VARFÖR ingen bakåtvänd sulky!?!?!?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
sofin

VARFÖR ingen bakåtvänd sulky!?!?!?

Inlägg av sofin »

Nu har jag varit inne i varenda barnvagnsaffär i hela Stockholm typ.. och Googlat på nätet i en dryg månad men hittar inte EN ENDA bakåtvänd smidig liten sittvagn/sulky med fullt liggläge.

Blev helt kär i Teutonia Timmy, rymlig, bra, massvis med fiffiga grejjer och så snygg också!!! Plus att lillplutten troligtvis kan sova på magen på den ett tag till.

MEN, den är bara framåtvänd. Jag blir lite irriterad faktiskt.. Elis är bara 6 månader och jag vill inte sätta honom framåtvänd men jag skulle sååå gärna vilja ha en smidigare vagn att ta med mig när jag ska åka iväg någonstans. Våran stabila fina Kronan orkar jag ju knappt lyfta upp i bakluckan på bilen och den är så stor att den knappt får plats heller.

Varför tillverkas det inga bakåtvända (eller vändbara) sulkys????? Eller är det bara jag som vill ha det, det måste ju vara massor med föräldrar som skulle önska sig en bakåtvänd liten sulky, eller hur??

Ja, ville bara avreagera mig lite.. och om det är någon som HAR sett en sån vagn som jag vill ha till min lilla magsovare så snälla SNÄLLA tipsa :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej :-)
Tänkte precis skriva att jag har en bakåtvänd Timmy men det har jag ju inte, den är ju framåt men Emma var drygt 1 1/2år när jag bytte till den, kan varmt rekommendera till när hon blir äldre!!

Men.. Min lillasyster som precis blivit mamma har köpt en Teutonia Fun, den är bakåtvänd och i och för sig lite större än Timmy men väldigt "enkel" och smidig, fullt liggläge och åt rätt håll om man vill :-)

Skickar en länk till en på Blocket bara så du ser vilken jag menar
http://www.blocket.se/vi/16986601.htm?ca=11_s

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
sofin

Inlägg av sofin »

Jo, jag har tittat på Fun också men tycker faktiskt att den är mindre rymlig än Timmyn!? Och också väldigt mycket dyrare, för en Fun får man ju ge över 7000 ny, Timmyn kostar "bara" runt 3000.

Och så är Fun:en lika tung som min Kronan.. möjligt att den tar lite mindre plats i bakluckan men den blir lika jobbig att lyfta in. Jag vill ju ha en liten lätt vagn! Egentligen är Timmyn lite för tung men det kan jag ta för den var så fiffig.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag var hos en kompis förra veckan, och hon hade köpt en liten, smidig vagn med fullt liggläge och vändbart handtag så man kunde välja att ha den framåt eller bakåt. Men jag har ingen aning om vad den heter... Kan ta reda på det om du vill :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
sofin

Inlägg av sofin »

Skulle vara jättesnällt om du kunde ta reda på det.. alla tips är välkomna :)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hade nog lite fel med det vändbara handtaget... Det är nog själva insatsen som kan vändas. Det är en Carena, men jag vet inte vad modellen heter. Min kompis var inte hemma så hon kunde kolla. Men jag tror det är en likadan som den jag länkar till här:

http://www.tradera.com/Super_fin_CARENA ... n-68147986
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
sofin

Inlägg av sofin »

Hmm.. den såg ju faktiskt ganska bra ut!! Den måste jag kolla upp. Tack så mycket för tipset och länken!
sofin

Carena Sprint Lux med swiwelhjul

Inlägg av sofin »

Hej igen,

Nu har jag letat reda på vagnen och den verkar bra men jag skulle ju vilja klämma och känna lite innan jag köper. Problemet är att jag hittar ju ingenstans där dom säljer den?? Förutom på en affär i Lund, lite långt att åka när man bor i Stockholm :P

Den heter Carena Sprint Lux, med swiwelhjul. Någon som vet var man kan hitta en sån i närheten av Stockholm?

http://www.nursery-group.com/SE/Carena/Carena2.html
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"