Jag tänkte också boka tåg snart nu när det är så billigt, tur och retur 500 kr från Stockholm. Jag ser inte tåget hem som du skrev Cissii, hittar inget 15.45...
Jag tänkte boka 8.30 från Stockholm den 14:e, framme i Bräcke 13.18. Lite tidigt kanske, men nästa tåg är inte framme förrän 18.03.
Hem den 18:e tänkte jag ta 8.37-tåget från Bräcke, framme i Sthlm 13.30.
Det verkar som de flesta tar tåget som kommer fram 13.18 och tillbaka 8.37, om man ska neråt i landet i alla fall. När vi bokar så kunde vi ju försöka få plats i samma vagn. Om jag inte minns fel så kan man välja plats på tåget och även om vi inte kan sitta alldeles bredvid varann så kan vi kanske hamna hyfsat nära.
Jag kommer nog boka idag, kan berätta hur det gick och vilken vagn jag sitter i senare. Verkar som ulrikaj och jag gör sällskap från Dalarna så möts vi väl i Gävle, de flesta iaf!
Nu börjar det närma sig! Det ska bli så roligt att träffa alla nya och gamla Forum-vänner.
Tills vi ses upp i Gastsjön är det lite saker som behöver fixas:
Transportansvarig: någon som sammanställer hela transportcirkusen, vem kommer när och åker när? Transportsätt och tider. Allt önskas på ett excelblad så att det går att skriva ut och så att alla kan gå in och kolla in vilka medresenärerna är. Vem vill fixa detta?
Matgrupp: ska organisera matsedeln, insamling av pengar, inköp av mat (beställs på affären i Gastsjön, de packar, vi betalar och hämtar). Vi äter frukost, mat klockan 14.30 samt rester när man vill på kvällen/natten. Kurlagen kommer turas om att laga maten så det måste finnas recept på lättlagad mat till många. Till denna gruppen ska man även meddela om man inte tål något eller äter specialkost. Vilka vill ingå i matgruppen?
Adresslista fixar jag om ni alla PM:ar mig era uppgifter: namn, adress, tel.nr, mobil och mailadress. Ni väljer själva vilka uppgifter som ska vara med. Adresslistan är bara till för alla som går SHN-kursen, jag delar ut den på plats.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Härmed vill jag meddela att Emma80 är transportansvarig.
Du behöver inte använda dig av excel om du inte vill, du kan ju göra ett vanligt word-dokument och så en länk hit så alla kan gå in och titta och skriva ut.
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Jag skulle ju återkomma när jag bokat biljetterna och nu har jag och ulrikaj gjort det och jag kan säga att vi hamnade i vagn 5 från Gävle till Bräcke (om ngn skulle lyckas boka i samma vagn) och vagn 2 tillbaka till Sundsvall och sen återigen vagn 5 från Sundvall till Gävle. Vi kommer fram 13.18 på torsdag och åker 08.37 på måndag!
Va bra Emma att du tar på dig transportansvaret!
Finns det några fler uppgifter? Maten är inte min starka sida, tyvärr Fast jag hjälper gärna till när det är väl dags att laga, typ hacka sallad eller ngt annat enkelt
Emma80- ja inte vet jag riktigt vad jag menade med word-dokumentet. LO samlade in uppgifterna inför en Gastsjöcamp och hon länkade sidan hit. Men då hade hon den ju på någon websida hon hade tillgång till. Du kan väl samla ihop uppgifterna och redovisa i denna tråden när du fått lite ordning på det, så kan alla se vem som kommer när och hur.
miar70 - samlar in matpengar och hämtar maten på affären i Gastsjön (tack snälla du )
MATGRUPPEN här vill vi ha en grupp av goa människor som planerar maten, skriver recept och inköpslista. Bara att höra av er, ni som vill ingå i gruppen.
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!