Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sussi

Inlägg av Sussi »

Gotlandsmamma skrev:Nästa kurs hörru börjar 27 sep - hoppa på tåget då.
Ja, kanske det :D Fast jag vill helst ha någon att gå tillsammans med, är lite feg ibland. Men bra att du skrev när den började, så får jag fundera lite!
Allt som händer kan vara början till något ännu roligare
Visst är det väl så?!
Japp, så är det!! :D

kiki det är andra gången hon är i Turkiet på bara några veckor! Hon har jobbat extra som en galning hela vintern/våren för att kunna åka med två olika kompisar. Hon är 19 år, så hon gör som hon vill med sina egna pengar! Nu är det jobba som gäller resten av somamren :lol:

Känner igen det där med att inte prata/visa känslor! Har en son som först NU, när han fyllt 25, har lättat på sin "mur". Spännande med Afrika, det är ju inte det vanligaste resmålet!

Åh, vad avundsjuk jag blir på er som är på Gotland! Jag har ju aldrig varit där, men skulle gärna åka dit någongång! Hoppas ni får en mysig kväll!

Nej, nu måste jag ha mer kaffe och så ska jag starta en tvättmaskin! På åter"seende" :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

När du kommer tillkursen Sussi, sitter en grupp på ca 11-12 personer där, alla föräldrar som är superspända o nyfikna...alla pratar med alla och man behöver inte vara orolig. Du behöver ingen kompis, du lär känna massor av trevligt "folk" på plats. Nästan skönt att vara själv, neutral utan nån som känner en eftersom man utelämnar sig en del!
Läs mer på www.petrakrantzlindgren.se

Här har morgonen varit kaos och jag har INGEN ork kvar, kräks nästan på allt. Just nu funderar jag allvarligt på om jag ska hitta en lägenhet så jag kan ha barnen där varannan vecka. Jag älskar min man ohyggligt, men när vi är tillsammans alla 4 blir det kaos, när jag är själv har vi det så gott och vi kan slappna av. Det känns verkligen inte roligt men jag vill inte må dåligt, när han inte vill utvecklas och ändra på sig själv. Det funkar inte när han skriker och gormar, nejar och fyar hela tiden o barna skriker. Man hoppas att det ska bli bättre men det blir aldrig det. Känns lönlöst. Jag har jobbat i motvind i flera månader o nu nästan kräktes jag på morgonen för det är så jävla drygt.
jag vill inte ha det så. Han är ledig idag och i morrn, och ni andra hade tyckt; å, vad mysigt, nu är vi hela familjen...jag vill att han ska vara på jobbet för DÅ kan man andas. Det indikerar att nåt är allvarligt FEL.

Kan vi säga 17.30 så hinner jag äta middag med grabbarna först Kiki? Ska vi ses utanför Åhléns?

Kramis 8)
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:
Kan vi säga 17.30 så hinner jag äta middag med grabbarna först Kiki? Ska vi ses utanför Åhléns?
Det blir bra :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Trevligt värre kiki, jag ser fram emot det! Fuskigt för mig!

Jag fattar inte att jag orkar hoppa upp på hästryggen HELA tiden. Nu är jag uppe igen. MEN jag har tänkt som en gnu idag. Fram o tillbaka.

:idea: Jag har förutfattade meningar alltför ofta
:idea: Jag tror och förväntar mig att det ska bli kaos innan det ges en chans till annat, bränd på elden för många gånger
:idea: Jag förstår inte makens språk o känner mig utanför och tror att jag förstår men missuppfattar, likväl som han missuppfattar mig
:idea: Tänker för snabbt - nu är det kört, i stället för att tänka äsch och så går vi igen...
Ja ja...jag svamlar jag. Nån som har ett bra boktips om relationer som skulle kunna passa en psykotisk tjej som jag? Skämt o sido, jag är överengagerad o vill ha på mitt sätt o han på sitt - vi måste lära oss att respektera varann o att det är bra...tjo ho! Nu vet ni ALLT om mig och min man.
Har sagt tusen gånger att jag ska läsa Päivis tråd om relation/kommunikation, men börjar ju aldrig, jag skulle vilja ha haft den utskriven, tycker att det är jobbigt att sitta framför datorn o läsa så länge...jobbigt bekymmer.

