Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Gotlandsträff ser jag fram emot! :thumbsup:
Ms Sophie, kommer ni??? :?: :D
Det är planen!!!! har vikt vecka 28 för detta så om inget oförutsett inträffar så invaderar vi ön och er :D
För visst hade vi sovplats hos er?! Vill ju inte tränga oss på. Och jag tror inte att det handlar om hela veckan men några dagar ju! :D
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Sophie - det låter kalas, och några dagar blir nog lagom, sovplatser finns, givetvis! Jag trivs när gäster är här en stund och umgås, kanske gör nåt eget - besöker nåt på egen hand och så kan man ses igen...och grilla o mysa, men jag blir lätt trött om jag ska vara turistguide hela dagar, om du förstår mig?! Jag tror nog att ni vill vara själva också. Annars går man varann på nerverna. Vad skoj att ni vill komma - vilken dag tror ni att ni kommer? Vi har en plan om att åka till Värmland nämligen...men jag anpassar mig!
Vad ska Torpsara göra här?

Näe, nu ska jag förbereda lunch till oss, köttfärslimpa...trött på mamma scans köttbullar som det blivit några dagar, när man inte ids göra mat 2 ggr/dag...hm

Kram från värmen :D
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Blir allt lite avis på er som ska ha Gotlandsträff, men några av er får jag ju träffa i augusti uppe i Gastsjön. :heart:

kiki, vad roligt för er att grannarna är tillbaka. Super när man vet att dom är trevliga också :lol: :lol: . Jag kan se Mio framför mig när hon badade med kläderna på, gullunge :heart:

gotlandsmamman, spännande med yttligare en jobbansökan, håller tummarna hårt. [-o<

Ursäkta att jag fortsätter att babbla om vårt kooperativ, men nu har jag gjort något som inte gillas av allla kan man säga. Pedagogen frågade mig rent ut om jag visste något som hon borde veta och då brast det för mig. SÅ jag berättade om de här ryktet som flourerar. Hon blev ju fly förbannad naturligtvis och nu händer det saker. Styrelsen har haft krismöte och ska nu prata med den här mamman och sedan ska mamman, ordförande och pedagogen träffas. Känns faktiskt riktigt bra. Ångrar mig inte, fast det gick till på fel sätt. Nu kan luften rännsas och vi får slut på allt det här. Men det är klart att de övriga kackeltanterna blir oroliga att jag ska berätta allt det andra de skvallrar om också. Men det känns inte nödvändigt för det är inte så allvarligt. Men för hoppningsvis så slutar de med det också. Pedagogen har även skrivit ett brev till alla föräldrar hur hon ser på det här. Hur hon anser att verksamheten ska bedrivas osv. superbra tycker jag. Ja ja, kackeltanterna kan väl inte vara arga på mig i all oändlighet utan om nått år eller så har de nog glömt :wink: . Skönt är det ivarjefall att det kommit fram. Nu känner jag att jag kan släppa det här och gå vidare.

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: vad bra ilinstrom att allt är ute i luften. Jag tror på ärlighet och du var ärlig, det är bäst för alla parter att man kan snacka om saken. BRAVO =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Jag har haft felix i föräldrarkooperativ på dagis, och sen när han började skolan hade vi ett personal och föräldrarkooperativ, många viljor är det :lol: Nu är skolan ombildad till personalkooperativ vilket är mycket mycket bättre för alla parter. Föräldrar har en förmåga att se sin egen åsikt som den enda rätta och konflikt mellan pedagoger och föräldrar är vanligt.

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Tack kiki för peppingen. Jo föräldrakooperativ er en knepig form att driva förskola på. Man är arbetsgivare samtidigt som man har sina barn där, inte optimalt. Jag tror personligen att personalkooperativ är bättre för alla parter. Men vi har ivarjefall tydliga stadgar där vi lämnar över det pedagogiska arbetet till pedagogerna. Men jag tror att endel föräldrar har glömt det :wink:

Ikväll ska vi grilla och njuta av sommarkvällen.

Ida

www.sovgott.net
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Sophie - det låter kalas, och några dagar blir nog lagom, sovplatser finns, givetvis! Jag trivs när gäster är här en stund och umgås, kanske gör nåt eget - besöker nåt på egen hand och så kan man ses igen...och grilla o mysa, men jag blir lätt trött om jag ska vara turistguide hela dagar, om du förstår mig?! Jag tror nog att ni vill vara själva också. Annars går man varann på nerverna. Vad skoj att ni vill komma - vilken dag tror ni att ni kommer? Vi har en plan om att åka till Värmland nämligen...men jag anpassar mig!
Skönt att du skriver att du vill att gästerna ska göra något eget... för jag har inte räknat med dig som privatguide på Gotland, snarare som en tipsare som pekar ut rätt riktning åt oss och så åker vi iväg på utflykter/utforskande själva! Så det behöver du inte vara orolig för. Att göra utflykter på dagarna och sedan umgås tillsammans på kvällarna låter helt toppen tycker jag!
Vet inte vilka dagar vi tänkt oss, tänkte kolla hur det passar för dig först och främst och sedan kiki och de andra som skulle vara på Gotland vecka 28 så vi kan få till en storträff så man inte missar varandra typ. Eftersom vi har semester då så är vi inte bundna till helger utan kan komma vilken veckodag som helst.

