Heja Sverige!!! (?)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
ÅsaB
Kontakt:

Heja Sverige!!! (?)

Inlägg av ÅsaB »

Sverigetröjan är på. Den köptes in helgen och är lite för kort. Jag drar och drar och det är på håret att den når ner över den råsexiga gråmelerade mudden som pryder mina nyinförskaffade gravidbyxor (varför börjar mudden så vansinnigt långt ner??).

Idag sätter det igång. Idag spelar Sverige match mot Grekland. Jag har på vägen till jobbet sett massor av folk, som precis som jag, pryder sig (?) med Sverigetröjor och visar sitt stöd.

Och det kan nog behövas... :?

Jag har två frågor:
:?: Varför i allsin dar får inte Marcus Allbäck en självklar plats i startelvan??? Vem har egentligen gjort mål? Va?? Zlatan i all ära, men han lider faktiskt av måltorka! Nej, fram för mer Mackan! Han kommer allt att visa dem!
:?: Hur skall jag orka hålla mig vaken??? Man har uppenbarligen inte tänkt på gravida när man har lagt spelschemat. Första halvlek är en kamp redan där, andra är väl bara att glömma... :(

Men egentligen spelar det väl ingen roll. För jag är väl inte ensam om att vara skeptisk till våra eventuella EM-framgångar??? Jag VILL, VILL, VILL, VILL att det skall gå bra - men är det någon som vågar tro det?

Skit samma. Ikväll hejar jag på mitt SVERIGE!!! Så det så!

(Och Sverigetröjan kan jag plocka fram igen till OS!)
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Ja här är tröjan också redan på :-)
Kul att man har en sambo som inte ens vet vem Zlatan är typ :roll:
Så jag ska till en kollega 10 minuter bort ikväll för att ha någon att titta med som är intresserad :lol:

Allbäck, ja han borde få plats tycker jag absolut men Zlatan är Zlatan och han är så grym. Ingen kan som han :heart:
Men allvarligt, Petter Hansson :shock: :shock:

Ja ja, jag hejar och hejar och är väldigt spänd.

Hålla sig vaken:
Gå och duscha iskallt i halvlek :-) Fniss...
Näe jag vet inte faktiskt. Tändstickor i ögonen :-k

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej Tessan! Härligt att kunna räkna med dig!!! :D :heart:

Jag planerar så här:

Är första halvlek bra, då blir det kaffe för att ta mig igenom andra. Sedan blir det tejp, kaffe, tändstickor och kalla duschar nästa dag, för att överleva på jobbet.

Suger första halvlek, då kan man lika gärna gå och lägga sig. Dessutom hör jag ju om det skulle vända - och då kan man ju gå upp! :D Ingen superbra taktik, men är man ett gravidmonster, så är man. Kan inte kämpa mot naturen hur mycket man än vill.

(Även icke-gravid hade jag haft problem - för jag är det värsta sovmonster som finns!)
Lua

Inlägg av Lua »

Låter som en bra taktik, Åsa :D :!:

Tessan: Jag är också mer intresserad än min äkta hälft. Stortjejen spelar fotboll och jag är värsta hejeklacksledaren - det är superkul :D :!: Hollands match igår var GRYM...

Marcus Allbäck = ögongodis =P~ :lol:

Kram Lua. :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Lua skrev:Marcus Allbäck = ögongodis =P~ :lol:
Instämmer! =P~

Jag kommer göra allt för att hålla mig vaken ikväll! Första halvlek lär gå bra, det blir värre med den andra...

\:D/ HEJA SVERIGE \:D/

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Lua skrev:Marcus Allbäck = ögongodis =P~ :lol:

Jag instämmer också! Dessutom flyttar Mackan hem till Göteborg & ÖIS igen!!! Fast jag gillar ju IFK... Å andra sidan spelar de i olika divisioner, så jag kan ju vara lite extra lokalpatriotisk och heja på två lag i allafall!

