor varm krya-på sig kram :heart:

:evil: Vad trist med alla jobbiga svärisar :evil: Hm, undrar varför det är så vanligt? Jag har världens underbaraste!

Igår när jag och barnen var i en park så frågade en mamma mig om det var andningslarm jag hade på vagnen. Ja visst sa jag! Då frågade hon om jag var inspirerad av Anna Wahlgren? Japp! Vi började prata och det visade sig att det var en tjej som heter MarieK på forumet som är hemma i Sverige nu på besök från Australien. Jag har hjälp henne lite i hennes tråd på SoS. Vilket sammanträffande :D

Imorgon far jag och barnen till mor och far i ett par dagar. Det ska bli mysigt! Olle längtar efter att få jobba med morfar och busa med alla kussarna \:D/

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jannika - blåbärspaj är bland det godaste jag vet!!! =P~ Jag känner allt mer att mitt liv just nu suger mer än lovligt!!! Här är dött och tyst och dagens stora händelse är hårdvarufel i Mjölby! Förstår ni hur jag har det?? När man kan baka blåbärspaj, lukta på bärfisar och (USCH) se ormar ute i det verkliga livet. Det sist är jag iofs glad att jag slapp... :?

Elle - vad roligt! Jag har läst hennes tråd och såg att ni setts och jag fick inte ihop det, eftersom det står att hon hör hemma i Australilen! Liten värld! :D

Knappt två timmar kvar... Sedan har jag en underbar gräsänkekväll hemma, som återigen skall tillbringas vid symaskinen. Eller framför tvn? Imorgon skall jag promenera med JennyH och Abbe-killen! Skall bli jätteroligt! :D

Undrar om jag skall baka blåbärspaj i helgen??? Fast det blir ju köpe-bär, men vad gör man inte??? Mmmmmm......

GlennMelody håller förresten igång i mitt inre, så det ger viss ljusning åt tillvaron! Jösses, full rulle! :D Massor av action var det faktiskt inatt, när Walle vaknade olycklig (drömt?). Tror inte att hans gråt triggar igång syskonet, utan kanske min puls, som går upp lite, men det känns ganska spännande. Två barn som ligger vakna samtidigt! :shock:

Solen skiner!!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gablex

Inlägg av Gablex »

och jag tittar in här också för att anmäla min jordiska närvaro... Längtar efter att läsa i kapp här och se hur det är med er allihop. :heart: :heart: :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Här är dött och tyst och dagens stora händelse är hårdvarufel i Mjölby!
Tror inte att hans gråt triggar igång syskonet, utan kanske min puls, som går upp lite, men det känns ganska spännande. Två barn som ligger vakna samtidigt!
:lol: :lol: Du är så rolig, Åsa!

Klart det går lika bra med köpe-bär.

Musik, musik, Elle. Ja, vi har världens sjå själva trots vår gemensamma bakgrund i musikens underbara värld. :lol: Det här är det senaste utkastet från våra diskussioner i frågan.

Vi har egentligen ingen låt som är "vår" med text som funkar till bröllop men vi fick ihop det den kvällen Alphaville hade en reunion på en krog här i Gävle. Forever young. Jag avskyr egentligen den låten, haha! Men den måste vi ju såklart ha med men i gospelversion hoppas jag. Jajas gudfar Johan har lovat att sno ihop en kör åt oss.

Utgångslåt blir nog We are family, också med kören. Det tyckte vi passade. Våra barn tycker ju dessutom att VI allihopa gifter oss, inte bara jag och darlingen. På sätt och vis har de ju rätt för har man familj blir det ett sätt att markera flocktillhörighet.

Nellas gudmor Lisa (och maken Fredrik) har vi tänkt ska sjunga Åsa Jinders Av längtan till dig men det vet de inte om än, haha! Den texten skulle jag kunnat ha skrivit till darlingen om jag hade haft den talangen. Jag ÄLSKAR den låten.

Jajas gudmor ska sjunga DiLevas Mirakel och kompa sig själv på gitarr.

Nikes gudfar Janne, Nellas gudfar Rickard och två goda vänner till familjen till hade vi tänkt skulle framföra den där låten ur Moulin Rouge... nu minns jag inte vad den heter. My song, kanske? Det är samma bandsättning som ett band som darlingen spelade med som tånnis. De hette Rymd och körde bara DiLeva-covers. :lol: Moulin Rouge är en av de få filmer som BÅDE jag och darlingen älskat. Bandet är inte informerat. :lol:

Milos gudfar Jocke och Ronny som darlingen spelade med i sitt fd metal-band ska framföra sista låten på senaste Nordman-skivan Störst av allt är kärleken men de vet inte heller om det än. :lol:

Annars är Einbuskarnas Älska mig fin. Nils Ferlins tonsatta dikt I folkviseton? Pugh har nån låt som heter Bröllopsklockor eller nåt sånt som jag gillar massor. Ulf Lundell har en kärlekslåt som jag sjungit på bröllop men nu minns jag inte vad den heter... För kärlekens skull med han som sjöng Satellit, satellit. Det är för oss solen går upp, lyser som guld för kärlekens skull.

Ja som du ser har vi ingen vidare koll vi heller. Vi kan också behöva lite tips. :lol:

kiki och Ewa, synd att Gablex håller sig borta. Hon hade uppskattat era agentnummer. :D

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Men Jannika, spana ovanför ditt inlägg :wink: :lol: :heart:

Tusen tack för ditt och andras underhållande inlägg. Läser och njuter storartat :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

JAMEN JAG VEEEEET! :shock: AJ ÄM SYNSK!

