Hej på er!
Har nu avverkat hela SHN kuren och tycker vi börjar få ordning på saker och ting. Något jag undrar över dock är när Agnes vaknar på natten (sker mellan 3-15 ggr/natt) stånkar hon, skriker till och gnyr om vartannat, detta pågår ca 2-3 minuter per gång. De sista nätterna har jag inte gjort något alls och då slutar hon och somnar om (vet inte ens om hon är vaken alla gånger) kan det vara så att jag har backat för mycket för fort och det är därför hon fortfarande vaknar så pass många gånger per natt eller skall jag fortsätta så här så minskar antalet uppvaknanden så småningom, vad tror ni?
Hälsningar
Karin
Backat för mycket?
Sover ni i samma rum? Om ni gör det så vore det kanske bra att flytta ut henne i alla fall ett tag om ni har möjlighet. Vi märkte att hon sov bättre när vi flyttade ut i vardagsrummet (bodde i en liten 2:a när vi kurade). Eller, vaknade gjorde hon säkert, men vi hörde inte varenda småljud och kunde inte ligga och överkoncentrera oss på henne. Jag tyckte också att det var en skillnad när hon blev 5-6 månader i hur mycket hon stördes av våra nattljud. När hon var riktigt liten så verkade hon inte göra det, men runt halvåret så verkade hon mer medveten av vad som pågick i rummet och hade lättare att vakna om hon hörde oss.
Ja, sover ni inte i samma rum så hjälpte ju detta inte så mycket kanske...
Ja, sover ni inte i samma rum så hjälpte ju detta inte så mycket kanske...
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
ok, det var ju synd...
Ja, då vet jag inte varför hon vaknar så mycket, eller kanske är det så att hon inte "vaknar" utan bara är en högljudd liten dam även i sömnen?
Fortsätt bara med att inte göra något, så länge hon inte är jätteledsen, så kanske det lugnar sig snart!
Ja, då vet jag inte varför hon vaknar så mycket, eller kanske är det så att hon inte "vaknar" utan bara är en högljudd liten dam även i sömnen?
Fortsätt bara med att inte göra något, så länge hon inte är jätteledsen, så kanske det lugnar sig snart!
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Grattis till att ni lyckats genomföra kuren.
Jag tycker ni ska försöka se det positiva - hon har ju lärt sig somna om själv när hon vaknar!
Det är ju suveränt. Jag tycker du/ni ska fortsätta ge henne förtroende och känner ni att hon blir ledsen (som någon annan sa) så ramsa, för ledsen ska man ju inte vara. Men avvakta som ni gjort och lyssna vad det är för läte/frågor. Jag tycker ni är jätteduktiga, även såklart Agnes.
God fortsättning
Jag tycker ni ska försöka se det positiva - hon har ju lärt sig somna om själv när hon vaknar!
God fortsättning
-
Gäst