Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

JennyH skrev: Surödletråden och Tinis-tråden är mina favvisar just nu på forumet, gillar o-prestigen och uppriktigheten och kärleken och svamlet och allvaret och värmen och humorn! :D
Ville att ni också skulle veta var mitt hjärta finns, om ni inte läst Tinis kackeltråd :wink:.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

JennyH - tänk om man kunde ha spelat in vissa ord/uttryck som de små säger...det är ju så roligt. Caesar sa till sin morfar idag, precis på kornet som morfar själv säger, nämen, hej på dig du...precis precis, jag kiknade av skratt.
Kram kram! :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nämmen! :shock: 100 sidor surödla!!! :shock:

:heart: :heart: :-({|= :heart: :heart:

HOLY my groda vilket kacklande! :lol:

Å inte hinner jag med heller :roll: ber om ursäkt för det... :oops:

Här är det vemodigt ikväll. Storbarna mina sitter med packade väskor för den årliga trippen till släkt och vänner söderut. Gissa om det blir tomt här när halva skaran försvinner en dryg vecka..? Tomt och för tyst. Då brukar jag sova rätt illa ska jag erkänna :roll:

Jannika :!:
Stordottern min blev inte glad när hon hörde att ni hade vägarna hitupp just denna veckan. Hon ville hemskt gärna krama om IRL :heart:
Jag har vidtalat maken om vars ni befinner er nästa vecka och han muttrar just nu över almanackan. Har vi tur blir det åka av :wink: Kanske har han något fotojobb som kan göras efter vägen - i så fall är det grönt :thumbsup:
Håll tummarna!

Idag hade vi stor humordag!
Till middan kom sönerna in och förkunnade att de bytt identitet. Nästan3åringen och 10åringen.
De roade sig kungligt på vår bekostnad när middagsbestyren skulle genomföras i detta identitetsbyte...

Stordottern min har tatt mina kläder :!:
Det var visserligen dags för större..men..alltså... hallå!
MIN låda med sparade när-jag-blir-smal-och-frisk-igen-favvosar är numera genomsökt och en rejäl hög hamnade i dotterns skåp.
:arrow: ATT Du e cool mamma!

..ok då.. 8) :heart:

Mejagos är superskön :!:
Jag trodde dock att vi fastnat i ett litet sommarträsk här nattetid... men jag hade fel. Hon hade ont i hals och öron :? Som straff såg moder natur till att jag fick samma... 8-[ Taggtråd i halsen och brännässlor i näsan var det ja... :roll:
Nåväl, Meja fick en supp och sover nu som en stock igen. Trots solsken rakt in i sovrummet som delas med mor och far... trots sovmornar för hela familjen, ibland ända till strax före 9 :sleep: :heart:

Det är wunderbar att vara 4barnsmor! :D
Det är kalasskoj att det är sommarlov!
Det är härligt att vara kär i Fjällfar!
Det är tokskönt att ha Er.. :heart:

Hoppas ni ursäktar min högst sporadiska närvaro? [-o< Jag är fortfarande utan router, jagar misstänkta fjärilar bland kålbladen och kelar med världens underbaraste familj...

Solvarm kram!
/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag passar på att skicka några semesterkramar till er innan jag drar iväg.

Idag har jag varit i Västerås och ränt runt i affärer med en granne. Lunch, fika och massor med raggarbilar! KUL!

I morgon sticker barnen och jag upp till stugan. Dasset, pumpen på gårdsplan, spisen som funkar på en platta, kylskåpet anno 1960 som dundrar som ett ställverk, Bergslagsskogarna, ingen TV men en radio där man bara får in Public Service, tjärnen, myggen, öppna spisen som det alltid röker in från... :roll: DÅ känns det gött! :lol:

Ses mot slutet av nästa vecka - om jag inte är helt avdatoriserad vid det laget! :lol: 100 sidor i dag - få se vad ni åstadkommit på fredag! :lol:

Och Åsa! Jag ska springa upp och ner till tjärnen flera gånger om dan så jag är i trim innan jag ska till gymmet! :wink:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ha det så skönt, K-ina, er stuga låter precis som nåt i min smak! Som ett sommartorp SKA vara, liksom, utan en massa moderniteter och bekvämligheter :D

