syskonvagn till magsovare?! Plus lite annat...

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor

syskonvagn till magsovare?! Plus lite annat...

Inlägg av blivandemamma »

Hej vänner!

Alltså, detta är säkert uttjatat EGENTLIGEN :lol: har läst de gamla trådarna i ämnet men blir ändå inte klok på hur vi skall göra. Kanske någon som vill bolla lite?! Arvid kommer vara 1 år och 7 månader när bebisen kommer. Vill väldigt gärna kunna ha dem båda sovande i vagn på dagen. Just nu sover Arvid mest inne men det beror på att det ofta är så varmt ute. Min tanke är att han skall flytta ut igen när det närmar sig höst :wink:

Nåja, Arvid är magsovare. Nästa bebis skall också läggas på magen och det är med den utgångspunkten vi letar vagn. Sen vill man ju kunna ha Arvid vagen och bebisen sovande på samma gång.

:arrow: Jag har förstått att Teutonias syskonvagnar är rymligast. Men vissa menar att de inte går igenom 80 cm breda dörrar och att de inte kan bäras in i bilen själva. Vad säger ni?

:arrow: Finns det någon som haft två magsovare i en annan vagn som känts rymlig? Jag har gärna en hårdlift till liten i början då det kommer vara vinter.

:arrow: är det bökigt med syskonvagn som inte har svängbara fraamhjul?

Sen har jag två fråga också ang andningslarm. Hur har ni gjort när bebisen börjat sova nätterna i spjälsäng och dagssömnen i vagnen? Köpt ett larm till?

Hur har ni känt med att lägga era små på mage på BB? Vilket bemötande får man då? Blir man ifrågasatt med andningslarmet?
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Svarar bara på sista frågan, om mage och larm på bb. Jag orkade inte ta någon diskussion om larm, kändes helt oväsentligt för mig. Så jag la en filt över larmdosan när jag var utanför rummet med baljan. Fast sambon råkade glömma stänga av det på rummet, så det tjöt friskt mitt i natten :lol:.

Magläge var det ingen som sa något om, faktiskt. Han låg ibland på mage, ibland på sida när vi var på bb.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej Jenny och tack för ditt svar! :heart:

Alltså man gör ju som man själv vill och jag tänker inte avstå från magläge eller larm för att någon annan skulle tycka något annat :wink: tänkte bara höra hur ni andra hanterat det. Man är ju rätt känslig som nybliven mamma så jag tycker det är en idé att fundera lite på hur man hanterar ev ifrågasättande, redan från början.

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle

Inlägg av Elle »

Vi hade med larmet till BB, lade syrran på mage i baljan från dag 1. Vi fick bara positiva kommentarer om magläget och larm.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"