För första gången på 4 nätter vaknade Elsa kl 01.00. Då ramsade jag två gånger och så somnade hon om så det var väl inte så farligt, men sen vaknade hon 04.30 och så började det.... ](*,) i 1,5 timme. Jag märker att hon ÄR trött, men sova det går bara inte. Hon skrek bara upp sig ett par gånger, men resten av tiden låg hon och gnydde, gnällde och grät konstant! Jag blir galen när det är så och vet inte vad jag ska göra.
Ska jag ramsa? Men det kan jag ju inte göra hela tiden - det går liksom varken upp eller ner i gråt/gnäll. Ska jag avvakta? Ok, men hur länge när jag hör att hon är ledsen (bara ett fåtal argskrig och då ramsade jag bestämt)? Efter en timme så blev jag till slut helt rasande och skrek (tyst för mig själv inne i huvudet - inte högt!) "Men sluta gnälla unge och soooov, jag orkar inte stå här ute längre!". Sen fick jag jättedåligt samvete för att jag blev arg på det lilla pyret, det är ju inte hennes fel!! Var tvungen att gå in till henne bara för det, vilket jag ju inte ska
BLÄÄÄÄ! Det var ju inte en jättehemsk natt, men när det går sämre än natten före så känns det så trist. Är det vanligt att det blir så här?