Måste få tips om resvägen... ja att det blir med båt har jag förstått. Men vi har ju bil med oss (antar jag...) och hur reser man då? Vilken färja? Jag är helt lost på detta, har ju aldrig åkt till Gotland förut men ack så jag längtar och ser fram emot det. Och med nya kameran!!!! WOWHOWOWHEOEJEOEO vad jag ska knäppa kort!
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Det finns bara en väg :lol: :shock: www.destinationgotland.se

sen kan man flyga, men dåliga flygplan kan man inte ta bilen med i :lol:

Färjan avgår från Nynäshamn, och går rätt ofta på sommaren, man kan äta på färjan, men matsäck kan vara smart, för maten är inte så himla kul. Resan tar 3 timmar och 15 minuter med den stora båten, och 2 timmar och 50 minuter med den lilla. Den lilla är mycket dyrare så det är inte värt 25 minuter. Det finns lekrum (pyttelitet) och ett filmrum för barnen annars ingenting. Tiden går rätt fort så man kan boka det billigaste allternativet som är "ekonomiplats" då kan man sitta i resturangtorget.

tjoho, vad kul då får vi boka en träff uppe hos oss, en dag när solen skiner så kan vi vara ute, kanske åka och bada.

kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

Ida, STARKT gjort =D>

Jag är avis på era Gotlandsträff-planer.... Hela min uppväxt har vi tillbringat VARJE sommar på Öland så Gotland är som en blindkarta för mig :oops:

Nej, nu måste jag ta och krypa i säng. Har umgåtts mycket med nära och kära i helgen och sena kvällar sliter. Man är ju ingen ungdom längre :lol: :sleep:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

IDA - jag beundrar det du gjorde, det var himla starkt gjort. :-({|= Modig du ÄR! :thumbsup: Det viktigaste tycker jag är att man alltid kan stå för det man säger, och då blir det ju inte jobbigt inför knäppgökarna, snäpp dem rejält på näsan. [-X De måtte ha riktigt dålig självkänsla.

Det blåååååser på Gotland. Så det var passande att C fick en drake idag. Vojne vad kul det var.
Varit på kalas idag o C o J hade finskjortan på sig o var så himla goa o glada o mumsade glass o kanelbullar...mamman kunde inte låta bli att äta bullar och 2 st dessutom... =P~ :-& i morrn är en NY dag, himla tur.
Annars har farfar till barnen varit här på fm o det var trevligt för barna, för de träffas inte så ofta.
I morrn kommer en kompis med barn...o jag känner hej hopp, oj vad folk vill ses nu när det är fint väder, då passar det minsann?!! Men visst, kom o ät muffins med oss o hoppa i vår studsmatta en stund ni!!! Jag vill inte åka nånstans i onödan, hemma bäst. \:D/

Sophie, jag ska plinga min kära mor snarast o kolla när vi ska åka upp o så meddelar jag dig sen. Upplägget låter ju himla bra. Jag tipsar gärna, har ju varit hotellreceptionist läääänge förut så jag kan kobben ganska bra!
Vad roligt med gotlandsträff. Jo, ni åker från Nynäshamn som kiki sa. Kika på deras hemsida. :idea:

Tror ni att jag fick iväg ansökan då? I morrn kväll får jag fixa det. Och jag har sämsta tålamodet på sånt där, vill veta med en gång.
I morrn blir det sommaryoga igen...instruktören fick diskbråck i nacken, så det är en vikarie, men det ska bli skönt att röra på sig igen! :!:

Dusch o sängläge. Jag smälter så när storgossen säger till mig att han tycker om mig, mamma - vill kramas o pussa o klapp på kinden...gulle dig Caesar!
Jag har så goa barn! :wink:
Gotlandsmamma

Idag fick jag veta att en gammal kursare ska ha sitt tredje barn i november. Det var inte planerat OCH hon har spiral...hur stor är chansen att man blir gravid när man har en spiral??? Hjälp. Jag har spiral...jag hoppas att det blir bra för henne för hon var tydligen lite chockad. Hade inte räknat med det riktigt. :roll:

Det är så varmt o det sticker i min kropp av värmen. Gossarna sover ute i sina vagnar, gott o väl. Ska väcka dem snart. :!:

Är lite avis på grannarna som har pool. Vill också ha det o kunna svalka sig lite. Har ni pool? :D

Jag undrar verkligen hur ni ser ut forumister! Jag har ju bara träffat Sophie o Kiki...det hade varit skoj om man kunde ha med bild på sig själv o barna i profilen...kanske man skulle göra en liten hemsida o lägga in bilder, tips på bra?