Själv åker jag till min barndomsby och mitt barndomshem idag, för att träffa alla mina syskon! Vi gör så en gång per år, så att vi ska få vara tillsammans. Och så passar vi på att fira alla som fyllt jämt under året - iår är det min sambo och min svägerska som firar 90 år ihop, så ikväll blir det fest \:D/
Vi är fem syskon och alla har vi en hög med ungar var, plus en himla massa hundar så det lär bli livat i holken!
Ska till och dansa en soldans också, så att vi får vädergudarna med oss [-o<

:heart: Kram till alla kacklare, från Mia som läser allt men inte skriver så ofta :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Men Fjällan, vad fick du för ryck! :shock: Från att ha varit van med rumphuggna små hälsningar blev det en uppsats. Jag har inte hämtat mig från chocken än, haha!

Hälsa Ronja att jag krälar i stoftet samtidigt som jag ber om evinnerlig ursäkt över vår usla semesterplanering. Åka upp näre HON åker ner! Upprörande. Men kanske får man säga hej till mamman då? Hoppas!

Vi skickar krya-pås till familjens minsta sötnos!

JennyH, har ni svettigt? Här är det svala vindar snudd på kyligt men Milo och Nike badar utanför i kallvatten från slangen ändå. Brrr. Idag har Nella hjälpt mig att fylla zinkbaljan. Hon höll sprutande slangen alldeles själv, mycket nöjd. Plötsligt dök Milo upp spritt språngande (ingen var förvånad) och lattjade omkring. Då höjer Nella slangen och sprutar rakt på storebror! Vet inte om det var med vilje eller av misstag. Skrik och förvåning. Och en bebis som skrattade så hon kiknade. Världens gulligaste och hjärtligaste skratt! :heart: Det tyckte visst Milo också och plågade sig själv genom strålen ett par gånger till bara för att göra syrran glad. Att han hamnade i omedelbart fokus av uppmärksamheten gjorde nog sitt till det med, haha!

Så morsan har en dubbel-oxe alltså. Det tjurskalliga är det inte ens lönt att försöka ta ur en oxe, speciellt inte en gammal sådan. :wink: Men en liten gobit kan man ju styra mot deras fina sidor. Deras blick för det vackra och värdefulla, deras förmåga att njuta och ta det lugnt, deras uthållighet och stabilitet, deras kärlek till familjen, djur och barn.

Alla egenskaper har en positiv och negativ sida beroende på vem som gör bedömningen. Man kan vara ordningsam eller ospontan. Spontan eller oberäknelig. Tjurig eller principfast. Flexibel eller lättpåverkad. Djup eller svår. :lol:

Gulliga Anton! I min familj har vi surrealisten Nike. Skulle jag skriva upp alla hennes underliga uttalanden blev det en bok.

I morse vid frukosten, medan vi andra pratade om resan till Lycksele sa hon:
-I natt ramlade mina tuttar ut och gick vilse.
-Eh, jaha! :roll: Vad svara man på det liksom? :lol:

Eller evighetslånga rim för sig själv:
-Jag åt en get som smet, den var fet och plopp, den tog ett hopp i galopp som en sopp utan topp - tjolahopp! Och blev en ko som åkte i en sko över en bro - tjoho! :lol:

Ha det underbart K-ina med obekvämligheter och public service! Jag hoppas att du har några procent kvar till oss när du kommer tillbaka. :heart:

Funkade soldansen, miar70? :D Hur livat blev det i holken?

Nu har vi bokat festlokalen till bröllopet och ska dit och proväta snart. Kul, kul!

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Fortfarande hemma!

Medan jag packade kom Axel och visade mig underliga utslag över hela kroppen... Han har haft feber i tre dagar, känt sig yr i huvudet och haft huvudvärk. Jag trodde att det hela hade vänt och att han var på väg att bli bättre, men så plötsligt dessa utslag. Ringde sjukvårdsupplysningen och fick prata med en sköterska som ville att vi skulle avvakta tills i morgon och kontakata vårdcentralen då om utslagen fanns kvar. Nu har jag tagit tempen på sonen och han har 39,3 och är alldeles småknottrig över kroppen. Jag ger mig 17 på att det är scharlakansfeber. Har googlat runt och jag har ställt rätt diagnos förr. :wink: 8) I morgon blir det telefonkö kl. 7!!!

