Hej, tack för snabb respons. Jag måste bara ta min sambo lite i försvar och säga att sova på soffan var från början min idé, även om jag ångrar den nu

Ni förstår att han snarkar något fruktansvärt, väcker till och med sig själv ibland

Så den lilla sömn jag fick mellan instoppning av nappar förstördes av timmerstockarna som han drog. Väckte så klart prinsessorna oxå. Han har erbjudit sig att sova m tjejerna på helgerna men eftersom han är så svårväckt så skulle han inte vakna i tid för att trycka in nappen utan tjejerna skulle hinna skrika upp sig och inte somna om. Han tycker att jag gör ett fantastiskt jobb som tar hand om dem själv nästan hela dygnet och släpar sig upp för att hjälpa mig med nattammningen varje natt. Men han skulle gärna få visa lite mer intresse och läsa SHN boken någon gång
Var igår förtvivlad iväg till BVC oxå för att väga tjejerna och var säker på att de inte längre följde kurvan, men de gör de. Vägde före och efter ammning eftersom de oftast inte äter i mer än 10 min, somnar... Och de surplar i sig ca 100 ml på 10 min så det känns iaf bra. Försöker givetvis truga i dem mer, mer och mer mat, så länge det bara går.
Jag håller med att det känns konstigt att maten räcker trots att de är två och jag är en zombi, men enligt världens bästa barnmorska så behövs inte tillägg så länge de följer kurvan, och de verkar stå sig i ca 4 timmar innan det är dags för påfyllning. Om jag genomför kuren och tar bort nattmålet ska jag naturligtvis överväga att ge dem en extra slurk av tillägg på kvällen så de ej riskerar att bli hungriga.
Till Sara som är i Sundsvall till veckan vilka förutsättningar vill du ha fyllda? Fixar det såklart. Tar tacksamt emot allt stöd och råd du kan komma med om själva kurandet. Läser boken för fullt och har beställt barnaboken oxå!
Glömde skriva att tjejerna har haft problem med magen hela tiden från födseln men att det blivit värre den sista månaden. Kör minofom och är för närvarande mjölkfri, förutom det så dricker jag inte kaffe,the,äter ej lök,bönor,grönsaker,stark mat osv, men inget verkar hjälpa.
Det är nog så som ni säger att det beror på den dåliga sömnen
Några tvillingföräldrar där ute som kurat? Hur gjorde ni
Tack igen för alla svar och hoppas på mer
Linda