H2O och utgång mot trädgården...
Må gott! 8) :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Först och främst vill jag verkligen tacka för all pepping i dagisfrågan. Det stärker.

elle, hoppas du känner dig mer ytvila idag :heart:

kiki, hoppas snickaren blir klar med er stuga i tid. För då är ju halva sommaren kvar :wink:

gotlandsmamman, vilka goa barn du har. Du måste vara hur stolt som helst, och allt tack vare deras kloka mamma. Du frågade om vi andra har pool och vi har inte det. Hos oss är det en principfråga nästan. Vi bor ju typ 50 m från havet och då får man allt bada i det. kallt men friskt brukar jag säga :wink:

Visst är jag nyfiken på er andra här på forum och era barn. Men jag själv är riktigt gammalmodig och har en gammal hederlig kamera med film i. Så jag har inga bilder på datorn. Knäppt va? Vi har pratat om att skaffa digitalkamera i flera år nu men aldrig kommit till skott. Tar väl nått år till eller så.

Idag hade Mellanbus en kompis här. Hans mamma berättade något supergulligt. Han berättade högt och tydligt vid middagsbordet igår med gäster och allt att han minnsan skulle gifta sig med Mellanbus. Som den mest självklara saken i världen (han är precis fylda fyra). Men han var lite bekymrad för när han hade frågat så hade hon sagt nej. Men han hade sagt där vid bordet att hon ändrar sig nog om jag frågar flera gånger, hihi. De är så söta när de leker. Håller varandra i handen när vi är ute och går och sitter och tisslar och tasslar. :heart:

Ida

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Ingen ansökan idag heller, några kex med tapenade...maken fixade kokta supergoda vitlöksdränkta kronärtskockor o tillbehör...så jag har fyllt mig med kolhydrater idag med...men jag har cyklat 2 mil och kört 90 min ashtangayoga, supernice! Men hjärnan, den är full med snor känns det som...vart kommer allt snor ifrån???

Kajsa - när ska du avslöja din hemlis? Var är du?

Kiki - har sorken åkt till Afrika? Jag har ju varit i Tanzania i en månad för några år sen, helt fantastiskt. Maken bodde där när han var 15-18 år. Så han kan swahili. Det är ju inte alla som kan. Men Felix kommer få en häftig upplevelse.

Ida - har ni haft fler konserter hemma?

Tinis - kom tillbaka!

Miar70 - tänker på dig varje dag flera ggr om!

Krumel - är du i Tyskland nu?

Sussi - hur mår du?

Elle - då är det på tiden att du kommer hit till kobben väl?! Bara Öland går ju inte!

Alla andra som jag missat, som Kalaskakan - hur blir det med jobb och relationsfunderingarna, hur mår du?, hoppas ni mår finemang allihop (som Ida brukar skriva, vår omtänksamma o goa skribent)

KRAMAR i överflöd :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Här är det härligt svalt idag, jjiiippppii! man ska ju inte klaga över sol och värme men jag trivs bättre när det är svalt och molnigt.

Gotlandsmamman, vad du är duktig på att röra dig hela tiden. Själv är jag glad om jag kommer ut på prommenader varje dag och någon cykeltur till affären. Vad du är gullig och frågar de som inte varit så aktiva i tråden på en stund om hur de går för dem. Jag undrar också (nyfiken som en strut var de ja) :heart: :wink:

Idag ska vi åka och hälsa på en nyfunnen bekanskap som är hemma med sin femåring och tvillingpar på ett. Mina stora och femåringen leker så himmla bra ihop. Kan vara i skogen i timmar och bygga kojor och annat skoj
har ni haft fler konserter hemma?
Jodå, nästan dagligen, men nu är det nya tider - cirkustider. Mina barn är små klätterapor så emellanåt under uppvisningen så blundar jag för att inte hjärtat ska stanna på mig. Men än så länge har de ju överlevt. :wink:

Ida

www.sovgott.net
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Kom på en sak som jag ville fråga om. När jag citerar skulle jag vilja att namnet stod också. Hur gör ni som får till Gotlandsmamman skrev: och så kommer själv citatet?

kramar igen :heart:
Ida

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Molnigt och blåsigt, men det gör inget alls. Känns nästan lite skönt!

Jadu Ida, det där med att citera kan jag INTE alls, finns det inte bra tips under Användarhjälp månne tro?

Gud, det känns som att jag bara skriver om att jag ska städa här hemma, hela tiden...har jag inget roligare för mig? Dricka java då. Men ikväll måste jag svabba golvet. Blä.

Ida, 50 meter till havet...fasen vad fuskigt. Har ni strandtomt?

Vi bor rätt nära havet i och för sig, men ändå...

Här i området, vid Kneippbyn, huserar MASSOR av motorcyklar. Det är Lelleträffen för att mc-fantaster. Så i em ska vi gå dit o kika. Lite läskigt lär väl C säga.

Nä, ska förbereda cykelkärran, väcka J och sen trampa till dagis o hämta C. Idag är det drop-in fika. Trevligt.

Röra på sig ja, jag mår pyton om jag inte får det, skulle vilja mer men hinner inte. Men jag har gått ner 2 kg nu. Himla nöjd!
:D
Kram kram från ön :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"