Tvivlare!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
zinoida

Inlägg av zinoida »

Ja, det är väl dom du tjänar pengar på? Eller?
zinoida

Inlägg av zinoida »

Ja, det är väl dom du tjänar pengar på? Eller?

Om jag nu har så fel, eller inte ens förstår, varför då bry sej vad jag tycker eller skriver? Varför inte bara ignorera mej och låta mej tycka som jag gör?
tomtenärfartillallabarnen

Inlägg av tomtenärfartillallabarnen »

zinoida skrev:Ja, det är väl dom du tjänar pengar på? Eller?
Pengar som de lägger ut för sina barns välbefinnande, inte för sitt eget.
Kan tyckas vara en hårfin skillnad, men ändå icke...
zinoida skrev:Om jag nu har så fel, eller inte ens förstår, varför då bry sej vad jag tycker eller skriver? Varför inte bara ignorera mej och låta mej tycka som jag gör?
Du vände ju ganska tvärt från att be om råd till att såga hela filosofin, klart att det dyker upp funderingar och motfrågor.
sluta hänga ut trådar med MINA barns namn!
som nu någon gjorde på Familjliv.
Det är barn!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag gav mig på GI-metoden och lyckades inte så bra - kanske skulle jag ha skrivit ett spy-galla-brev till O Lauritzen då, för att min karaktär sviktade :roll: ... eller..?
Jag menar - jag hade ju läst det han skrivit, då skulle väl problemen (min övervikt!) ha försvunnit iom det då?
För inte kan det väl vara så att att man måste ta till sig det som skrivs och GÖRA det som föreskrivs om man ska använda sig av en metod?
Och hädanefter ska jag då kalla alla GI-are för sektmedlemmar :wink: ...

Förlåt min ironi, jag kunde inte låta bli...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol: :heart: :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Du är ju för rolig :mrgreen:

Vad är det jag tjänar pengar på? Det här forumet? Har du noterat att det är den enda föräldrasajten på nätet som inte är reklamfinansierad, eller finansierad alls (annat än av min personliga lilla ficka) :?:

Till yrket är jag författare och har försörjt alla mina barn (och diverse män) i alla år med mitt skrivande, som jag skött hemifrån medan jag tagit hand om hus och hem och hela barnaskaran (själv, utan dagis). Får man inte försörja sig som författare, menar du :?: Är det på något vis tvång på att köpa och läsa mina böcker :?: Eller att använda sig av Annas Hjälpakut, där jag ffg - som pensionär :!: - tar ett konsultarvode av dem som anlitar mig :?: Tycker du medlemsavgiften här var svettig, när du registrerade dig :?:

Jag måste säga att du gav mig ett helt gäng väldigt goda skratt :lol:

Har du mer skojigheter på lager :?:

Men ingenting kan bräcka århundradets skämt: "Jag känner nog inte att du kan ta åt dej äran för att föräldrar tänker näringsrikt, vällagat och regelbundet när det gäller mat."
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jag vill börja med att å Annas vägnar be dig läsa introduktionen till dessa forum. Det här är Kurbarnens hjälpforum för barn upp till ett år. Vill man inte ha goda råd i BB och SHN-anda startar man inte en tråd här. Då är man välkommen till Diskussionforum :wink:

Som en liten hjälp på vägen kan jag nämna att introduktion står bl.a:
annawahlgren skrev:Personangrepp är inte på sin plats. Liksom vad gäller små (och inte så små) barn görs här en tydlig åtskillnad mellan sak och person.
Citatet ovan var någonting hon lade till efter att jag startat en tråd om att jag önskade en förtydling av introduktionen. Tråden finns att läsa här och kan kanske ge dig en annan syn på detta med "sekt". Inom sekterism finns mig veterligen inte så mycket utrymme för demokrati :roll:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=15479

Det här är ett personangrepp i min värld:
Ett fullständigt felaktigt antagande, gripet ur luften :?: Eller kopierat från någon annan av alla dessa otaliga AW-motståndare :?: Som verkligen inte är unika i sitt slag.

