Läste idag på aftonbladet.se att de skall börja med en artikelserie om "Sega Mammor", dvs mammor som (heltids)arbetar OCH har barn. Jag måste säga att jag blev lite skraj när jag läste om "hur det kan bli" efter föräldrarledigeheten och båda föräldrarna går tillbaka till yrkeslivet. Vågar man skaffa fler än ett barn utan att riskera att må "DÅLIGT"?????? Det är DEN vinklingen de har i artiklarna.
Det är ju en sak nu då man är hemma på heltid. Jag hinner med både plutt, lite städ och tvätt (har ju en liten annorlunda situation just nu då vi bor i Tokyo på 45 kvadratmeter, inga direkta kokmöjligheter och vi får t o m städat en gång i veckan...). Hushållsarbetet är ju just nu inte direkt ansträngande...
Jag har ofta tänkt på att OM man skulle jobba heltid när föräldrarledigheten är slut så får man ju bara ca 2 h med plutten mån-fre och det känns inte bra ALLS
Jag vill inte vara olycklig under "småbarnsåren" (som snarare verkar vara en regel än ett undantag...Alla klagar ju så fasligt: inga pengar, ingen tid, inget sex....)
Jag blev som sagt var rätt skrämd.....
Kram
En orolig snart yrkesarbetande mamma