Kl är två och jag har inte gjort mkt vettigt idag nej. Maken for till Willys och handlade med kidsen själv, jag orkade inte. Och han var så glad när han kom hem. Han behöver mer tid med dem, jajamensan.

TACK för att ni läser. TACK för att ni finns!

Linda :wink:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Inga bra boktips tyvärr... Men det är väl skönt att skriva av sig lite? Jag tycker jag får bättre distans till saker och ting när jag ser de på pränt. Det är jättesvårt att råda hur du ska göra, men mår man inte bra i ett förhållande kanske man ska tänka på en förändring. Det är inte lätt, det är jag den första att skriva under på! Så många gånger jag letat lägenhet, tänkt, grinat, funderat och haft mig. Ändå är jag fortfarande gift :lol:

Nu ska jag grädda bullarna som Maja och jag bakat, sen blir det fika :D
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Nu är jag tebax i stugan efter några timmar i Visby, vilken stad, mums för själen. Ett par timmar med Gotlandsmamman känns också fint, jag är ju en "brutalt" ärlig person så Gottis gick inte hem med ro i själen :? Jag är ju en stor förspråkare av självkänsla en delikatess som är färskvara. Idag har jag köpt en ny BRA-bok, där jag skriver varje dag, men ujuj vad fort det kan gå ibland för mig att hamna i låg självkänsla då är det inte så kul att vara jag :cry: Men jag vill ju att mitt liv ska vara enkelt och att det ska vara OK att vara mig så då får jag jobba varje dag på min självkänsla... självkänsla roten till att gott :lol:

Sen när jag åkte hem fick jag ett telefonsamtal från en kille som vill köpa min soffa :lol: :lol: :lol: han kommer och hämtar den på tisdag, tänk så glad man kan bli av ett litet samtal.

Storsonen har ringt från Zanzibar, han hade fiskat och snorklat och i morgon blir det sim med delfiner. Han låter så nöjd och glad när han ringer även om han var stressad idag för det var pappans födelsedag och han var rädd för att inte få tag på honom, sonen är perfektionist presis som sin mamma. Mamman har skaffat verktyg för att hålla det på avstånd medan sonen stressar upp sig till bristningsgränsen om han skulle råka glömma något eller så.

Kramisar från stugan där maken säger att han läser tidningen samtidigt som han kollar fotboll :shock: men jag vet nog, för jag sitter ju brevid, han sover :lol:

kramar Kristina

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

kiki skrev:Ett par timmar med Gotlandsmamman känns också fint, jag är ju en "brutalt" ärlig person så Gottis gick inte hem med ro i själen :?
Låter som Gottis behöver en stor kram :heart: :heart:. Här kommer den: Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

Förändring är jobbig, annars är det ingen förändring...
kiki

Inlägg av kiki »

Hallå Gottis, hur mår du :?:

Social delaktighet
Sussi

Inlägg av Sussi »

Men kiki vad har du gjort med Gottis? ;) Hoppas allt är väl!

Trött och seg efter nattens Arlandatur. Har varit på Ikea idag och förmodligen gjort min billigaste sejour där, 58:- :lol: Sen storhandlade vi på Coop, och bjöd med svägerskan hem på Tacos. Nu har jag skjutsat hem henne och äldsta dottern, ska fixa pastasallad till pojkarnas matlådor, de börjar på fotbollsskola i morgon. Sen ska jag lägga mig i badet. Ny arbetsvecka i morgon, men bara två veckor kvar till semester \:D/
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Sussi, hur bär man sig åt för att spendera 58:- på ikea, verkligen en bedrift :lol:

Ang Gottis så är det bra med henne, lite tyst kanske men bra :lol: Tids nog hör vi nog av henne :P

Idag var vi på stranden och då träffade vi en liten flicka som var ett år, hur gyllig som helst. Mamman och pappan var i vår ålder :shock: efter lite utfrågning visade det sig att hon, mamman, hade 8 barn, 8 sussi :shock: sätt igång nu, en till kan du :lol:

Jag har haft en sprängade huvudvärk hela dagen, trots detta har jag cycklat 2 km :shock: första gången på många många år...