Puss och kärlek till Gabban! :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

ÅsaB: Tack för sköna recensioner! :lol: Vi ses imorgon, men har lite reservation för min kära son. Har skrivit schema och informerat honom om vilka tider som gäller för sova och äta, men han hade lite synpunkter...

Jannika: Känner mig inte helt bekväm med att dryfta sånt där med svärföräldrar osv in public, så jag skriver det i liten stil... :roll: :lol: Klicka på citera så kan du läsa det vanligt :wink:.
Fick förra sommaren höra, när jag var hos dem själv med Anton några dagar och stämningen var lite ansträngd men inte dålig (än), att jag inte skulle planera fler barn innan jag kunde ta hand om Anton ordentligt. Detta efter att jag precis berättat om missfall en månad tidigare. Hon har också berättat för min sambo att hon tycker att han får dra alldeles för stort lass hemma. Detta i samband med att sambon var pappaledig och jag jobbade :roll:. Detta handlar inte om mig, utan om hennes självkänsla. Jag är bara i skottlinjen, men attans vad ont det gör ändå.

Men nu är Anton på Liseberg med farmor och farfar och spanar in gröna kaniner, och Abbe är helt av schemat jag gjort så nu sover han skönt. Efter att ha klämt i sig 260 ml Nutramigen. Det luktar som skämda pommes frittes, men han gillar det tydligen.

Fjällis: :heart: Hur gjorde du när du slängde ut dom :shock:??? Kan behöva lite tips i bakfickan ifall det ballar ur igen här. Är ju skillnad när man är hos dem, för då kan man åka när man vill.

Elle: Var rädd om din svärmor, som dessutom ar hus både i Spanien och i Sälen :D. Jag är så avundsjuuuuk (med toppiga öron, kommer ni ihåg meoldifestivalen :lol:). Eller ja, jag har det ju ganska bra också. Med en svägerska i Åre och pappa har hus i Spanien. Men det där med svärmor, dårå :D.
Jannika

Inlägg av Jannika »

:shock: Määäään hääärrrreeeeguuuud vilken bedrövelse till svärmor! Totally insensitive. :shock: Har full förståelse för alla sorters tveksamheter och allergier. Full.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hmm.. jag måste fundera om jag vågar skriva om det som varit här.. det är ju trots allt offentligt..och maken måst få säga sitt.

:-k

men så mycket kan jag säga att Fjällmor ruttnade och fick nog, stegade ut i den pågående (högljudda) konflikten mellan far och son och ämlande mor :roll: och sa:

NU räcker det..

Mottogs med viss tveksamhet av en svärfar som sakta laddade om

Då klev jag närmre, liten som jag är, hytte med fingret och väste:

Ut ur mitt hus.

NU.

(kände mig som en adrenalinstinn Angelina Jolie i Tomb Raider, dock med lite mindre muskler och lite mer daller - typ 95 kilo. )

han backade ut genom garageporten och spottade och fräste okvädningsord jag aldrig kommer glömma och smällde igen dörrn...

Jag är omåttligt ledsen, fattar fortfarande inte att jag vågade.

Men det var nog, mer än nog, barn ska fredas från sånt.

Blä :!:

:cry:
Jannika

Inlägg av Jannika »

(kände mig som en adrenalinstinn Angelina Jolie i Tomb Raider, dock med lite mindre muskler och lite mer daller - typ 95 kilo.
:lol: :lol: :lol: Ursäkta att jag skrattar men du är för rolig. Och MODIG! Impressed. 8) Men det är inte oväntat av ett lejon med månen i skorpan. Ujujuj. De där svärisarna visste inte vem de gav sig i strid med. [-(

Vilka historier ni bjuder på brudar! Bättre än TV och bio.

Ähum, vad betyder ämlade? (Är lite dålig på lokal norrländsk dialekt, sorry. :oops: )

Puss Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev:
Utgångslåt blir nog We are family, också med kören. Det tyckte vi passade. Våra barn tycker ju dessutom att VI allihopa gifter oss, inte bara jag och darlingen. På sätt och vis har de ju rätt för har man familj blir det ett sätt att markera flocktillhörighet.
Härligt! Bra låtval! Olle säger ofta: Mamma, när vi har gift oss, var ska vi resa då? :D
Jannika skrev:
Nellas gudmor Lisa (och maken Fredrik) har vi tänkt ska sjunga Åsa Jinders Av längtan till dig men det vet de inte om än, haha! Den texten skulle jag kunnat ha skrivit till darlingen om jag hade haft den talangen. Jag ÄLSKAR den låten.
Den ska vi också ha, jag ääääälskar texten!
Jannika skrev:
För kärlekens skull med han som sjöng Satellit, satellit. Det är för oss solen går upp, lyser som guld för kärlekens skull. .
Den lutar det också åt. Sjöng den på vänninans bröllop och den är ju så fin!

TACK för de andra tipsen, de ska undersökas! Ursäkta att det blir mycket bröllopssnack nu :oops:

Ja, svärföräldrarna ska jag vara rädd om! De ställer alltid upp! Nästa helg ska båda juvelerna sova där i två nätter. Då hinner sambon och jag fixa lite inför bröllopet plus att ta en hotellnatt och fira min födelsedag.

Fjällmor, strongt! Vilken underbar liknelse med Angelina :lol: Rätta mig om jag har fel men betyder inte att ämla att vara "mesig"/"vek" och inte våga säga sin åsikt? :?

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"