Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Åh...vad jag är avundsjuk på Elle och Jannika som ska gifta sig. Har snart varit gift i hundra år (kanske inte riktigt med det känns så :wink: ) och det är så underbart att jag gärna vill göra om det. Har ju alltid haft så bråttom med allt (hur var det nu med fullt i alla hus Jannika :?: ) så vi gifte oss när jag var 23 år. Först ut av alla. Var på många sätt bra för vi hade inga koll på måsten och annat.

Många tankar till er båda. :D :heart: Och full rapport vill jag gärna ha. Med alla smaskiga detaljer och allt. Klart man måste provsmaka. Just planringen är ju en del av njutningen.

Många kramar också till er alla här. Smyger runt men det blir inte mycket skriva av "för nöjes skull". Hänger ju på Barnafostran en del.

Vi har sedan en vecka anlänt till Västkusten. Normandie var ljuvligt och jag kan lova att ostarna och Calvadosen piggade upp. Det är en fantastiskt landskap och mina släktingars egendom är ljuvlig. Enkel och lantlig men lyxig i all sin charm och med alla ytor. Alla vuxna och barn som kommer dit blir som kalvar på grönbete och alla spankulerar runt i fullständig harmoni. I år hade vi nära vänner med oss och då en barnaskara mellan 1-20 år. Vilken njutning att se de alla leka med varandra och vilken gjädje de har a varandra.

Nu har seglingsveckan precis avslutas och lugnet lägger sig på ön. Prinsessan har ju varit här och Astrid är mycket besviken för att hon inte fick se henne. Till storasyster som såg henne frågade hon storögt "vilken klänning hade hon på sig". Fint att se hur Askungen påverkar i jämnstäldhetens namn. :wink:

Nu har vi varit på sommarens första simskoledag och lunch är serverad till områdets alla ungar. Lille mannen sover och jag sitter här med utsikt över havet. Ska sätta mig och läsa en bok...

Önskar er alla underbara dagar och ta vara på alla nära och kära. :heart:

Kram
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Elle

Inlägg av Elle »

K-ina, hur mår juvelen?

ÅsaB, vilken häftig upplevelse med Brucan!

Susanne*, jag loooovar att berätta alla detaljer! Jag lovar att en del av gästerna kommer skratta gott under vigseln. Vi har verkligen gjort den till VÅR :heart: Vilken underbar semester du har, vilken lyx med släkten utspridd på så sätt! Jag ska ju inte klaga, svärisarna har stuga i Sälen och hus i España så vi har det bra förspänt också. Sitter nu och kolla p flygbiljetter dit, är sugen på en tur i oktober. Det blev ingen tripp i våras och uj, uj vad jag saknar Frigiliana :heart:

Nu är jag och barnen hemma hos mor och far. Det ska bli skönt att bara slappa och mysa ett par dagar. Olle ser fram emot att jobba med morfar, det älskar han! Nu är det dags att gå och väcka Lilly och sedan vankas en köpp med mamma. Ha det gott, vi "ses" till kvällen alla cyber-vänner :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag håller med Susanne* - är också avis på Elle och Jannika! Vi får ju aldrig ändan ur... :(
Ring på fingret har jag i allafall fått, men sedan, när det kommer till planerande - ja, jösses.

Jag vill ju inte ha ett "standardbröllop" och då är det inte helt lätt. Har en massa fixa idéer, mest om hur det INTE skall vara. Men att få till hur det faktiskt SKALL vara, det är en annan femma. Det slutar väl med ett desperat besök i rådhuset, bara för att få det gjort. Och hur kul är det på en skala??? :?
Åsså var det ju det där med efternamn...

Jaja. Det ordnar sig nog en dag. Nu har vi andra saker att se fram emot, så inte blir det något höggravid-bröllop i år i allafall! Vi får väl se om vi lyckas få till något nästa år! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh! :shock: Alltså!

Idag damp det ner ett mycket vackert brev i lådan med min systers omisskännliga stil på både text och bilder. Hon är så himla konstnärlig att man dånar men hon gööör inget med sin talang annat än för privat bruk. Slöseri brukar jag säga, att undanhålla världen hennes teckningar.

HON HAR GIFT SIG! O:) I HEMLIGHET! 8) VA? :shock: :shock: :shock: \:D/ På sin födelsedag! Med sin rara Navshod urprungligen från Tadjikistan. :heart:

Jag har inte hämtat mig än...

Så himla ROOOLIGT! :D Men snopet.

Nu vill jag ha tips på syyype-bra bröllopspresent i efterskott. Någon?

Jag håller med du ÅsaB! Mycket lättare att veta hur jag INTE ville ha det men nu är det på rull. Lite rutin har vi ju skaffat oss under alla dop, lite bröllop light liksom. :wink: Vårt största problem, för både mig och darlingen, har varit att vara närvarande och med i nuet i känslan istället för ordna så alla andra har det bra, får det de ska ha. Vi brukar uppehålla oss alldeles för mycket vid alla detaljer och hållpunkter. Fixar-tarmen är så aktiv att vi knappt hinner fika.