Det här är också att betrakta som en ren provokation som gör det omöjligt för mig att forumist att låta dig "tycka som du gör":
zinoida skrev:istället för att maniskt följa dina ord till punkt och pricka som ett gäng hjärntvättade sektmedlemmar.
Inte heller är detta en speciellt unik åsikt och inte desto mindre är den totalt felaktig :roll:
zinoida skrev:Till frieda: --- Sen kommer jag faktiskt inte ihåg vad mer du tyckte att jag gjorde "fel", det var säkert nånting mer...
Ja, eftersom jag trodde att du var intresserad av att kura din son så ville jag erbjuda en väg ut. Du har inte skrivit många inlägg på detta forum och du var inte speciellt tydlig med hur er vardag såg ut. Därför valde jag att skriva som jag gjorde. Eftersom det, efter mina erfarenheter, är matvargarna och actionvargarna man måste skjuta först :wink:
zinodia skrev: Men nej, jag följde inte "kuren" till punkt och pricka. Jag anser att både barn och föräldrar är individer och man måste kunna hitta lösningar och metoder anpassade utifrån individen och utifrån det tankesättet att alla är olika och har olika behov. Jag ville till exempel inte att min son skulle sova i eget rum, jag vill ha honom nära mej, jag ville inte tvinga av honom nappen (jag tror att barn har ett, om än minskat, sugbehov fram till dom är iaf 2 år) och jag ville verkligen verkligen inte lämna honom att hantera upprörda känslor ensam.
OK då översätter vi det här GI-språket, när det ändå var uppe som en jämförelse:

Nej, jag följde inte kuren till punkt och pricka. Jag anser att människor är individer och man måste kunna hitta lösningar och metoder anpassade utifrån individen och utifrån det tankesättet att alla är olika och har olika behov. Jag ville t.e.x. inte sluta att äta potatis och jag kunde inte tänka mig att leva utan lättölen till maten, jag vet ju att potatis innehåller livsviktiga c-vitaminer som motverkar skörbjugg och lättöl är bra för håret. Det här är saker jag verkligen inte kan leva utan. Så GI-metoden funkar helt enkelt inte på mig.

Är det metoden som inte funkar på dig eller är det du som gör fel :?:
zinoida skrev:Till er båda (ilindström - tack för den värmande omtanken): jag övergav omedelbart shn-kuren efter AW´s inlägg. Finns det inget rum för individualitet finns det heller inget rum för oss, det gjorde AW väldigt klart för mej. Dessutom reagerade jag oerhört starkt på att vi var välkomna tillbaka om och NÄR det blev så ohållbart så att jag var beredd att följa kuren så som AW hade utformat den. Man antyder här att absolut inget annat skulle kunna fungera, att den här kuren är det enda som finns till hjälp i hela vida världen. Och att jag som förälder var mer eller mindre misslyckad för att jag inte "klarade" att följa kuren.
Precis OM och NÄR :!: Anna Wahlgren om någon är väl medveten om att det finns andra metoder som fungerar. Hon har tagit upp Elizabeth Pantleys metod "No Cry Sleep Solution" i en tråd för att inte tala om hur ofta hon diskuterat "5 mm" - som hon är starkt motståndare till men inte desto mindre förstår "fungerar". Dessutom hävdar hon att barn gärna får stå på huvudet i garderoben och sova om nätterna bara de sover. Samt att var person blir klok på sin fason... Lite fritt citerat: Utsäkta fräckheten :oops:

Det här är ju AW:s forum. Är man ute efter alternativ så tänker jag att man letar någon annanstans, eller hur :?:
zinoida skrev:Jag kör numera på min egen metod, som är att älska mitt barn!! Trösta honom när han är ledsen, lugna honom när han är arg, ge honom närhet och trygghet när han ber om det. Det är min roll som hans mamma, anser jag! Och tack gode gud för att vi har rätt till våra olika åsikter här i världen. Numera somnar han i egen säng på 5 minuter ca 19 och sover i egen säng (i vårt rum!) hela natten till ca 7. Han vaknar fortfarande till 1-2 ggr per natt för att kolla om vi är kvar, men somnar om jättelätt numera.
Härlig läsning :!: Underbart att höra. Jag gjorde något liknande kan jag säga och min mamma minikurade slutligen bort de två sista uppvaken :thumbsup:

Lycka till framöver hälsningar

Sektmedlemen *frieda* 8-[ :mrgreen:

Nu trycker jag på skickaknappen :!: Det här inlägget är alldeles för långt för min tid egentligen :roll:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej alla som skrivit i den här tråden!

Först och främst är jag glad över att det lilla barnet nu får sin välbehövliga sömn för att kunna utvecklas och slå ut i full blom. :heart:

Som hjärtebarnskontrollant så är en av mina uppgifter att se till att tonen är god i tråden och det tycker jag inte den är just nu. De diskussioner som uppkommit här hör inte hit, utan snarare under diskussionsforum. Så om du zinoida vill fortsätta diskussionen så hänvisar jag dig dit, om du inte har några fler frågor angående kurning av ditt barn. Vilket jag antar att du inte har. :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, *frieda* :wink: :D Och tack, ilindström :wink: :D Helt rätt :-$ :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"