Galonisar
Galonisar
Skall köpa nytt till dottern som går i trean, funderar på om man skall forsätta med galonisar eller välja andra regnkläder. Har varit nöjd med hängsel galonisarna, men hon kanske börjar bli för stor för sådana. Vad har ni till era större?
-
father of sons
- Inlägg: 1369
- Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
- Ort: Stockholm
Min kille slutar ettan nu och han har haft tunna och lätta allvädersställ sen han började förskoleklass. Jag tycker faktiskt att det är bättre än galonisar. Lättare att tvätta, lättare att stoppa med i ryggsäck etc. Funderar på att köpa ett sånt ställ till Gustav, fem år till hösten, när hans nuvarande gallonisar blivit för små.
Nu har jag ju inte tittat efter gallonisar i större storlekar - men börjar det inte bli svårt att hitta hängselbyxor till en så pass stor tjej som din? I så fall behöver du ju inte fundera mer...
Förresten: Vi har haft dundertur med att köpa regnkläder på secondhand! Det är jättelätt att hitta jackor, svårare med byxor... Men senast jag gjorde en sväng på Röda Korsets Kupan så hittade jag udda jacka och udda byxor som passade ihop till 30 kronor!!! Det är så billigt så man nästan skäms!
Testa med begagnat och se vad tjejen tycker!!!!
Nu har jag ju inte tittat efter gallonisar i större storlekar - men börjar det inte bli svårt att hitta hängselbyxor till en så pass stor tjej som din? I så fall behöver du ju inte fundera mer...
Förresten: Vi har haft dundertur med att köpa regnkläder på secondhand! Det är jättelätt att hitta jackor, svårare med byxor... Men senast jag gjorde en sväng på Röda Korsets Kupan så hittade jag udda jacka och udda byxor som passade ihop till 30 kronor!!! Det är så billigt så man nästan skäms!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Bra tips med secondhand, lät ju super billigt. Jo har faktiskt sett hängselbyxor mintst upp till storlek 140. Så det räcker gått och väl till i storlek.K-ina skrev:Min kille slutar ettan nu och han har haft tunna och lätta allvädersställ sen han började förskoleklass. Jag tycker faktiskt att det är bättre än galonisar. Lättare att tvätta, lättare att stoppa med i ryggsäck etc. Funderar på att köpa ett sånt ställ till Gustav, fem år till hösten, när hans nuvarande gallonisar blivit för små.
Nu har jag ju inte tittat efter gallonisar i större storlekar - men börjar det inte bli svårt att hitta hängselbyxor till en så pass stor tjej som din? I så fall behöver du ju inte fundera mer...![]()
![]()
Förresten: Vi har haft dundertur med att köpa regnkläder på secondhand! Det är jättelätt att hitta jackor, svårare med byxor... Men senast jag gjorde en sväng på Röda Korsets Kupan så hittade jag udda jacka och udda byxor som passade ihop till 30 kronor!!! Det är så billigt så man nästan skäms!Testa med begagnat och se vad tjejen tycker!!!!
Min kille slutar ettan nu och han har haft tunna och lätta allvädersställ sen han började förskoleklass. Jag tycker faktiskt att det är bättre än galonisar. Lättare att tvätta, lättare att stoppa med i ryggsäck etc. Funderar på att köpa ett sånt ställ till Gustav, fem år till hösten, när hans nuvarande gallonisar blivit för små.
Nu har jag ju inte tittat efter gallonisar i större storlekar - men börjar det inte bli svårt att hitta hängselbyxor till en så pass stor tjej som din? I så fall behöver du ju inte fundera mer...
Förresten: Vi har haft dundertur med att köpa regnkläder på secondhand! Det är jättelätt att hitta jackor, svårare med byxor... Men senast jag gjorde en sväng på Röda Korsets Kupan så hittade jag udda jacka och udda byxor som passade ihop till 30 kronor!!! Det är så billigt så man nästan skäms!
Testa med begagnat och se vad tjejen tycker!!!!
Nu har jag ju inte tittat efter gallonisar i större storlekar - men börjar det inte bli svårt att hitta hängselbyxor till en så pass stor tjej som din? I så fall behöver du ju inte fundera mer...
Förresten: Vi har haft dundertur med att köpa regnkläder på secondhand! Det är jättelätt att hitta jackor, svårare med byxor... Men senast jag gjorde en sväng på Röda Korsets Kupan så hittade jag udda jacka och udda byxor som passade ihop till 30 kronor!!! Det är så billigt så man nästan skäms!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Kanske är smidigare med allväders, men har det hållt lika bra?K-ina skrev:Min kille slutar ettan nu och han har haft tunna och lätta allvädersställ sen han började förskoleklass. Jag tycker faktiskt att det är bättre än galonisar. Lättare att tvätta, lättare att stoppa med i ryggsäck etc. Funderar på att köpa ett sånt ställ till Gustav, fem år till hösten, när hans nuvarande gallonisar blivit för små.
Nu har jag ju inte tittat efter gallonisar i större storlekar - men börjar det inte bli svårt att hitta hängselbyxor till en så pass stor tjej som din? I så fall behöver du ju inte fundera mer...![]()
![]()
Förresten: Vi har haft dundertur med att köpa regnkläder på secondhand! Det är jättelätt att hitta jackor, svårare med byxor... Men senast jag gjorde en sväng på Röda Korsets Kupan så hittade jag udda jacka och udda byxor som passade ihop till 30 kronor!!! Det är så billigt så man nästan skäms!Testa med begagnat och se vad tjejen tycker!!!!