Så vill vi INTE ha det till bröllopet och det är därför vi är på ett värdshus med all inclusive. Tom bordsdekorationerna (hur jag nu ska kunna hålla mig från dem :roll: ). Lite dyrare blir det. Vi ska inte sjunga nåt själva (ett stressmoment mindre). Inte vara gravid (så jag kan njuta av vin, ost eller dylikt). Jag hoppas det ska underlätta. :lol:

Vi kommer ta mitt efternamn, darlingen har ett vanligt trist son-namn som han själv inte tycker känns viktigt att ha kvar. Alla barnen har mitt så då får vi äntligen samma allihopa.

Elle, jag spricker av nyfikenhet! Kan du inte skvallra lite? :wink:

Vad det låter skönt där du är Susanne*. Är tröttheten borta med din nya "medusin"?

Kram alla! Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Äsch då, K-ina, så synd att sonen blev prickig och sjuk :( - det är tur att stugan står kvar, iallafall :wink: . Hoppas han kryar på sig!

Och ÅsaB, jag är GRYMT jävulskt avis på dig, Bruce är den ende artist jag vill se live, och det har varit min önskan sen sommaren -85 då han "kom in i mitt liv" :lol: ... Tyvärr så passade det inte denna gång heller, och vem vet om det blir nån fler gång :( så var snäll och sug på den karamellen åt mig också!

Och Jannika, sicken syster du har :D :!: Men hon gjorde alldeles rätt, tycker jag! Vi har också funderat på att gifta oss, i sisådär hundra år :roll: ,och det lutar starkt åt att vi smiter iväg och gör det bara vi två, för ska vi ha ett "riktigt" bröllop så är jag rädd att då blir det SÅ stort :shock: . Jag är också en planerings-och kontrollmänniska, och precis som du Jannika, har jag fullt sjå att se till att alla mår bra när det är fest och dop och sånt, att jag är som en blöt trasa efteråt... Så det lockar med ett tu-man-hand-bröllop den dagen det eventuellt är dags :wink: !

Idag är jag lite mör :oops: för igår hade vi årets syskonträff och det bliiir ju lite rödvin och sen natt, och man är inte sjutton år längre... Men attan vad kul vi hade! Smolken var den :twisted: knotten som attackerade i miljonsvärmar, så vi var tvungen att hålla oss inne! Men sång, skratt, grillning och lekar blev det!
Minst var min brorsdotters son Elias med sina åtta månader, och äldst var mammsen med sina 75 år!
Men nu är det skönt att vara hemma igen, och få sova i sin egen säng!
Borta bra... :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jannika skrev:Vi kommer ta mitt efternamn, darlingen har ett vanligt trist son-namn som han själv inte tycker känns viktigt att ha kvar. Alla barnen har mitt så då får vi äntligen samma allihopa.
Tänk om min gubbe kunde nappa på det! Han har också ett vanligt son-namn, men i hans familj tror man väl att man är någon om man byter bort sitt gamla... Något sådant är det. Vi har pratat om att byta till något helt nytt, men jag vill inte byta bort mitt. Har världens konstigaste släkthistoria och Walle har både för- och efternamn efter min farfar, som var en oerhört speciell man. När jag växte upp skulle jag absolut INTE behålla mitt namn, men nu vill jag inte förlora det för allt i världen. :wink: Nu blir det väl något patetiskt dubbelefternamn, vilket innebär att sonen och jag i praktiken ändå tappar vårt namn, eftersom det bara blir mellannamn.

Mia - oj, vad jag suger på karamellen! Och Bruce lovar att det blir fler tillfällen, men jag kan lugnt säga att E-street kan få gå i pension nu, för bättre än så här går det inte att få det. Det gäller att sluta med flaggan i topp och inte vara som Rolling Stones, som åkt på avskedsturné jag vet inte hur många gånger... :roll: Bruce däremot har nog massor att ge ännu. Och som en kvinnlig kollega, som aldrig sett honom innan sade igår: "Vad snygg han var..." Rätt vältränad för att snart fylla 60!

Kramar// Åsa
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej då på ett tag alla surödlor! Kan ni hjälpa JennyH att titta till "mitt" Diskussionsforum? Vore toppen.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kör försiktigt och ha det tokmysigt! Hälsa 92-åringen :D :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kör försiktigt och ha det tokmysigt! Hälsa 92-åringen :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Önskar Jannika trevlig resa och vill skicka stora kramar till alla surödlor :hear:

Läser med stor behållning även om jag inte skriver knappt alls.

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Ha, mitt huvudsyfte var ju att skicka :heart: och så lyckades det utebli :wink:

:heart: :heart: :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Prickarna är bleka och nästan ett minne blott. Febern borta... Väskorna packade! Nu åker jag innan vi hittar fler prickar!

Kram på er!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Nancy

Inlägg av Nancy »

Önskar K-ina trevlig resa :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

K-ina! Åk! Fort! Njut! :D

Tänk inte ett dugg på alla stackars människor som fortfarande jobbar! :wink:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej vänner! Jag hinner varken kackla eller läsa... Nu byggs det, sommarstugas det och jobbas det... Jag och datorn träffas knappt. Just nu är jag i Visby och minglar i Almedalen. Trevligt arbetsinhopp mitt i semestern. 8)
Pussar på er i sommarsverige!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"