Tvillingar 14 mån / jobbig läggning!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Tvillingar07

Tvillingar 14 mån / jobbig läggning!

Inlägg av Tvillingar07 »

Hej!

Jag har tvillingar på 14 mån och vi har kört SHN i några veckor nu. Det gick bra första veckan, tiden för läggning gick ner från 1 timma till 10 min!

Men sedan dess blir det bara värre... Nu tar det 40 min - 1 timma ibland och jag vet inte vad jag ska göra längre.

Det verkar som om ramsan inte tar alls. De är bara ledsna och ledsna.

Under den här tiden har middagssömnen gått ner från 2 timmar till knappt 1, vilket inte är så bra (de sover i vagn).

Har någon tips så tas det tacksamt emot! Jag jobbar hela dagarna och den lilla tid jag får med dem så är de bara ledsna känns det som...
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej och välkommen hit till forumet :D !

Såklart ska vi försöka hjälpa er med tvillingarna!

Hur har ni det med skrattet till gonattet? Har ni riktigt, riktigt skoj innan läggning, så att de läggs nöjda och glada?
Kan du berätta lite mer hur ni gör när ni lägger dem, och när och hur ni ramsar?
Hur ser deras schema ut?
Och hur är det med utevistelse, social delaktighet?

Många frågor :wink: men det kan vara bra med en felsökning!

Och så är det jättebra om du skriver in i profilen när barnen är födda, så blir det lättare att se för de som vill rycka in och hjälpa till :!:
(gå in på "profil" här ovanför så kan du fixa det där!)

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "