mörkläggning+vädring?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
LenaK

mörkläggning+vädring?

Inlägg av LenaK »

Hej, jag har hittat länken med liknande fråga
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=16014
och svaret verkar vara vädring före läggning och sen stängda fönster. Finns det ngn som faktiskt lyckats ha både mörkt och fönster på glänt?
:P
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
duggan

Inlägg av duggan »

Min sons rum ligger på skugg sidan och solen hinner inte dit förän efter 21 på kvällen, så han har alltid svalt i sitt rum och jag bara vädrar på dagen.

Någon annan?
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
mari.g

Inlägg av mari.g »

Hallå!
Vi har mörkläggningsgardin som sitter på väggen, då går det fint att vädra "bakom". Man kan ju dessutom använda kardborre. Sy på på gardinen och fäst självhäftande på fönsterkarmen, så fladdrar inte gardinen.. Sen vet jag inte hur mycket cirkulation det egentligen blir på luften då gardinen ju är ganska tät...

Lycka till!

//Mari
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
LenaK

Inlägg av LenaK »

det är ju just det!! känns som att luften står stil med gardinen...
Fler tips? :idea:
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Vi har mörkläggningsrullgardin men det sipprar in ljus i sidorna så vi har mörkläggningstyg bakom som kläms fast i fönstret (inte enklaste sättet och jag ska klura ut en annan lösning). Nedtill hänger tyget "löst" så där kommer luften igenom ändå. Sen står ju fönstret öppet hela dagarna och vädrar oxå men är det en varm sommar är det ju skönt att ha öppet dygnet runt.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Har mörkläggningsgardin som jag tejpar fast så att den öppna springan inte syns, tycker att det blir rätt svalt ändå trots att man tejpar för. Hon sover i bara blöja och bomullsfilt.
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Jannika

Inlägg av Jannika »

När det är som varmast har vi mörkläggningsgardin som sitter som ett smäck (alltså väldigt lite luft igenom) och en fläkt på håll på lågt varvtal. Funkar på alla våra barn i ålder från sex år till bebis. :D

Jannika
Vinylblomma

Inlägg av Vinylblomma »

Jag har mörkt och fönster på glänt.
Men har rullgardin och sedan har jag dragit filtar över den för att täppa till alla ställen där ljus tränger in. Fungerar bra, lite besvärligt att plocka ner och upp, men får vara så ett tag till. :)
Mamma till trollungen Ronja född 071213
Kurad Juli 2008
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"