Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Trion här hemma har minsann sina egna "Liverpool" - pyjamas 8) och jag har en snygg bild av dem när de sitter bänkade alla tre. :lol:

Sofia har också natt 19.00, Hugo 19.30 - stora killen! :wink: Men fotbollen börjar 18.00 och den där timman mellan sex och sju - då är jag som tröttast efter en lång dag och jag antar att det spiller över på honom lite... :roll: Fast jag måste berömma mig liite grann också! :) Oftast kan jag påminna honom helt vänligt om att jag vill ha hjälp med barnen alldeles oavsett vem som skall strax göra mål eller inte... :wink:

När Sverige skall spela brukar jag också titta - lite! :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Päivi skrev: jaja... nånstans mellan varven kanske man hinner med en familj också :?:
Hm... :? Jag var inte sur när jag skrev det men det kan lätt se ut så utan en enda glad-smiley. :roll:

Så för att förtydliga: jag-är-inte-alls-arg... O:)

... och imorgon blir det djurparken för hela familjen! :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Du är bra! :D :heart:
Har det skönt på djurparken, vi får komma nästa år.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Gokväll på er :D

Snart dags för fotboll men ville bara göra ett kort inlägg.
Ville bara säga till /LO att här finns en som känner igen de där med ont runt naveln. Nu när jag läste ditt inlägg fick jag minnet tillbaka. Hade faktiskt glömt bort det :roll: Jag har dock ingen aning vad det beror på. Jag fick inga bristningar av det i allafall. Och det försvann när Majken kom ut :lol:
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej LO!

Lite kort. SYYYYPE-känslig runt naveln alla graviditeter! Det räckte med att nån EVENTUELLT kunde tänkas komma åt min navel så fick jag obehagskänslor. Det är ju själva knytpunkten i ett väldigt utsatt, uttänjt läge (speciellt mina gigantomagar :lol: ). Inga bristningar nånstans.

Puss Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:D Har inga erfarenheter av utstående-öm-navel-i-slutet-av-grav, jag har en djup navel, den har bara blivit... grund :lol: Men smörj för sjutton makaroner :!: Fet salva, Body Shops bodybutter är bra. Fick inga bristningar i grav 2, massor i grav 1. Förmodligen för att jag smörjde med tvåan men inte med ettan :wink:

Lycka till :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Så har man överlevt en helg och sitter vansinnigt trött och sömnig, med svidande ögon och huvudvärk på jobbet igen... :(

Vi var på middag hos min mans chefchef. Nu är han en jättetrevlig prick, så det var inte något "politiskt", tack och lov. Walle var med och charmade alla. Vi fick höra att vi var så lugna och avspända föräldrar - vilket jag verkligen tog till mig! :D Hittade också Barnaboken modell lite äldre i deras bokhylla!

Walle hade lite svårt att sova, men det var inte så konstigt. Vi har inte sovit borta på nästan ett halvår och den här familjen visste inte vad mörkläggning innebar. Fattar inte hur de kan sova själva. :shock: Fick ta till lite förbjudna knep, men till slut sov killen. Kvart över ett på natten packade vi in oss i bilen och hade en resa på en timme hem - då Walle var vaken hela resan!
Hemma fick han extra välling ("Vadå? Äta nu? Nja... Okej, om du envisas!") och så bar jag in honom till sängen - och vilken min han visade då! Ett stort leende som klöv hans asikte! Han sträckte händerna mot sängen, kom ner i den, tog sin mysfilt och blev omstoppad. Så ramsade jag mig ut och det var knäpptyst. Inte ett ljud. Bara underbart att få somna!

Vi stängde av väckarklockan och fick sova till tjugo i nio! En gång är ingen gång. :wink:

Gårdagen gick över förväntan. Lite tröttgnäll, lite förtrots och två gäspande föräldrar, som inte orkade mycket alls. Men inte var det farligt gnälligt, inte. Fast jag tror att alla tyckte att det var underbart att gå och lägga sig på söndagkvällen!

Men jag har faktiskt världens go'aste kille (och man)! Och när vi skall sova borta nästa helg, då skall jag INTE glömma mörkläggningsgardinen! :wink:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack Jannika och *frieda*. Jag har inte heller någon utstående. Vilket jag hade med Vera, så det har jag sagt att man får - hon är lite besviken :lol: ;)

Det är området runt om, som sagt. Men jag har blivit bättre på att smörja, så det är nog bättre.

ÅsaB - goa Walle :D Vera har också nästan alltid varit vaken när vi rest hem, om hon sovit en stund innan. Men somnar som en stock när vi kommer hem.

Försök att få till vila för egen del! Du behöver det. Mannen får ta extra ansvar för att saker och ting funkar, och gör han redan det får du ta extra ansvar för att inte "ta över" och göra saker ändå.

Ha det gott alla!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Ingen utstående navel här heller men väl öm över magen och ungefär toknervös inför morgondagens tillväxtultraljud... Arnold och jag säger samma sak: "I´ll be back..."
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lycka till imorgon Nancy! Om du vill sova middag efteråt, så är du varmt välkommen hit! :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tackar som frågar rara Jenny :heart:

Men en morsa från landet får passa på när hon har barnvakt 8) Mitt dagsschema ser ut som följer:

08.00 på Östra, fått skjuts av maken som tyvärr måste fortsätta direkt till jobbet
10.00 ultraljud
12.00 lunch (hamburgare utan bröd eller nåt) och därefter buss till Kungälv
14.30 tandläkaren
15.15 MVC
16.15 Körlektion (dubbel)
ca 17.30 maken hämtar upp i Kungälv

:roll: :roll: :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag blir trött bara av att se ditt dagsschema - jag vilar lite åt dig också dårå :wink: :heart:.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej!

Som vanligt läser jag ikapp 5-6 sidor i taget - hinner inte alls med.
Men Fjällmor, det låter som den ögonterapi jag fick på Smärtkliniken på SÖS! Han kallade det inte EMDR, utan ögonterapi byggd på ögats rörelser (typ REM). Björn Ogéus, hette den läkaren. Jag har inte hört eller läst något annat om det, så det var jätteintressant att läsa om! Och härligt att det hjälpt dig :thumbsup: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vill bara hälsa till alla rara lite snabbt! :heart: Har full huggning IRL så min hängtid är svårt reducerad. Fast det är bara kula hugg så jag ska inte gnälla alls. Kram!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej mina saknade allra vackraste surödlor! :D

Still no internet, men jag bara måste få bjuda på den vackra visa barna sjunger här på skolavslutningen:

Jag vet att det är sommar

när jag tar av mig mina vinterskor
och byter ut dom mot sandaler
på samma dag som isen smälte och for

Ref.
Det går så fort när sommarn kommer hit
Att göra marken grön, den som nyss varit vit
Solen lyser jämt både dag och natt
Med sommarn leker jag tafatt!

när jag kan plocka gula blommor och bär