Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

JennyH skrev::P Va, men det var väl tävling? Eller? Vilken tråd som är mest populär? :oops: :lol:

(Fast nu börjar jag tveka om jag ska posta det här, för då bidrar jag ju till att ni går om surödletråden :? :lol:)
=D> =D> =D> :heart: :heart: :heart:

Klart det är en tävling :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :lol: :lol:
Puss på er, kära motståndare :heart:

För övrigt är det bara ett kaffe som gäller hemma hos oss: Arvid Nordqvist, Rättvisemärkt (Reko heter sorten tror jag). Mmmm. Numera med inslag av nougatkaffe som jag fått i present av Nancy :heart:.

VAR köper ni ekologisk kyckling?? Har aldrig sett i någon affär? Ni får gärna svara i surödle-tråden, haha :wink:.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Vojne, här sitter jag med en sprillans ny dator fran Amerika, jag vet ej var alla knapparna är...en del tydligen...

Har varit pa stranden m gossarna o en himla go kompis. Mysigt värre. Väntar nu pa en annan kompis.

Jo, jo...klart att alla gör som de gör när det gäller sena aftnar...jag blir nog mest chockad, eftersom jag tycker att det är sa himla viktigt att barn läggs i tid, annars blir de ju griniga. För vems skull gar man pa restaurang sent...

Tävling mellan tradarna...he he...here we go.

Nu kom hon...ha det gott!!
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:
Jo, jo...klart att alla gör som de gör när det gäller sena aftnar...jag blir nog mest chockad, eftersom jag tycker att det är sa himla viktigt att barn läggs i tid, annars blir de ju griniga. För vems skull gar man pa restaurang sent...

Vi har varit sent på resturang för mångas skull :lol: t.ex har vi varit rätt mycket i frankrike bl.a och då är det ju sena middagar som gäller och där har man alltid barnen med sig, så för den sociala delaktigheten t.ex men andra har nog andra skäl :lol: Sen funkar ju sena kvällar för en del då dom har sena morgnar. Eller många långa sömnpass på dagen. Eller så trivs dom helt enkelt med griniga ungar. INTE mitt problem :lol: folk gör som folk gör :wink:

Nu ska vi äta nyfångad piggvar :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ojoj, vad ni är igång. Vilken tråd det här är. Jag längtar faktiskt efter att hänga lite hos surödlorna också, för det är ju rättså trevligt där med, men jag HINNER ju inte, gubevars!

Inte räds vi lite konkurrens heller, vi vet ju vad som är original och kopia här i sammanhanget. :wink: :lol:

Nu hinner jag absolut inte kommentera en massa för i morgon åker jag till Dalarna till KajsaIE:s fest. Hon har ordnat ett eget litet hus till mig och min familj alldeles i närheten. Tänk att man kan bli så goda vänner bara över nätet. Ska bli så kul att se Ellen och Signe ihop nu, dom är ju precis jämngamla sånär som på en enda dag.

Men ändå...:

Ewa, dig måste jag få hälsa så jättevälkommen till tråden. Visst var det premiär?! Kom snart tillbaka, du är en riktig favvis och förebild!

Och så Krümel, tack snälla! Det betyder hur mycket som helst att få så positiva ord! Kram på dig!

Mia, TA EMOT! Vi får allt ta oss en funderare på hur vi ska få igång dig i det här. Jag har redan några ingångar och uppslag att suga tag i, men jag bor ju å andra sidan bland lite mer folk.... :? :wink:

Alla ni andra, ha det så gott och ta vara på er!

Kram Tinis
Ewa

Inlägg av Ewa »

kiki skrev: Nu ska vi äta nyfångad piggvar :lol:
=P~ :mrgreen: [-o<
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Ha, ha, vad roligt med tävling! Jag läser ju (såklart 8) ) surödletråden också men har inte skrivit nåt. Det blir för mycket helt enkelt.

Igen, angående vakna småbarn på kvällen, så tänker jag också att de kanske sover middag länge om de är lite äldre och egentligen inte behöver det eller så sover de två gånger om de egentligen vore nog stora för en middagssömn. När jag tänker så behöver jag inte tycka synd om de små fröna...

Jaa, som sagt ekologisk kyckling är svår att få tag på. Coop här har just börjat med det. Kanske affären tar in det om man frågar nog många gånger? De är jättestora kycklingarna iallafall, ca 2 kg.

Och Mia, precis som Tinis skriver, Ta emot! Du förtjänar det. Nu har ju inte jag träffat dig men det räcker med att läsa alla dina inlägg. Detsamma ska jag säga, gäller flera här på forumet.
Jag ska absolut hälsa Jenny. Träffar henne nog imorgon eftersom vi är i stugan mest varje dag och hon och familjen bor där nu under semestern.