Stackars kraken! Han är så besviken över utebliven resa så tårarna svämmar över hela tiden. Vi har hyrt en film idag och jag funderar över vad jag ska hitta på i morgon... :cry: :cry: :?: :? Nån god idé någon?
Mamma till två pojkar.
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev: I morse vid frukosten, medan vi andra pratade om resan till Lycksele sa hon:
-I natt ramlade mina tuttar ut och gick vilse.
-Eh, jaha! :roll: Vad svara man på det liksom? :lol:
Underbart! :lol: :lol:

K-ina, ha en skön semester! Torpet låter underbart tycker jag. Vi kommer att sakna dig! Men nu ser jag att juvelen är dålig :( Hoppas att han kryar på sig!

miar70, hur var festen?

JennyH, TACK för alla underbara Anton-annekdoter :heart:
Jannika skrev:Nu har vi bokat festlokalen till bröllopet och ska dit och proväta snart. Kul, kul!
Vad står på menyn? Proffsigt att proväta!

TACK Fjällmor för inblick i er vardag. Dina juveler är så fina :heart:

Jag är lite trött idag efter en helkväll på Grönan med brorsdottern. Men uj, uj vad skoj vi hade! Sovmorgon till 10 imorse och sen långfrukost, myyyysigt :heart: Imorgon bär det av hem till mor och far i ett par dagar. Det ska bli mysigt. Ska fixa lite inför bröllopet också. Idag är det 2 månader kvar till dagen D :shock:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

K-ina. Stackars er och framför allt Axel. hoppas ni kan komma iväg ändå, såsmåningom!

Och Jannika. Vilken rim-tjej du har :shock: :D Underbart! Här har jag en som mest pratar för sig själv och fantiserar hejdlöst, men inte i den dimensionen :lol:

Nu har jag lagt ut lite bilder från Öland för den som vill tjuvkika lite. Kan ju bara nämna att det finns en blid som består mestadels av en gigantisk mage ;) Och desto fler på några kopiöst söta tjejer :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D 100 sidor surödla, det är grejer det! :D

Jag KAN INTE gå och lägga mig för jag skall vara utan internet och er i tre hela veckor. :cry: 8-[ :cry:

Kommer aldrig att gå. :shock:

Idag har det i alla fall varit treårskalas för Nancys lilla-stora LEIA :D och där fanns också en liten Abbe som jag gjorde misstaget att ta i famnen... :heart: Farliga grejer, det där. 8)

Gosseson såg på mig med stjärnor i ögonen imorse när jag - kalasdag till ära - bakade hans favorit"fuffins" att ha med till den GF/CF;ande gossen.

"Fuffins" säger han, och står och lyckligt och petar lite på bakverken helheta ur ugnenkomna som de var.

"Fuffins". :heart:

Fjällans familj låter helt underbar - vill träffa! :D

K-ina stiker på semester hon med, hur skall ni klara er, hade ni tänkt er :?: Actionplan :?: O:)

Jannika-Jannikus- Jannuska, jag läser ALLT du skriver om stjärnorna, riktigt lapar i mig :P men glömmer att informera dig! SÅ intressant! :o

Jahapp. 23.00. Finns det någon mer tråd jag kan terrorisera... O:)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag kommer inte i säng i kväll... Tar och delar med mig av ett par Gustavcitat:

- Jag har fått en kyckling i halsen!!! :shock: ... Men det gör inget - den är död!

Gustav: Hur kan man veta hur länge man lever???? (Grubblande min...)
Mamma: Ingen vet hur länge man ska leva.
Gustav: Kanske ända tills JUL??? (Med förhoppning!)

Och sen sist men inte minst så har han ställt diagnos på prickiga Axel. Han kom med en bestämd min fram till mig med läkarboken i högsta hugg. Pekade på en sida med en avbildad huvudlus och sa tvärsäkert:
- Jag vet varför Axel är prickig! Det är insekter! INNE i hans kropp! Visst mamma???
Mamma till två pojkar.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag kommer inte i säng i kväll... Tar och delar med mig av ett par Gustavcitat:

- Jag har fått en kyckling i halsen!!! :shock: ... Men det gör inget - den är död!

Gustav: Hur kan man veta hur länge man lever???? (Grubblande min...)
Mamma: Ingen vet hur länge man ska leva.
Gustav: Kanske ända tills JUL??? (Med förhoppning!)

