Andningslarm?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
vanna
Inlägg: 207
Blev medlem: fre 08 apr 2005, 17:57

Andningslarm?

Inlägg av vanna »

Hur länge har ni andra haft kvar andningslarmen? Isse är drygt åtta månader och lyckas alltid på något sätt slingra sig undan båda sensorplattorna och det blir ett väldigt pipande med åtföljande tillrättaläggning av krokigt barn. Det verkar inte vara något fel på själva larmet.

Egentligen hade vi tänkt låta honom använda det tills han är tretton månader och nya syskonet förhoppningsvis tar över. Men som det är nu blir det bara väldigt mycket trafik in och ut ur rummet- samtidigt som jag blir orolig av tanken på att låta honom sova utan. Skulle vara intressant att veta hur andra resonerar kring detta.

vanna
Mina
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 11 apr 2005, 11:45

Inlägg av Mina »

Vi hade vårt larm kvar till 1-årsdagen. I början kändes det lite osäkert, men det gick fort över. Nu är det lillebrors tur att använda larmet, så det hann bara ligga i skåpet ett halvår...
T.P
Inlägg: 671
Blev medlem: tis 15 feb 2005, 01:36
Ort: Göteborg

Inlägg av T.P »

själv hade jag tänkt ha den till ungefär ca 1 år ..

undrar hur stora dina sensorplattor är?? mina tar nästan upp hela sängen..
eller han lyckas ändå ligga utanför dom? :)

mvh tp
barn födda 04/06/08
vanna
Inlägg: 207
Blev medlem: fre 08 apr 2005, 17:57

Inlägg av vanna »

Tack för svar:-)

Nja, han ligger väl inte utanför själva plattorna...fast utanför deras räckvidd på något sätt ändå. Jag har lånat ut larmet till ett lite mer stillsamt sovande barn ett par nätter och då har det inte falsklarmat alls. Men lite för tidigt känns det nog att ta bort det.

vanna
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Inlägg av Mindy »

:D
Intressant fråga, har själv precis funderat kring den.
Det där med larm är också intressant. Vi har bara en platta i sängen för vi har den andra i barnvagnen och ibland ålar sig Simon ned mot fotändan. Ligger alltså inte alls på plattan och inte ett ljud från larmet. :shock: Så jag gjorde ett test och la ett par mjölkpaket på samma ställe i stället och då larmade det, liksom det gör om vi plockar upp honom och glömmer att stänga av larmet. Det är ganska otroligt egentligen hur känsligt det är och genom en hel madrass.
Vi har Babysense och är super-duper-super-nöjda med det. :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:D

Vi har också larm från Babysense och är supernöjda!
Vi använder en platta fortfarande och sonen rör sig en hel del i sängen. Funkar kanon-bra! Aldrig falsklarmat.
Planerar att ha larmet tills syskonet tar över.

:D
Sarika
Inlägg: 670
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:45
Ort: Stockholm

Inlägg av Sarika »

Vi hade larmet tills det att vår dotter var 7,5 månader, sen åkte vi på resa i 2 veckor och tog inte med larmet och sen körde vi det 2 veckor till när vi kom hem och sen slutade vi och då var hon 8 månader.
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"