Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gud vad kul det låter ÅsaB! :D

Kan ALDRIG tro att vackra Elle skulle ha nåt häng nånstans! Du måste ha fel inställning på glasögonen bara. :heart:

Darlingen trodde inte att farmor Vida skulle orka med mer besök än oss men du får gärna titta förbi i Kattisavan (det är ju närmare också från ditt håll...) Och vilken fart det blev på ditt minskande då Fjällan! :shock: Proffs!

Min viktnedgång som jag var så nöjd med har plötsligt försvunnit. Va? När då liksom? Det hade jag inte lagt in nån beställning på. :-k Det kan ju inte vara de varma kvällsmackorna väl? Eller de gigantiska skålarna med jordgubbar, mjölk och socker väl? Chipsen? Smågodiset? Det kan jag aldrig tro. Jag måste plötsligt ha drabbats av kraftig benstomme eller nåt. Spontanutvecklat. Antagligen blivit längre också. Ni vet sommarvärmen gör ju sitt till för tillväxten.

Näe, det är väl som vanligt, jag behöver lite stress och påfrestningar för att gå ner och jag har det väl för soft nu. Darlingen hemma som sköter markservicen medan jag glider runt och pillar mig i naveln. :lol: Bättre för själen än figuren.

Näe, nu ska jag fixa matsäck inför dagens äventyr. Vi ska ut till Janders gudfars nybyggda sommarstuga där vi ska bada, sola och mysa.

Kram Jannika (och Nike som har hjälpt till att skriva) :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Jag måste plötsligt ha drabbats av kraftig benstomme eller nåt. Spontanutvecklat. Antagligen blivit längre också. Ni vet sommarvärmen gör ju sitt till för tillväxten.
:lol: :lol: :lol:
Känner igen, jag blir också väldigt lång periodvis :wink: 8) :lol:

Puss alla surödlor från Nancy i exil. Saknar er men orken tryter. Smygläser emellanåt med stor behållning :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag växer jag med - men mest på brädden. Trots att jag bara går in i 21 veckan imorgon (:shock:) är jag nog bra mycket bredare över höfterna än vad jag var när jag väntade nummer ett. Man känner inte igen sig. Vem är det egentligen som står där i spegeln? Är jag bara halvvägs? Hur skall det här bli? Strandad val i september??? :roll:

Sonen har börjat använda ord!!! :D Han blir 18 månader den 8:e, så han är jättesen med språket. Fast det är ingen direkt överraskning, han har varit så tidig med det mesta annat. Igår trillade "Tack"-poletten ner på allvar. Tidigare har han sagt "da-da" typ, när man gett honom något, ungefär som "tack, tack", men igår blev det ett ord: "Datt", med tyligt uttalat T. Vi lekte med värmeljus, som vi gav till varann och det blev "Datt" högt och lågt. Det var jätteroligt!

Imorgon kommer mormor och morfar för att vara barnvakter - vi skall gå på Springsteen på Ullevi!!! :lol: :lol: :lol:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
kiki

Inlägg av kiki »

ÅsaB skrev: Sonen har börjat använda ord!!! :D Han blir 18 månader den 8:e, så han är jättesen med språket. Fast det är ingen direkt överraskning, han har varit så tidig med det mesta annat. Igår trillade "Tack"-poletten ner på allvar. Tidigare har han sagt "da-da" typ, när man gett honom något, ungefär som "tack, tack", men igår blev det ett ord: "Datt", med tyligt uttalat T. Vi lekte med värmeljus, som vi gav till varann och det blev "Datt" högt och lågt. Det var jätteroligt!
:shock: Sent :?: Mio är 22 månader och har just kommit igång. Tack är hon för lat för :lol: men nu kommer, titut, hallå och ett och annat djur, som lamm (amm) och gris (gis) heiix är storebror Felix, så inte tycker jag han är sen :lol: Jag tänker så att dom som pratar tidigare än så här är språkbegåvningar och extremt tidiga med pratet. :lol: :lol: Och som du skriver har han (och Mio med) varit tidig med allt annat.

