Dags för lilla pojken att SHN!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nosismamsen

Dags för lilla pojken att SHN!

Inlägg av Nosismamsen »

Nu har jag bestämt mig! Nu är det dags för lilla pojken snart 1 mån att lära sig att sova mer än 2tim i sträck! Ja på natten iaf.

Efter att ha läst på och försökt att följa standardmodellen dag + korta nattprogrammet ska vi nu verkligen följa och inte försöka längre.

Så efter att jag (mammsen) har fått sova 6tim i natt (pappa tog pojken) så bärjade vi det ambitiösa programmet på morgonen med mat, mat, blöjbyte, umgänge, lite gråt och till slut mera mat. Därefter sov han duktigt sina 2 tim. Men nu när han vaknade och åt sin lunch med glupska tag på ca 20 min så blev han helt knockad! Har försökt göra allt för att hålla honom vaken, men utan resultat.

Är det någon som har tips på hur man kan väcka/hålla en knockad (snart) månadsgammal bebis vaken??

Vill inte förstöra starten för kuren! Vi vill så gärna att han (och vi) ska få sova mer än 2tim på natten!

Tacksam för alla svar! :roll: :roll:
Robin född 080610 (på beräknat datum!)
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej Nosismamsen och välkommen hit. :heart: :D

Först och främst grattis till ert lilla underverk :heart:

Eftersom det är standardmodellen ni kommer att följa så är det bättre att du startar en tråd på späda och små. Där kommer elle :heart: och TorsMamma :heart: hjälpa dig. Här på kurforum hjälper vi barn över 4 månader. Ser fram emot att följa er resa där. :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Nosismamsen

Inlägg av Nosismamsen »

Hej!

OK! Då gör jag så!

Tack för svaret!

MVH