Nu är himlen alldeles vackert rosa här. Vad säger det om vädret imorgon. Idag var det rätt ok men blåsigt. Inte alls badväder men skönt i lä i solen. Nu på kvällen kom lite regn. Skönt igen, då slapp jag vattna!
Vi har lite jordgubbar och sockerärter och zucchini. Jag är ju helt novis på det här med odling men det är rätt kul och Lovisa tycker det är jätteroligt att gå och kolla om det kommit några bönor, pönor som hon säger. :D (Sockerärter alltså). Hon gillar dem också och det känns ju nyttigt. Hon äter faktiskt hellre det är jordgubbar! Jordgubbar är inte alls lika gott som hallon nämligen. Det kan hon plocka hur mycket som helst. Hittade några snår mellan ladan och åkern vid stugan idag. Det var små skogshallon men jättegoda. Tom Lovisa blev nöjd till slut. Bakade rulltårta och serverade våra gamla grannar med grädde och hallon. Mmm, vad gott!

Kom på nu att jag måste ställa en fråga på odlatråden. Sen måste jag sova för det har blivit tidiga morgnar de sista dagarna, pga att Lovisa har urinvägsinfektion, stackarn. Hon har inte ont säger hon men hon småskvätter och kan inte hålla sig och så vaknar hon mitt i natten och tidigt pga detta. Försökte faktiskt få på en blöja men det gick INTE och det kan jag ju förstå. Hoppas antibiotikan verkar snart annars är det kanske fel sort och det vore ju riktigt dumt.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hemma igen efter Ålandstrippen :D Vi har haft det jättemysigt, soligt, nästan ingen blåst alls, men vansinnigt mycket folk (jag är helt urblåst i skallen)! Barnen har roat sig i lekrummet, ätit smörgåsbord och är lite sockerstinna av all efterrätt och godis :wink: Vi var inte hemma förrän kvart i 10, men nu sover de gott i alla fall.

Apropå smörgåsbord: när vi klivit på bussen här i stan, och satt oss ner, fällde Maja ut det lilla bordet på sätet framför sig. Får vi smörgåsar snart? sa hon. Näää, sa jag lite frågande, vi har bara frukt med oss. Men varför finns det smörgåsbord här om man inte får några smörgåsar då? De är roliga, de små liven :lol:

Vad kul att se dig här, Ewa, hoppas du stannar! Du är en favvis och förebild även här!

Tinis ha så kul på festen!

kiki nyfångad piggvar lät inte tokigt! Har iofs aldrig ätit det, men kan tänka mig att det är gott! Själv är jag supertörstig efter all sill och lax jag vräkt i mig idag :D

Nu ska jag göra kväll även för mig!

God natt! :sleep:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis skrev: Inte räds vi lite konkurrens heller, vi vet ju vad som är original och kopia här i sammanhanget. :wink: :lol:
Ja, eller hur ;) Men surödlorna är klart tävlinginriktade och skriver flitigt i sin tråd ;) :lol:

Var är ni idag, tjejer?

Här är det tråkväder... Vi var till Thuns, en stor affär som har kläder, skor, husgeråd etc. Förr var det billigt där, men det är det inte längre :( Jag köpte en spagettislev, maken köpte två tröjor. Sen fick han bjussa på lunch :D

Mellisdags! \:D/
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sussi skrev: Vi var till Thuns, en stor affär som har kläder, skor, husgeråd etc. Förr var det billigt där, men det är det inte längre :( Jag köpte en spagettislev, maken köpte två tröjor. Sen fick han bjussa på lunch :D
Åh, Thuns, dit var jag första gången -85, tror jag, och då var det litet och urbilligt! Vi brukar sticka dit en sväng varje sommar när vi hälsar på syster-yster i Almunge (ligger ju nära och bra :wink: ) men det är precis som du säger - priserna har ökat lika mycket som det har växt där :(

Fint att äta utelunch :D :!:

Jag har bokat et kärlekskryssning till Helsingfors åt mig och sambon :D i slutet på augusti! Det känns jättenödvändigt att få åka iväg en sväng, bara vi två...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ja, det var du som hade en syrra där! Jag tänkte så det knakade när vi passerade Almunge, men kunde inte komma på vem det var :) Har ni varit ner nåt i år? Eller ska ni? Träffas gärna en snabbis i så fall :)

Mysigt med kärlekskryssning!! :heart:

Mellis var det ja... (nej, jag är inte forumberoende ;))
Gotlandsmamma

Sitter pa altanen o äter naturgodis...och hör grannarnas stereo med gamla discoskivor. Barna har somnat o mar gott.

