Laddar för att städa. Måttligt roligt. Maken varit iväg på jobb sen 9.30. Känner mig lite irriterad idag...just idag känns det som att jag gör lite för mkt. Får väl lägga band på mig o gillra smutsen men jag blir så grinig då. Så i stället för att säga åt maken att nu jäklar är det städning som gäller så tar jag råttorna av damm i nacken o drar iväg med dem...själv. Köksgolvet är helt svart av smuts. Tar era män fram dammsugaren så där spontant o kör ett varv o fixar och plockar? Lyllos er. Fasen. Jag får försöka glädjas åt att han pular i garaget och med bilen o klipper gräsmattan (som är skittorr ändå) och drar igång tusen miljoner projekt. Listar alla igångsatt projekt i Vibble där vi bor:
- vedbod som står utan dörr, för han ska göra om den, större
- lekstuga som står precis utanför grinden på vår baksida, kom inte längre (fick den av en granne förra sommaren)...baksidan är utan vägg för han har tagit bort den eftersom han ska slipa den och måla om hela skiten
- trådgårdsland som han roddat i och förstört en stor bit gräsmatta...fröpåsarna ligger i en låda i köket, typ 50 st...
- garaget pular han jämt i och ska sortera och möblerar om
- trädgårdsmöbel som ska målas, bordet är halvklart medan soffan o 2 stolar står i garaget med all annan bråte
- lister ligger i v-rummet på golvet, färdigmålade med inte uppsatta
- gardinskena inte uppsatt än, ligger i källaren
- köksstolar står på altanen, och ska kläs om...så vi sitter på plaststolar, utemöbel med andra ord
- källaren är full med skit som ska till Tippen
- lister till källaren ligger också o väntar
- mm mm mm
Listan kan nog göras längre men nu ÄR jag helt slut. Har ni det likadant?
Är araber just såna tro eller män eller just min käresta? Tror nog mest på det sistnämnda för han sätter alltid igång tusen saker o ror det aldrig i land -detta är ett stressmoment för mig.
Soffläge 2 sek o sen ska jag se vad jag ids till. Skulle gärna ta ett glas vin men flaska saknas. Vill nån komma hit och bjuda mig på ett glas eller en kall öl vore inte heller fel!
Tjo ho!