Galonisar

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
sofiajoh

Galonisar

Inlägg av sofiajoh »

Skall köpa nytt till dottern som går i trean, funderar på om man skall forsätta med galonisar eller välja andra regnkläder. Har varit nöjd med hängsel galonisarna, men hon kanske börjar bli för stor för sådana. Vad har ni till era större?
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Mina elever som går i År 4 har allvädersställ.

/ Mamman till sönerna :D
sofiajoh

Inlägg av sofiajoh »

father of sons skrev::D

Mina elever som går i År 4 har allvädersställ.

/ Mamman till sönerna :D
Går man i fyran kanske man har andra, fast galonisar är ju väldigt praktiskt.
sofiajoh

Inlägg av sofiajoh »

Ingen mer?
K-ina

Inlägg av K-ina »

Min kille slutar ettan nu och han har haft tunna och lätta allvädersställ sen han började förskoleklass. Jag tycker faktiskt att det är bättre än galonisar. Lättare att tvätta, lättare att stoppa med i ryggsäck etc. Funderar på att köpa ett sånt ställ till Gustav, fem år till hösten, när hans nuvarande gallonisar blivit för små.

Nu har jag ju inte tittat efter gallonisar i större storlekar - men börjar det inte bli svårt att hitta hängselbyxor till en så pass stor tjej som din? I så fall behöver du ju inte fundera mer... :wink: :lol:

Förresten: Vi har haft dundertur med att köpa regnkläder på secondhand! Det är jättelätt att hitta jackor, svårare med byxor... Men senast jag gjorde en sväng på Röda Korsets Kupan så hittade jag udda jacka och udda byxor som passade ihop till 30 kronor!!! Det är så billigt så man nästan skäms! :shock: Testa med begagnat och se vad tjejen tycker!!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
sofiajoh

Inlägg av sofiajoh »

K-ina skrev:Min kille slutar ettan nu och han har haft tunna och lätta allvädersställ sen han började förskoleklass. Jag tycker faktiskt att det är bättre än galonisar. Lättare att tvätta, lättare att stoppa med i ryggsäck etc. Funderar på att köpa ett sånt ställ till Gustav, fem år till hösten, när hans nuvarande gallonisar blivit för små.

Nu har jag ju inte tittat efter gallonisar i större storlekar - men börjar det inte bli svårt att hitta hängselbyxor till en så pass stor tjej som din? I så fall behöver du ju inte fundera mer... :wink: :lol:

Förresten: Vi har haft dundertur med att köpa regnkläder på secondhand! Det är jättelätt att hitta jackor, svårare med byxor... Men senast jag gjorde en sväng på Röda Korsets Kupan så hittade jag udda jacka och udda byxor som passade ihop till 30 kronor!!! Det är så billigt så man nästan skäms! :shock: Testa med begagnat och se vad tjejen tycker!!!!
Bra tips med secondhand, lät ju super billigt. Jo har faktiskt sett hängselbyxor mintst upp till storlek 140. Så det räcker gått och väl till i storlek.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Min kille slutar ettan nu och han har haft tunna och lätta allvädersställ sen han började förskoleklass. Jag tycker faktiskt att det är bättre än galonisar. Lättare att tvätta, lättare att stoppa med i ryggsäck etc. Funderar på att köpa ett sånt ställ till Gustav, fem år till hösten, när hans nuvarande gallonisar blivit för små.

Mamma till två pojkar.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Tjosan! Nu skickade jag det en gång till... :roll: :shock:

Vad bra att det finns storlekar så det räcker till iallafall!
Mamma till två pojkar.
sofiajoh

Inlägg av sofiajoh »

K-ina skrev:Min kille slutar ettan nu och han har haft tunna och lätta allvädersställ sen han började förskoleklass. Jag tycker faktiskt att det är bättre än galonisar. Lättare att tvätta, lättare att stoppa med i ryggsäck etc. Funderar på att köpa ett sånt ställ till Gustav, fem år till hösten, när hans nuvarande gallonisar blivit för små.

Kanske är smidigare med allväders, men har det hållt lika bra?
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ja... Slitna i nederkanten av byxbenen - men det beror nog mest på att sonen kräver en storlek i överdel och en mindre i byxor. När det hela säljs i set så får man ta den större storleken och därmed blir byxorna för långa...
Mamma till två pojkar.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"