Mio har haft stora kastar dagen, allt har kastats hit och dit med ett leende på läpparna. Pappan och mamman har också lett lite :?

Imorrn bär det av till fastlandet för mig igen, min snälla mamma hämtar mig i nynäs och sen får jag låna hennes bil några dagar :lol: vilken klippa.

kramar till alla

Social delaktighet
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ja, visst var jag duktig! :D Köpte bara en diskborste, två besticklådor och ett par strumpor till Maja, hon skulle vara i lekrummet men var barfota i skorna.

Skönt att höra att Gottis har det bra, det blir trevligt när hon kommer tillbaka :)

Haha, jo jag skulle mer än gärna få en liten bebis till, men min man är inte så sugen, om man säger så... ;) Sen tror jag, ärligt talat, att jag inte kan bli gravid längre. Har inte haft nåt prev.medel sen jag fick Maja för 4,5 år sen. Även om jag rent tekniskt sett fortfarande är fertil :lol: Men jag är 46 nu, man får väl kanske inse sina begränsningar och vara glad och nöjd med de man har. Men visst rycker det i bebistarmen allt som oftast!

Trevligt med cykeltur, mindre kul med huvudvärk...

Maja har haft stora hotar-dagen hon! "Om inte jag får en glass hoppar jag sönder din säng" "Om inte jag får gå ut utan långärmat ska jag göra sönder hela huset" "Om inte jag får köpa en leksak kommer jag att rymma hemifrån" :roll: Vad säger man? "Ojdå..." :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men hallåååååååååååååååå!!!! :shock: :lol: Här kommer JAG och skickar värsta hälsningen till er i MIN tråd och INGEN hälsar tillbaka!!!!

Jaja... får väl liksom inse att man inte är oumbärlig här i kackeltråden.... Eller hur är det Anna säger: Förälderns uppgift är att barnen ska klara sig en själv förutan... :wink:

Nu var det ju inte meningen att jag skulle vara uppkopplad idag, men får man en chans så tar man den.

Till helgen kommer jag och jädrar i min lilla låda vad det ska kacklas då.... eller kanske snarare fixa iordning huset och lite annat enkelt.... :shock: :wink:

KRAAAAAAAM!
KajsaIE

HEEEEEJ!

Inlägg av KajsaIE »

HEEEEEEJ Tinis!

Jag såg faktiskt att du hade skrivit och hoppades på att andra :oops: skulle säga ngt :shock: men jag är nog lika skyldig som inte sa ett knyst :oops:

Va kul att du kommer hem snart och att vi kan återse vår kloka Tinis inlägg, vi har saknat dem!!!! eller hur ni andra!?

Kram på dig och Välkommen tillbaka!

Kajsa
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kajan!!!! Det här duger inte! Bara för att du är från Estland.... :lol: :lol: :lol: :wink:

Men nu känns det mycket bättre, kära du! Strunta i barnen nu och kom och chatta med mig ett tag! :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

:oops: :oops: :oops: oj Tinis :oops: Tänkt att trådn bara htt Tinis kackltråd :shock: Nä mn sanningn är att jag glömd, vi har varit upptagna md afrika rsnärr och självkänsla så vi har varit hlt självcntrrad...

hm, jag är hmma från gotland och tog int md min dator utan får använda min avlagda och dt fattas n bokstav på tangntbordt, tror dt var Mio när hon var litn som klämd till och fick dn i handn när hon skull skriva något fint. Dn funkad läng mn nu vrkar dn ha lagt av hlt och hållt. kan ni lista ut vilkn :?:

Imorrn är dt läkarbsök, sn ska jag till homopatn n sväng. KL 23.30 landar storsonn på arlanda då får jag kramas.

Kramar till r alla

ps. gottis ringd just, hon är vi gott mod :lol:

Social delaktighet
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"