Dagens kommentar (och det svåra i att "uppfostra")

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Nika

Dagens kommentar (och det svåra i att "uppfostra")

Inlägg av Nika »

Jag har blivit mycket bättre på det där med social delaktighet vad gäller barnen (efter att ha fått råd och hjälp här). Men ibland blir det lite svårt att göra det man tänkt sig eftersom man inte kan hålla sig för skratt.

Idag är lillkillen och jag hemma, för han är lite sjuk. Vi skulle hjälpas åt att duka fram frukost. Men plötsligt sa lillkillen (2,5 år): "Nä, det vill jag inte göla. Jag äl bala barn, du äl vuxen" (dvs, vill du ha frukost får du duka fram själv, mamma). Kunde inte annat än att skratta gott och duka fram frukosten själv. :)

Så kan det gå.
Annika - mamma till buspojkarna Melvin, 031117, och Ville, 050915.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Ha... 8) de lär sig tidigt.

Har också svårt att hålla mig för skratt - ofta. Och man kan gott skratta till det ihop så att de förstår att det var en kul kommentar. Ett "skoj" men inte så sanningen är om man säger. 8)

Där kan man också fortsätta att skoja och sätta sig ner med glimten i ögat och säga att om barn och vuxna inte hjälps åt så blir det ingen frukost. Busa till det och sedan genomföra ihop.

Raringar. :heart:

Kram
Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Min tvååring fick mig att skratta igår... Helt plötsligt säger hon, á la generad tonåring: "Men Mammaaaaaaa....."

hahahaha
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"