Och sen sist men inte minst så har han ställt diagnos på prickiga Axel. Han kom med en bestämd min fram till mig med läkarboken i högsta hugg. Pekade på en sida med en avbildad huvudlus och sa tvärsäkert:
- Jag vet varför Axel är prickig! Det är insekter! INNE i hans kropp! Visst mamma???
Mamma till två pojkar.
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Vad skall man leva för nu??? :shock: Hur länge skall jag gå och känna mig så här tom? :shock: Nu kan det lika gärna bli höst... :shock:

Jag har sett på Bruce Springsteen på ett, på göteborgska, FULLKNÖKAT Ullevi! Två kvällar var han där. Vi var där andra kvällen. Och det var en kväll att minnas i resten av sitt liv. Jävlars, jag blir alldeles tårögd nu!!!

Hade min bror med sig. Inget fan, men vi fick en extra biljett i sista minuten. Den tog brollan och han blev helt golvad. När det hinner komma en ynka liten ton och hela Ullevi reser sig unisont i total lycka - det kan man bara inte motstå.
En annan kompis, musikälskare, men inte direkt Springsteen-fan, hade också fått biljett. Han var något på kanelen, men lyckan lyste. "Fan, vad bra han var!"

Jag har tre husgudar: Anna Bergenström i köket, allas vår Anna i barnatänket och så Bruce, min Bruce, i stereon. Med konkurrens, men skall jag välja EN artist, då väljer jag Bruce.

Skall livet gå vidare nu??? :? Jag förstår inte hur det är möjligt, så drabbad är jag. Jösses...

Jag bara måste landa. Tur att jag har min lilla familj. Min go'e go'e son (som låg i vagnen och sov som en sten utanför Ullevi - eftersom barnvakterna inte kunde hålla sig därifrån!), min mysman som gått med min på tre konserter med Bruce och så livet i magen, som lever om så att det syns utanpå. Så livet går vidare och tur är väl det. Men man vill njuta av den där känslan! Av att det inte blir bättre än så här! Jag säger som Walle: "Datt, Bruce, datt!!!" :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nej men Åsa, vilken fatalist du visade dig vara då! :shock: :lol: Klart livet går vidare speciellt med en sån rolig unge som Walle verkar vara. :D

Och Gustav tar ju alla priser i humor. Honom skulle jag vilja träffa!

Jag har aldrig haft någon IDOL som jag har trånat efter och begråtit i mitt flickrum fullt av affischer. Jag har inte heller varit på många konserter av masshysteri-kaliber och har överhuvudtaget svårt att identifiera mig med den sortens dyrkan. Lite tråkigt kanske för det verkar ganska kul att kunna hänge sig på det där sättet i grupp (artister, idrottslag osv) men mest känner jag mig bara främmande inför fenomenet. Jag tycker det verkar lite läskigt, haha!

Under min tid som stalltjej hade vi i och för sig en stor hejarklack som reste med vårt ponnylag i hoppning men det var väldigt städat med betoning på uppförande och god ton. Skulle man mot förmodan jubla ens det minsta lilla när motståndarlagen (eller snarare medtävlarna) missade :oops: fick man onda ögat av ledarna och de äldre tjejerna.

K-ina! Päivi! Neeeeeeej, res inte! Vi HAR ingen plan! :shock: Hur ska det GÅ? Utan ER? Vojne, vojne.

Elle. Två månader kvar bara. Jag blir alldeles nervös i ditt ställe. :D

Ja, det kanske är lite proffsigt att proväta, jag vet inte. :-k Vi har aldrig ätit nånting alls på stället ifråga och vill ha en chans att dra oss ur om det är käst, haha! Jag kan PM:a menyförslaget men vill inte skriva här eftersom det kommer gäster från forumet. Hemlis, hemlis... 8) :lol:

Det är erbarmeligt tråkigt för jag skulle gärna bolla alla mina sidoprojektsidéer med er annars. Jag som är känd för att inte kunna hålla roliga hemlisar. Tråkiga nemas problemas, roliga svåååårt!

Elle, vad mysigt det låter med karuseller, sovmorgon och långfrukost. Lyllos brosdottern!

Slarvigt nog missade jag att skicka krya-pås till Mejas mamma och lilla Axel igår. Skick, skick! :heart:

Nu ska jag titta på Los mage och alla sötnosarna!

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Bedårande söta barn, en snygg pappa :wink: och en nätt liten rund och fin mage på en mamma som ser ut att må toppen!

Grattis Leia i efterskott!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"