behöver godkönnande för att gå vidare e

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
veronika

behöver godkönnande för att gå vidare e

Inlägg av veronika »

Vi är nu i fjärde dygn Sova hela natten kuren. Allt går mycket bra enligt mig.
Jonathan lägger sig vid åtta och det räcker med att jag sjunger ramsan utanför dörren(flera ggr). Han brukar somna inom en halv timme. Och sover nu i åtta timmar i streck. Inatt vaknade han en enda gång. Men då fick han en liten slurk och sov till kl. åtta(ville sova längre). :oops:
Jag är lite osäker med maten...skulle känna skuld om han hade varit hungrig...Därför ammar jag honom när han vaknar. Bara en gång.Antingen vid fem eller sex, beroende när han vaknar.
schemat för dagen ser så ut:
08.00 morgon
08.30 frukost
11.00 mellis i form av frukt
12.00 lunch
12.30 sova(ute, brukar sova i två och en halv- tre timmar)
15.30 mellis i form av smörgås och lite yougurt
17.00 kvällsmat
19.15 mat inför natten
20.00 sova

Ibland känns det som om han är lite trött mellan morgon och lunch och då kan man lägga in 5 minuters sömn? vad tycker ni?
Annars är han mycket mer piggare o framförallt gladare än vad han var förut då han brukade vakna fem sex ggr. Inte för så länge sedan om man tänker så... :?
Vad tycker ni om vårat arbete? Några synpunkter eller förslag?
Tack på förhand.

Veronika och lillen :P
Mamma till lille Jonathan Vincas f?dd den 14 augusti 2004.
Vi kallar Jonathan f?r Bubu eftersom han brukar s?ga bubu n?r han ser sig sj?lv p? bilden=)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra jobbat :D Så duktig du är :D Inte fel att få sova på nätterna, huh :?:

Men lilla älsklingen äter sex gånger på dagen, plus en på morgonkulan (om och när han vaknar). Så många måltider behöver han inte och definitivt inte den på morgonkulan. Han är ju en gammal man nu :!: Dessutom är det på intet vis farligt om och när han (till slut) skulle (ha chansen att) känna sig en smula hungrig. Det brukar komma först mot slutet av kurens första fyra dygn. Så du kan lugnt slopa morgonmålet och bör göra det - eftersom risken annars är att han vaknar tidigare och tidigare och det där enda målet blir två, blir tre, blir fyra - och så är du vips :!: tillbaka där du var. Och får börja om från början. Rätt, den gången :wink:

Så gör rätt nu, i stället, när du ändå är nästan framme :!: Gör ett schema med 3,5 tim mellan målen (så lilla magen får vila mellan varven) utom nattslurken, som kan komma så tätt som en timme inpå middagen. Och bestäm natten, på marginalkvarten när. Läs på i Lathunden och även Tips på vägen - om du inte ska lyxa till det med själva SOVA HELA NATTEN-boken.

Du är så duktig och det alldeles underbart goda livet är precis inom räckhåll :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"