Nu lämnar jag ÄNTLIGEN jobbet! Kramar och HÅLL TUMMARNA!!!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Måste bara: Zlatan, vilken hjälte. Men jag tyckte ändå att matchens största underhållning (bisarrt nog) var den gräsliga pungsparken han fick i första halvlek. AAAJ! Vilken total förnedring, ligga där och vrida sig inför halva världen...!! Jag skrattade så jag tjöt. Till och med domaren stod och skrattade... :lol: :lol: :lol:

Ja ja. Sån är jag. Förlåt. Verkligen. Förlåt. Men ändå: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nå. Skitmatch, ingen riktig pulsmätare det där, med gudarns vad gott med 2 mål! Och jag ÄLSKAR fula mål, nästan lika mycket som de vackraste spelmålen...
Lua

Inlägg av Lua »

Oj, vad kul med tre poäng :!: :thumbsup:

Hur gick det för sömntutorna i tråden? Hängde ni med till slutet :wink: :?:

Kram Lua. :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Men alltså, Zlatan. Han är nu mer min idol än någonsin. Så förbannat jäkla skitbra.
Men Petter Hansson, säger det igen. VARFÖR :shock:
Hans mål var det klumpigaste jag sett, jättebra att vi fick en till men det var ju inte direkt så att han visste vad han gjorde.
Nicken mot Isaksson :shock: :shock:
Daniel Andersson, stackars kille.

Nya mamman;
Ja fniss... Thomas låg och vred sig i soffan och blev nästan illamående när han tänkte på hur ont det där gör... :lol:

Måste ju säga att jag tycker Mellberg är det riktiga ögongodiset om jag får tycka.

Skönt med 3 poäng...

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jösses - måste säga att jag om någon minut avslutar en av de jobbigaste arbetsdagarna hittills!!! Jag har ju längtat hit så att jag har blivit alldeles knollrig!!!

Jodå, jag höll mig vaken! Skulle faktiskt gå och lägga mig i halvlek, men såg att mobilen, som är min väckarklocka, behövde laddas. Så det blev till att slå sig ner igen och tur var väl det! :D

Grekland sög ju allvarligt. Jag misstänkte att de "gav" oss första halvlek, så att vi skulle bli trötta och inte riktigt orka när grekerna sedan slog sig loss i andra halvlek och spelade skiten ur oss. Så fel jag hade! :D Och jag är så glad för det - även om min överempatiska natur led med grekiske målvakten efter Petter Hanssons mål (vad han nu gjorde där - han är ju BACK!).

Jag gick och lade mig när det var tio minuter kvar. Då beslöt jag mig för att sannolikheten för att matchen skulle vända var lika med noll och det var det ju också! Men jag blinkar mig fördärvad idag, är så trött att jag nästan går åt. Blir ju inte bättre av att det har varit en "sådan där" dag...

Sova tidigt! Och samla kraft tills på LÖRDAG!!! :lol:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Men CRAP! Hur gick det där till...?
Undrar jag här framför teven, direkt efter den snopna förlusten mot Spanien.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hm, nej det var SURT! :(
Men en bra insats.

Zlatan är grym! SYnd att han inte är helt 100. Henke är ju också super, men han börjar bli gammal (som jag tror jag :shock: ) men spelsinnet är ju imponernade.

Men varför massa skit på Petter Hansson. Idag var han riktigt bra. Förra matchen också. Han blev lurad av Isacsson ett par gånger och kände sig inte hundra trygg på hur han skulle aggera i eget straffområde. Målet - jag håller med att han inte har koll på vad han gör, men han GER ju sig inte.

Stoor gjorde en riktigt bra insats idag. Nilsson och inte minst Mellberg också. Äh, hela laget gjorde bra ifrån sig.

Ser fram emot ett riktigt sömnpiller ikväll Grekland-Ryssland. Hur kul kan det bli?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Laget var ju såå trött i andra halvlek..
Men det var ändå onödigt att Spaniens fick sitt andra mål, lite till kunde vi väl hängt i??

Mellberg är ju grym, stabil och pålitlig.
Zlatan har lite brasse-stil, bollen kan vara limmad på hans fötter emellanåt.
Henke är väl en av de bästa lagspelarna, han kämpar alltid det där lilla extra! Och idag var han ju nere i försvaret emellanåt dessutom. Inte konstigt att han blir trött!

Håller med, snopet.. :cry:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D

Lotass ropar:

Hejja Färget!

\:D/ :lol: :heart: :lol: \:D/

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"