Eftersom jag var i Karlstad o insag att jag inte kollapsade av dammrattor utan tyckte det var ganska skönt att bara vara...har jag kunnat soffa till mig sen vi kom hem, vilket är olikt mig, är superpedant i övrigt... men idag kände jag pa kvällen att nej fasen, jag orkar inte allt...försöker strunta i att ta över o lata maken fa en chans att ta tag i disk o sant, men nej...och jag har gjort ett jattebra schema med sysslor MED barnen o han tyckte det lät som en bra ide, men sen struntade han i vad som stod där...jag kan inte ata mer godis för jag har värsta blasan i munnen...har fortfarande inte hittat alla knapparna pa datorn, suck...det gör hiskeligt ont i munnen...aj.
Ja ja, jag pratade med honom i telefon o han sa att han ska göra mer, men gud, det vet ju jag med...att det gör han inte...antingen accepterar man läget eller sa gör man nat at det, hm...typ...nan av er tänker, strunt i att göra nat alls, lat det mögla tills han gör nat...och det har jag gjort MANGA ganger, men det hjälper ju inte...fasen vad tröttsamt.

Jag tycker att det känns bra, att mina barn far vara med o göra mkt hemma, o lära sig det, att man hjalps at, ingen annan gör det at en...

Det som känns sa gott med den här traden är att ALLA är välkomnade, det känns himla positivt, alla blir sedda!

Kram
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sussi skrev:Ja, det var du som hade en syrra där! Jag tänkte så det knakade när vi passerade Almunge, men kunde inte komma på vem det var :) Har ni varit ner nåt i år? Eller ska ni? Träffas gärna en snabbis i så fall :)
Nej, vi har inte varit ner nåt ännu i år, och det ska gudarna veta om och när det ska hinnas med :shock: ... Jag tror faktiskt inte det blir nån resa innan skolstarten, sorgligt nog...
Men den här sommaren går bara för fort!!!
Det vore ju såklart himla kul att ses, jag håller mina tummar för att du kommer till Gastsjön, jag :wink: !

Gottis, det är jobbigt när man inte har samma krav på hur det ska se ut hemma, jag tror man måste mötas nånstans på mitten :? och du är ju en bit på väg med din mera laid-back-attityd som du jobbat upp i sommar :wink: :!: Jag ska erkänna att nu i vår, när jag varit uschlig och sjuklig, så har jag verkligen lärt mig att inte hetsa upp mig för dammråttor och stök! För jag var som du innan, kunde INTE veta att det var stökigt, men det är så SKÖNT kunna släppa på de kraven!
Annars är det väl det vanliga :roll: ; prata, prata och prata igen om det!
Kul va :wink: :?: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
härligt med kryssning och gott med smörgåsbord! Risken är bara att man äter alldeles för mycket (iallafall vi i vår familj) och blir däst och äckelmätt efteråt. Men det får man ta! Lite kortsemester på tu man hand skulle verkligen vara härligt men då måste mamma vara barnvakt och hon har så mycket för sig ändå. Vet inte om hon skulle kunna tänka sig att ta båda två en helg men får väl fråga och se!
Vi hade tänkt åka hela familjen till Stockholm i helgen men vi skjuter nog på det lite. Verkar som om det ska bli dåligt väder och så är det opraktiskt med busstrejk. Lite snål är jag ju och med vagn är ju bussarna gratis vilket är väldigt praktiskt!

Idag hade vi kompisar här på mat på eftermiddagen. Det blir alltid lite rörigt med flera barn och de blir hungriga och så är maten inte färdig osv, men det gick förstås bra. Hannes la vi i vanlig tid men Lovisa fick vara uppe till tio i åtta vilket är väldigt länge för hennes. Det gick bra iallafall. Hon och jämnåriga pojken kollade Bamse på slutet och det var ju mysigt. Var ute i stugan med kompisen, utan hennes man som jobbade först, och mannen tog treåringarna och åkte båt med dem. Eka med motor men spännande ändå!

Gottis: Väldigt svår situation det där med att man har olika syn på vad som behöver göras och hur ofta. För det är ju egentligen det det handlar om, eller?
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Vilket regnväder som kom över kobben, iaf det omrade därjag bor...he he...men nu är det lugnt igen.
Sitter faktiskt kvar här i soffan o ids inte göra ett smack hemma, he he...tog iaf in tallrikarna fran utemöblen, eftersom det började regna...jag maste vila o ta det lugnt, jag är supertrött egentligen, vill inte erkänna det för mig själv...men det är ingen ide att hispa upp sig, det tar bara mer energi...jag far väl vara mer tydlig, nu far du ta det o det, till maken, jobbigt att behöva tänka sa mkt bara...

Jag har bestämt mig för att vara kvar pa mitt jobb, som idrottslärare o kommer jobba 80 procent, ledig pa tisdagar, maken ar ledig pa mandagar, sa barna är pa dagis ons-fre, det känns bra. Nu är jag nöjd när jag fattat ett beslut.

Gud vad jag saknar yogan. Ser fram emot höst-starten. Komma igang.

Vad mysigt Mia, med kryssning, skönt att ni unnar er det efter en tung period för er alla. Hur mar du nu
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"