Fördelen med att ha nästan 2-åringar som inte pratar är att man får utveckla sin egen förmåga att faktiskt förstå vad dom menar, man blir expert på kroppsspråk :lol:

kram Kristina
som inte kacklar här så mycket men läser desto mer
:heart: :heart: :heart:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Nancy

Inlägg av Nancy »

kiki skrev:
ÅsaB skrev: Sonen har börjat använda ord!!! :D Han blir 18 månader den 8:e, så han är jättesen med språket. Fast det är ingen direkt överraskning, han har varit så tidig med det mesta annat. Igår trillade "Tack"-poletten ner på allvar. Tidigare har han sagt "da-da" typ, när man gett honom något, ungefär som "tack, tack", men igår blev det ett ord: "Datt", med tyligt uttalat T. Vi lekte med värmeljus, som vi gav till varann och det blev "Datt" högt och lågt. Det var jätteroligt!
:shock: Sent :?: Mio är 22 månader och har just kommit igång. Tack är hon för lat för :lol: men nu kommer, titut, hallå och ett och annat djur, som lamm (amm) och gris (gis) heiix är storebror Felix, så inte tycker jag han är sen :lol: Jag tänker så att dom som pratar tidigare än så här är språkbegåvningar och extremt tidiga med pratet. :lol: :lol: Och som du skriver har han (och Mio med) varit tidig med allt annat.

Fördelen med att ha nästan 2-åringar som inte pratar är att man får utveckla sin egen förmåga att faktiskt förstå vad dom menar, man blir expert på kroppsspråk :lol:
8) Och om vi nu skall komma här och komma här... Leia var 2,5 år då hon började använda ord. Den sena starten märks inte av alls nu vid 3 års ålder.

Kram från Nancy
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej kiki!

Walle har ju pratat konstant länge, fast det är först nu det blir några riktiga ord. Fantasin jobbar på högvarv hemma, för att se om man kan tolka vad han vill. Vi har haft de mest otroliga konversationer om allt mellan himmel och jord och den stolte fadern går ofta och skrattar när han hör hur vi håller på. Det spelar ju inte så stor roll vad vi egentligen pratar om, bara vi pratar!

Ibland ropar vi till varandra. Jag kan stå i badrummet med tvätten liggande på golvet och gapa till sonen att nu får han komma och hjälpa mig! Då gapar han i vardagsrummet att han hinner inte, för han håller på att klättra på tv-bänken (eller vad han nu säger). Han har liksom sedan länge snappat upp konceptet kring kommunikation och har länge lekt med tonfall, ljud, nickar och huvudskakningar, men jösses, vilka "goddag yxskaft" vi har haft många gånger. Men det har varit roligt! :D

Det finns ju barn som inte pratar alls! Det är nog mer oroande, kan jag tro. Min systers man öppnade inte munnen förrän han var tre. Men så blev han forskare, också... :wink:

Men hans son - jösses! :shock: Han pratar så att man inte tror att det är sant. BVC bara skakar på huvudet och dagis likaså. Långa avancerade utläggningar och ord som 2,5-åringar inte skall veta vad det är! Tur att jag inte har varit orolig, för med den kusinen som måttstock hade man ju kunnat klättra på väggarna! Fast han var motoriskt mycket senare än Walle, så de är väldigt olika i många fall. Barn är olika, så är det bara.

Men visst är det häftigt med utveckling!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag erkänner. :shock: Jag har inte läst. :shock: Jag hoppas att alla har en trevlig sommar och att ni mår bra i den plötsliga värmen, alla.

Jag måste dela med mig av ett nytt uttryck som jag bara måste sno med någonstans som Nancy precis har myntat:

"den bortsprungna gosekatten."

Är det inte underbart :?: :lol:

Detta kom till när jag berättade om vår kattjakt igår - då min dotter kom till mig med MIN orosrynka mellan SINA ögon :shock: och meddelade lite bekymrat: "Tiia Mau borta."

