Dagens Rätt!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Kyckling och currypaj med fetaostsallad :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ewa

Inlägg av Ewa »

Oj då! Det skulle ju ha blivit ett pm, var meningen :roll:

Här har njutits nyskördade primörer:
balsamicobakade rödbetor, krispiga sockerärter, bönsallad och bruschetta siciliana
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ceasarsallad (barnens favvo nr 1) och chokladmousse med egna hallon.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Men Ewa :D :heart: :shock: =D>

Nu får du allt hålla kurser för oss Skåningar. :D Dreglar ju och blir alldeles avundsjuk. Jag kan baka men det är också allt. :wink:

Här har vi ätit nykokta krabbor, räkor och havskräftor. Men det kräver ingen matlagningskunskap.

Kram :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Ewa

Inlägg av Ewa »

Susanne* skrev: Här har vi ätit nykokta krabbor, räkor och havskräftor. Men det kräver ingen matlagningskunskap.
Men ack, ack, ack så vansinnigt gott =P~ \:D/ :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Ewa skrev:
Nancy skrev:
Ewa skrev:pesto- och baconkyckling
[-o< Kan man möjligtvis få receptet :wink: :?:
Oj, här har jag supermissat, Nancy :oops: F'låt [-o< Inte det minsta avancerat, så jag är rädd att jag nog gör dig besviken. Jag delar filéerna på mitten, så de blir lite tunnare, häller en klick pesto i mitten och rullar ihop den, och lindar sedan bacon runt. Går lika bra med prosciutto, om man så vill. Sedan in i ugnen i cirkus 20 min. Lätt som en plätt.
:wink: Avancerat eller ej så låter det jättegott :P :D Skall definitivt prova, tack Ewa :heart: :thumbsup:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Dagens middag:
Saffranskyckling med couscous och egna sockerärter. Följt av hemlagad vaniljglass =P~ för föräldrar och gäster och Oatlys mjölkfria dito för barnen. Om jag kunde komma på något bra glassrecept att göra till barnen, som inte är sockrig sorbet. Det vore så mycket roligare om vi kunde göra en glass som ALLA kunde njuta av.
Simone

Inlägg av Simone »

Spaghetti med bondbönor.

Enkelt och något av det godaste jag vet. Säsongen är just nu på bondbönor och till dem vill man ha något enkelt men bra tillagat: al dente spaghetti, vitlök, olivolja, salt, nymalen svartpeppar och massor med peccorino river över.

Tar även bort det mjuka "skalet" så lille sonen kan äta med de få tänder han har.
Mamma till en liten muskelbyggare född i slutet av 2006.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Igår åt vi Spagetti Carbonara. Idag blir det lax i ugn, kokt potatis och kall sås med röd kaviar/dill/creme fraiche.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tacopaj och sallad.

Vad äter ni? :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Citrusstekt lax med pasta blandad med sås på creme fraiche, lök, vitlök och bladspenat =P~
Min favvo :-)

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Olika korvar (kabanoss, chorizo m.fl) och cole slaw

:D
Sussi

Inlägg av Sussi »

Åh, cole slaw *mums* det var länge sen jag gjorde!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Böcklingsallad med färskpotatis, spenat och kapris till lunch.
Spagetti Carbonara till middag.
tove79

Inlägg av tove79 »

Lunch: Korv och bröd och potatissallad på majjo, gräddfil, rödlök.

Middag: Köttbullar (Gustav fick hjälp med smeten men rullade och stekte nästan helt själv :D ) med spaghetti och massor av riven ost

Nu har jag bakat frallor som blir vår lunch imorgon. Med kokta ägg och havregrynsgröt.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"