Dagens Rätt!
Men Ewa
=D>
Nu får du allt hålla kurser för oss Skåningar.
Dreglar ju och blir alldeles avundsjuk. Jag kan baka men det är också allt.
Här har vi ätit nykokta krabbor, räkor och havskräftor. Men det kräver ingen matlagningskunskap.
Kram
Nu får du allt hålla kurser för oss Skåningar.
Här har vi ätit nykokta krabbor, räkor och havskräftor. Men det kräver ingen matlagningskunskap.
Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
Nancy
Ewa skrev:Oj, här har jag supermissat, NancyNancy skrev:[-o< Kan man möjligtvis få receptetEwa skrev:pesto- och baconkyckling![]()
F'låt [-o< Inte det minsta avancerat, så jag är rädd att jag nog gör dig besviken. Jag delar filéerna på mitten, så de blir lite tunnare, häller en klick pesto i mitten och rullar ihop den, och lindar sedan bacon runt. Går lika bra med prosciutto, om man så vill. Sedan in i ugnen i cirkus 20 min. Lätt som en plätt.
Dagens middag:
Saffranskyckling med couscous och egna sockerärter. Följt av hemlagad vaniljglass =P~ för föräldrar och gäster och Oatlys mjölkfria dito för barnen. Om jag kunde komma på något bra glassrecept att göra till barnen, som inte är sockrig sorbet. Det vore så mycket roligare om vi kunde göra en glass som ALLA kunde njuta av.
Saffranskyckling med couscous och egna sockerärter. Följt av hemlagad vaniljglass =P~ för föräldrar och gäster och Oatlys mjölkfria dito för barnen. Om jag kunde komma på något bra glassrecept att göra till barnen, som inte är sockrig sorbet. Det vore så mycket roligare om vi kunde göra en glass som ALLA kunde njuta av.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Spaghetti med bondbönor.
Enkelt och något av det godaste jag vet. Säsongen är just nu på bondbönor och till dem vill man ha något enkelt men bra tillagat: al dente spaghetti, vitlök, olivolja, salt, nymalen svartpeppar och massor med peccorino river över.
Tar även bort det mjuka "skalet" så lille sonen kan äta med de få tänder han har.
Enkelt och något av det godaste jag vet. Säsongen är just nu på bondbönor och till dem vill man ha något enkelt men bra tillagat: al dente spaghetti, vitlök, olivolja, salt, nymalen svartpeppar och massor med peccorino river över.
Tar även bort det mjuka "skalet" så lille sonen kan äta med de få tänder han har.
Mamma till en liten muskelbyggare född i slutet av 2006.
-
TorpSara
Lunch: Korv och bröd och potatissallad på majjo, gräddfil, rödlök.
Middag: Köttbullar (Gustav fick hjälp med smeten men rullade och stekte nästan helt själv
) med spaghetti och massor av riven ost
Nu har jag bakat frallor som blir vår lunch imorgon. Med kokta ägg och havregrynsgröt.
Middag: Köttbullar (Gustav fick hjälp med smeten men rullade och stekte nästan helt själv
Nu har jag bakat frallor som blir vår lunch imorgon. Med kokta ägg och havregrynsgröt.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3