pappa och son ska resa bort själva!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
mamma63

pappa och son ska resa bort själva!

Inlägg av mamma63 »

Jag och Simons pappa lever inte ihop, men han går till pappan varannan helg och en kväll i veckan. Det har fungerat jätte bra hittils. Nu vill hans pappa ta med honom till sitt sommarställe i början på augusti (då är Simon nästan 2 år), och de blir borta i 10 dagar.
Jag undrar ifall 10 dagar kan vara för lång tid för honom att vara hemifrån?!!

Tacksam för kommentarer och reflektioner :D
Ensamstående mamamma till Simon, född augusti 2003.
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

Jag skulle inte oroa mej alls. Han ska ju umgås med sin pappa!! :D
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
Cec

Helt lugnt tror jag!

Inlägg av Cec »

Hej!

Jag tror precis som Lotta att det är helt lugnt! Han är ju i och för sig inte lika van vid sin pappa som med dig men jag tror det kommer funka super! Bara du intar den attityden och förmedlar det till Simon!

Kram
//Cec
Mamma till Elvis född 4 mars 2004.
br

Inlägg av br »

det kommer att bli superbra för er alla! vad skönt att pappan vill vara med sin son och tänk vad du kan göra på egen hand :D

Vår dotter var iofs 2,5 år när hon var ensam med farmor o farfar en vecka men det gick jättebra! Hon var 2 år o tre mån när hon var hos mormor o morfar i fem dagar utan föräldrar!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Nemi

Inlägg av Nemi »

Vår son tillbringade en vecka (=5 arbetsdagar) hos sin mormor och morfar då han var 17 månader. Detta pga strul med dagmamman. Jag kan säga att jag var ganska orolig och ringde flera gånger per dag för att hör hur de hade det. Det gick bra! Vi har inte märkt några men än iallafall. Eftersom vi har 'schemalagda' dagar och har gjort SHN kuren så gick det praktiska med sömn och mat helt utan problem.

Mormor tycker att A är sååå lätt att ta hand om och tar gärna emot sonen yttterligare en vecka i början på sommaren.

Hoppas att det går lika bra den här gången!
En son f?dd nov -03 som 'kurade' vid 6 m?naders ?lder. Syskon v?ntas i april!
Nemi

Inlägg av Nemi »

Vår son tillbringade en vecka (=5 arbetsdagar) hos sin mormor och morfar då han var 17 månader. Detta pga strul med dagmamman. Jag kan säga att jag var ganska orolig och ringde flera gånger per dag för att hör hur de hade det. Det gick bra! Vi har inte märkt några men än iallafall. Eftersom vi har 'schemalagda' dagar och har gjort SHN kuren så gick det praktiska med sömn och mat helt utan problem.

Mormor tycker att A är sååå lätt att ta hand om och tar gärna emot sonen yttterligare en vecka i början på sommaren.

Hoppas att det går lika bra den här gången!
En son f?dd nov -03 som 'kurade' vid 6 m?naders ?lder. Syskon v?ntas i april!
mamma63

Inlägg av mamma63 »

Tack alla ni som svarat och delat med er av era erfaranheter. Jag känner mig mycket lugnare nu, och vet att han kommer att få det jätte roligt tillsammans med sina 15 kusiner :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, alla :D

Glöm bara inte att skicka med skrivet schema över mat och sömn och eventuella andra fasta rutiner du (lilla älsklingen) har. Allt blir så oändligt mycket lättare och trevligare för alla parter om vardagen är förutsebar - var den nu än råkar infalla :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mamma63

Inlägg av mamma63 »

Visst, absolut det ska jag komma ihåg, även om pappan brukar ta det som en personlig kritik när jag ger honom instruktioner, men jag bryr mig inte om det utan tänker på barntes bästa :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"