är ny här, gravid o ska få i september jag bara äälskar barnaboken o har vart här inne o läst en hel del, tack Anna för att du skrivit boken o att du har detta forum
nu undrar jag... när ska bebisen sova i egent rum egentligen?
Välkommen till forumet! Vilken tur för er att du hittat barnaboken och hit. Och grattis till lillen i september!
Ang. eget rum så gäller det väl från barnet sover hela natten, så efter fyra månader och AW säger att dom bör senast sova i eget rum från dom är 6 månader.
Hör av dig med flera frågor när det behövs!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Jag flyttade min lilla redan vid dryga 2 månader. Vi störde varandra väldans och vi hade det för ljust i vårt "allrum" till sovrum. Dessutom kopplade jag lite för lätt på reptilhjärnan vid nattamningen och vi hamnade allt som oftast i samma säng från kl 3-4. Det sov ingen av oss direkt bra av. Men vi sov vägg i vägg och med larmet kände jag mig bara lugn.
Jag skall flytta till en trea nu i juli.. så jag börjar fundera på när jag skall börja fixa rummet, kan ju va bra o ha det klart tills då bebisen ska sova där liksom *ler* men jag skall nog inte fixa rummet det första jag gör utan det kanske får bli mitt viktiga projekt som bebis kan vara passivt deltagande i när det e tid för det?
vill nog hälst bebis skall sova i eget rum så hon vänjer sig tidigt o trivs i sitt rum..
Hade larmet funnits på min tid, hade jag inte alls dragit mig för att låta lilla barnet sova i fred från början Dvs från det att jag hade slutat nattamma.
Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Min Tuva fick flytta in i sitt egn rum när hon började sova hela nätterna vilket hon började med runt 1,5 månader. Innan dess låg hon i sin vagn i vårt sovrum. Men det var helt underbart att få tillbaka sitt sovrum och privatliv eftersom jag iaf hade svårt att koncentrera mig på min sambo och vårt föhållande när hon låg brevid. Tuva har inte sovit mycket i vårt säng eftersom jag varit noga med det från början och hon delar rum med vårt kontor än så länge, funkar utmärkt, en mysig mobil ovanför sängen sedan är det mysig värre!
Mamma till Tuva född 080406 och Vilgot född 110312