Vet inte om det här inlägget hör hemma här, man ska väl egentligen inte "fostra" nån som är såhär liten, men jag vet inte var jag ska skriva min fundering.
Signe är nu 14 mån o har utvecklat ett enormt temperament. Min fundering är nu hur jag ska hantera det här. Hon skriker rakt ut när hon inte får som hon vill o om nåt går henne emot. Det är såna här skrik som skär i öronen o jag vet inte hur jag ska bemöta det här. Uppfostran är det väl inte tal om, men jag försöker att säga shhh, men det kanske är fult gjort?!?!
Hör kanske inte till saken, men hon har varit riktigt sjuk för tre veckor sen i en ovanlig sjukdom som heter Kawasaki. Hon kom helt ur lag efter det o är fortfarande jättesvår att lägga, minst 10 min gråt innan hon somnar. Antar att det är en reaktion på allt som hänt, hon är tex jätterädd för alla inom sjukvården o vi måste tyvärr fortfarande utsätta henne för prover o ultraljud av hjärtat. Kan de här problemen med läggningarna ha att göra med att hon är rädd att nån ska komma o sticka henne, tex? Vi har fått tillbaka henne i rutinerna nu, men hon har inte riktigt landat i rutinerna själv, känns det som. Hon har oxå problem med dagsömnen, i förrgår sov hon tex 20 min o därefter var det gråt. Vi gjorde inget, ramsade bara, men det är ingen rolig situation när hon är så himla ledsen i över en timme till liksom. Hon ska ju sova 1,5h egentligen... Fast ändå är hon inte trött o gnällig på em, hur det nu är möjligt, även fast hon sover så lite på dan.
Tips o trix emottages tacksamt!
MVH