Dagens Rätt!
Igår och ikväll: Nässelsoppa (Ear blivit inspirerad av alla tidningsrecept). Ewas var nog godare men det var helt ok. Har du något recept på din soppa, Ewa?)
Ikväll blev det också ett hembakt valnötsbröd på dinkel och råg till (ur "Kärlek, Oliver och Timjan". Mums fastän lite platt (pga att jag ändrade lite i receptet... 8) ).
Ikväll blev det också ett hembakt valnötsbröd på dinkel och råg till (ur "Kärlek, Oliver och Timjan". Mums fastän lite platt (pga att jag ändrade lite i receptet... 8) ).
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
-
kattklo
Inte kulinariskt, men enkelt om man är hungrig NU!
tonfisk blandat med kokta ägg, majjo, creme fraiche och liten gnutta kaviar.
Serverat på skivade tomater...
Det är svårt när man har haft full markservice i två månader och helt plötsligt ska vara den som står för den. Trött är jag när jag kommer hem, ju...
/LO
tonfisk blandat med kokta ägg, majjo, creme fraiche och liten gnutta kaviar.
Serverat på skivade tomater...
Det är svårt när man har haft full markservice i två månader och helt plötsligt ska vara den som står för den. Trött är jag när jag kommer hem, ju...
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Fjällfolket
Lovis skrev: Det behöver ni inte svara på utan fortsätt i trådens anda; med recept!!![]()
Men jag tror, att trådens spontanitet går förlorad om man ska hinna skriva ner recepten också :-k Vad tror ni andra..
Pm'a den som skrivit det man vill ha recept på..?
Vad tror du Lovis?
:-k
/Fjällmor
-
Lua
-
*frieda*
Jag åt tonfisksallad med quinoa och ett kokt ägg =P~
Benjamin åt ugnsstekta marinerade kycklingfiléer med kokt potatis, currysås och riven morot.
Engla åt; kyckling-och-potatis-mos
Har ingen aning om vad karln åt, han jobbar i Sandviken den här veckan 8)
p.s. bakade ett ganska hyggligt dinkel-bröd (bara dinkel inget vete) också d.s
Benjamin åt ugnsstekta marinerade kycklingfiléer med kokt potatis, currysås och riven morot.
Engla åt; kyckling-och-potatis-mos
Har ingen aning om vad karln åt, han jobbar i Sandviken den här veckan 8)
p.s. bakade ett ganska hyggligt dinkel-bröd (bara dinkel inget vete) också d.s
-
Fjällfolket
Planerad middag idag (med svåger och bästa kompis på besök från Norrland):
Fiskfärs: Blandade fisksorter ihop med lite go'a räkor. En del av färsen är mixad med spenat - blir snyggt (och gott!) med grön "överdel" och mer ljusrosa "underdel".
Pressad potatis.
Två såser: en varm som smaksätts med urkokta räkskal och hummerfond och en kall med gräddfil, rödlök och stenbitsrom.
Gärna broccoli till, men den är nog slut. Blir en enkel sallad.
Vin eller öl för hugade spekulanter. Själv väljer jag vatten.
Jösses - nu blev jag hungrig! Lunch: lax och ärtmos (koka gröna frusna ärtor med lite vitlök, mixa med lite gräddfil och salt & peppar). Ser läckert ut - rosa och grönt. MASSOR av järn i gröna ärtor. Gott och går fort!
Fiskfärs: Blandade fisksorter ihop med lite go'a räkor. En del av färsen är mixad med spenat - blir snyggt (och gott!) med grön "överdel" och mer ljusrosa "underdel".
Pressad potatis.
Två såser: en varm som smaksätts med urkokta räkskal och hummerfond och en kall med gräddfil, rödlök och stenbitsrom.
Gärna broccoli till, men den är nog slut. Blir en enkel sallad.
Vin eller öl för hugade spekulanter. Själv väljer jag vatten.
Jösses - nu blev jag hungrig! Lunch: lax och ärtmos (koka gröna frusna ärtor med lite vitlök, mixa med lite gräddfil och salt & peppar). Ser läckert ut - rosa och grönt. MASSOR av järn i gröna ärtor. Gott och går fort!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
-
kattklo
Idag åt vi -
currykyckling-risotto : olja, curry, kycklingstrimlor, lök, peppar, pressad citronsaft, vatten, buljongtärning, fullkornsris, strimlad paprika och - morot.
Till det en god och enkel tomatsallad: skivad tomat varvades med finklippt gräslök, hällde på en dressing av olja, vinäger, salt o peppar.
/Nette
currykyckling-risotto : olja, curry, kycklingstrimlor, lök, peppar, pressad citronsaft, vatten, buljongtärning, fullkornsris, strimlad paprika och - morot.
Till det en god och enkel tomatsallad: skivad tomat varvades med finklippt gräslök, hällde på en dressing av olja, vinäger, salt o peppar.
/Nette
Nette
mamma till 2 flickor födda : dec-2005 och okt-2008
mamma till 2 flickor födda : dec-2005 och okt-2008