Melodifestival -08!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Och jag somnade efter Sveriges bidrag 8) och har nyss vaknat - lagom till röstningen!

Spännande :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

miar70 skrev:Och jag somnade efter Sveriges bidrag 8) och har nyss vaknat - lagom till röstningen!

Spännande :!:
Näpp, inte ett dugg spännande :evil:

Nu går jag å lägger mig!

Gonatt :sleep:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag är lika fascinerad, förvånad, förfärad som förra året.
Vi har inte tillräckligt med grannar bevisligen.
Inte för att jag trodde att vi skulle vinna, men för sjutton Spanien ligger före oss! Den lilla pajasen (förlåt, men han ser ut och låter som en sådan tycker jag) har fått mer poäng än Sverige.
Charlotte är inte dålig (precis som The Ark inte var det förra året). Ok om det inte är vinnarpotential, men vi ska banne mig inte vara nere i botten och harva tycker jag.

Äsch. Jag tror jag gör slut med Eurovisionschlagern nu, precis som ÅsaB pratat om (visst var det du?).
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh! Vad snopet. En Ark-repris. Men med något mindre patriotiska glasögon bleknade faktiskt Sverige i startfältet.
Päivi skrev:"Missä miehet ratsastaa"... ja jag tyckte att de var lite söta i alla fall. Men att tro att man har hittat någon slags "vinnande koncept" genom att köra på samma sak år efter år som man en gång vann på brukar inte ge utdelning, oavsett land.

Kvällens kalkon: tvätt på lina
Jag gillade både Missä och Bosnien-tvätten. Skönt med en "vanlig" låt där tjejerna fick ha kläder på sig och hon med lite mindre spelande inte på sex. Tack. Och Portugals donna hade skön pipa.

Rysslands snubbe är en så totalt överdramatisk sångare att jag blir alldeles full i skratt. Men precis som förra året tog han i så han kräktes och sjöng surt så det krullade sig i mina öron i delfinalen men fixade ihop sig och rodde hem det i finalen. Intressant åkomma. Det kan ju bli spännande att se vad de ska göra av spektaklet i Moskva.

Island=Wallmans salonger. Norges låt blev bättre av några lyssningar. Frankrikes credd-haussade var ett gäsp. Hemskast var i alla fall Tyskland tillsammans med piraterna.

Jag är fortfarande kär i Danmark och tycker om tonen i Turkiets men inte var det värt att sitta upp till tolv för det här. :sleep:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nejmen nu minns jag en till überhemsk! Polen. Kräkvarning. :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja nog får tjejerna gärna ha kläder på kroppen - jag gillade äppelklänningen - men jag missade låten. :shock: Nåväl. Jag somnade ju ifrån vid elva så jag såg ingen omröstning. Fast jag undrar ändå om inte festivalen skulle må bättre av att få någon slags musikaliskt kunniga jurygrupper ändå för det här blir ju BARA löjligt: spaniens bidrag före våran? :shock: Menar ni allvar? :shock:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag tycker det är väldans konstigt, faktiskt... för jag tycker Perellis låt var bra, jag undrar om det var hon som person som gjorde att hon gick bort? Eller har vi i Sverige så annorlunda musiksmak jämfört med överiga Europa?

Slipper vi kvala nästa år, är det nån som har koll på det?

Jag minns ju inte ens hur Rysslands låt lät :? kanske sov jag då :lol: ...
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Rysslands låt var väl ok, tyckte däremot att konståkaren bara gjorde hela framträdandet jättetöntigt... Jag tror nästan som dig Mia att det var Charlottes personlighet (som med Carola förra året) och att det varit så mycket kring henne som gjorde att det gick åt pipsvängen...tyvärr!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu kommer jag och tycker...

Fattar över huvud taget inte hur Charlotte kan ha varit favvotippad. Låten är trist och blir tråkigare ju mer man lyssnar. Hon är superprofs, men hon gjorde bättre ifrån sig i semi än i final, tycker jag.
De svenska danskillarna är ... min man sa, snart kommer två falukorvar in på scen.

Jag gillar Ukraina mycket mer. Kändes mycket coolare och frächare även om det var en del likheter.

Till skillnad från föregående så älskar jag Jevgenij Plusjenko (eller hur det nu kan stavas) och han får vara med var han vill bara han har skridskor på sig. Är annars totalt ointresserad av konståkning, men han... hm... Låten har jag glömt...

Jag gillade Finlands låt, även om de liksom inte funkar flera gånger om med samma genre.
Turkiet var också bra. I finalen kollade han dessutom in i kameran flera gånger och fångade mig en aning mer än i semi. Hade han jobbat mer på det, så kanske jag t.o.m hade ringt och röstat ;)
Spanien är ju bara humor. Det går ju inte att stå emot, däremot priraterna tycker jag är töntigt!
Vilka var det som hade en manlig ängel med is-ögon? Azerbardjan??? Den gillade jag. Riktigt cool låt!
Island var ju käcka. Jag vet inte om vi är så vana vi E-type här så vi tycker att vi hört den typen av musik till leda och dessutom saknades trycket och elden ;)
Norge begriper jag mig inte på över huvud taget. Tråkig, trist, mesig.
Danmarks gillade jag skarpt. Skönt gung och en härligt röst! Får vi nog höra en del i sommar :)
Tvättlinelåten hade ett skönt gung - konstig konstform att framföra den med bara.
Gammelgubben fick för lite plats. Den andre tjocke med hatten, som sjöng var ju hur trist som helst och vad balettdansösen hade där och göra begrep jag inte...
Jo Portugal. Visst har hon röst, men näää det är för trist och teatraliskt för mig...
Nu kommer jag nog inte på några fler. Vi satt och spelade spel samtidigt som det var (jo jag vet, men vi var hos mina föräldrar och de är inte så intresserade så det blev en kompromiss)

Jag kommer def. inte att göra slut med Schlagervärlden. Jag tycker bara att vi borde rikta öronen mer österut och ta till oss den musiken också. inte för att vinna Schlager utan för att vidga utbudet!

Kram!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"