hälsningar
Ida
Här tolkar jag dig som om hon börjar skrika när du väckt henne efter lurarna. Det skulle jag inte bry mig om utan låtsas som om hon var hur glad och nöjd som helst. Jag skulle prata och så som vanligt. Snart kommer hon att sluta beklaga sig eftersom du i handling visar att allt är normalt och du har koll på läget.När hon vaknar på morgonen är hon på ett strålande humör och även efter middagsluren, men efter förmiddagslur och eftermiddagslur brukar hon skrika.
Fast här tolkar jag dig som hon redan är vaken när det är dags att ta upp henne, kanske hon tom. inte alls har sovit. Här skulle jag när jag la henne ramsa en glad och hurtig ramsa och sedan göra husljud eller klassisk musik. Låtsas som om hon sover som en gris inne i rummet och jobba på med ditt. Överarbeta henne inte, det stör mer än vad det gör nytta. Om hon vaknar förtidigt på luren så skulle jag hantera det som ett uppvak i vargtimmen, dvs. en pangramsa följt av husljud eller klassisk musik. Oftast brukar de blir tysta om man inte överarbetar dem, passa då på att ta upp om det är tid för det.Hon är ofta så strulig att hon inte får många minuters sömn.
Tycker att det är jätte svårt att få henne lugn så att jag kan plocka upp henne, finns det något bra tips på hur man hanterar det?