Vi hittade Tiia Mau. 8)

Men så, gosekatter kan också springa bort... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kram i sommarvärmen alla kacklare! :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Om en och en halv timme börjar semestern! Men... egentligen har jag nog redan börjat! Latare än idag har jag aldrig varit!

Fram för mer navelpeteri och glida runt och ta hand om själen, eller hur Jannika! Det är sommar nu!!!!

JIPPIE!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Grattis alla som får vara lediga! Jag har "bara" tre veckor kvar... :wink:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har också tre veckor kvar... Dock inte att jobba ;)
Det är kul att läsa era historier om allt och inget, men orkar inte skriva så mycket.
Imorgon åker vi hem från Öland. Har varit en toppenvecka! Och jag har mått jättebra! Hoppas det får fortsätta fram till leverans. Men jag har varit bortskämd. Fyra vuxna på två barn, varav ett hjälper till med en hel del, så behöver man inte jobba ihjäl sig :lol: ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev: Kan ALDRIG tro att vackra Elle skulle ha nåt häng nånstans! Du måste ha fel inställning på glasögonen bara. :heart:
TACK Raring!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej gullisar!

Jösses vad varmt det kan bli på övervåningen av ett gammalt trähus! :shock: Efter gårdagens varma väder blev det bastu på sovavdelningen och vi glömde att ta fram fläktarna innan alla gått och lagt sig (föräldrarna drabbades antagligen av solsting). Svett!

Vi åkte ut till Johans Iggön igår och hade plötsligt inga barn att ta hand om och jag och darlingen kunde gassa i solen. De små sov långvila till bruset av hav och sjöfågelsång medan storbarnen letade snäckor, matade svanungar och fångade fisk med världens bästa lekfarbror. Det var som att komma till Saltkråkan IRL. Johan har en särskild förmåga att verkligen se barn och deras personlighet och är följaktligen en mycket populär gudfar. Ja hela hans släkt (som också var där) är avslappnat barntillvända så han har ju att brås på.

Vad skönt att du mår bra LO!

Snart så ÅsaB... Snart så! Kult att se Brusan live. Du och Mona liksom. :lol:

Har det blivit nåt petat i den där naveln än K-ina? Eller håler du på med nedtrappning och work-detox?

Puss till Jenny! Tack för erbjuden hjälp.

Och Päivi! (Kan gosekatter springa bort är det kanske bäst att sätta på ett litet koppel?)

Och kiki! :D

Och Nancy! Inte undra på att orken tagit semester i den här värmen. Kom på att jag missade en av dina två kvarvarande grav-månader men det är inte mycket att bråka om ändå. 8) Nu är det bara 11 månader kvar in alles. :wink:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh, jag glömde Elle. Du får ett :heart: tillbaka. :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

GE MIG TÅLAMOD :evil: :shock:
Anton har kommit in i hopp-ur-sängen-svängen... 1 timmes tillbakaledande igår, idag har vi hittils hållit på i 40 minuter. Fast nu verkar det lugnt. Upprepar för mig och sambon att det tar tre dagar, sen tröttnar han. SÅ imorgon är sista dagen och då är det så bra tajmat att han ska somna natt i en bilbarnstol! Men han är en liten älskling ändå :heart:.

Nu har han snappat upp ordet förlåt. Han gick in i en dörr (måste gjort ont!) och klappade på dörren och sa:
- Felåt dörrrrren, felåt.

Han råkade rasa sit höööööga legotorn:
-Felåt, legot. Ingen fa-ha.

Idag är hela Göteborg på Ullevi och brucar sig :D. Det är liksom stämning som ligger som ett skönt lock över hela stan, tillsammans med värmen. Shit, vad svettigt det är! :D

Jannika: låter hur mysigt som helst för er! Och nu har jag fått min mamma sugen på ett horoskop av dig. Visade sig att även hennes särbo är dubbeloxe (som Abbe). VIlket gjorde mig lite orolig, han är nämligen den tjurskalligaste människa jag vet :?. Vill inte att Abbe ska bli som honom. Faktum är jag tycker nog att mamma skulle vara gladare utan honom...

Kram på alla semesterfirare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"