Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Ewa

Inlägg av Ewa »

Är så toksprillans lycklig och glad \:D/ \:D/ \:D/
för min älskade kusin har äntligen fått en liten godispärla till dotter :heart:
Efter många oändliga försök och en svårt handikappad liten tös som inte klarade sig så lång stund här på jorden så har nu en lillasyster kommit till dem och det är en sådan lisa för själen, detta lilla barn :heart: :heart: :heart: Och jag är så nyfiken så jag får lust att ta första bästa flyg upp för att beundra det lilla knyttet NU! 2.740 och 47 lång - en liten raring. Lycka!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

=D> 8) 10 sidor sen sist jag loggade in :lol: :!:

Jag såg att ni ropade på del två i början av dessa 10 sidor men tyvärr måste jag göra er besvikna i kväll. Jag har varit väldans frånvarande pga att min söta, söta mamma saknar min söta, söta pappa så alldeles förskräckligt. Jag har helt enkelt haft fullt upp med mammatröstande. Dessutom har vi börjat städa ur alla förråd och bodar som pappa byggt för att kunna förvara diverse SAKER i.

Snälla någon, hjälp mig: Innehåller dessa 10 sidor något som jag MÅSTE veta? Eller kan jag, glad i hågen, skutta in här med mina författarambitioner?

Kramar i mängd från Lua. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Så är det Lua! 8) Jag tror inte - rätta mig gärna - att du behöer läsa igenom alla tio sidorna.

Kommer ni ihåg hur jag efterlyste sladdar till Kejsaren :?:

Häromdagen fick vi post från en välvillig forumist! :o :D :lol:

Det blev två nya favoritsladdar, det. man gör allt förutom sover med dem. 8) Fiffig "travelsize" var det på dem också - något som mamman uppskattar stort! men det sötaste och mest generösa hjärtat - han delar ju med sig. Igår hittade jag BÅDA TVÅ i vardagsrummet med varsin sladd. :lol: Lilla Kejsarinnan deltog så fint även om hon säg lite undrande ut... :P

Tack, Johanna! :D
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej Luisen!

Precis som vännen Päivi säger jag också att du inte behöver skumma tio sidor! Vem orkar det???

Fokusera du på ditt och titta in och säg hej när du vill/orkar. Du är alltid efterlängtad! :D

Kramar från förkyld Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Glömde ju - grattis grattis grattis Ewa! Vad roligt! Nya barn till världen - alltid lika underbart! Jag är jätteglad för er alla!!! :D :D :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
kattklo

Inlägg av kattklo »

Vad bra P att dom kommer till glädje!
Här hemma låg dom mest som det dåliga samvetet i en av allas dessa lådor man BORDE rensa i någon gång.
Puss och kram!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Grattis Ewa! :D Jag vet hur kul och speciellt det känns! Extra roligt med de förutsättningarna. Myyyyys. :heart:

Sofia gör helt enkelt skäl för sitt namn, hon inser att det måste vara nåt med de där sladdarna annars skulle inte brorsan visa dem ett sånt starkt intresse. Smaaart tjej. 8)

Lua! Efterlängtad när du inte hinner, älskad när du gör det. Ingenting annat däremellan. :heart: :D

Vad gör du Fjällan? Sitter i fåtöljen? :lol:

Idag fick jag värsta glädjekicken av att vara mamma till mina barn. De är så fina! Rediga skol-Jaja, fiffiga humor-Nike, älskvärda trots-Milo och lilla etterpekan Nella alias kines-Thore (Skogman). Jag har ett sånt skönt gäng härhemma. Vi kanske måste ha en till? Närå, bara skoja. :lol:

Nu har vår sötaste, vänaste helsvarta höna Sotan börjat ruva och jag har sparat undan fyra små ägg till henne. De stora, rätt osnygga och bängliga hönorna masar sig ner i hennes lilla specialfixade ruv-gryta och lägger sina ägg på värsta gökunge-manéren men VaO som jag är blir de inte kvar där länge, haha! Jag vill bara ha små dvärgcochinkycklingar om jag inte kan få fina Hedemora. Basta.

Kram! Jannika
Ewa

Inlägg av Ewa »

Apropå ödlor... Jag håller på och gräver ur komposterna, vilket tar sin lilla tid. Igår, nästan längst ner i ena komposten, under sisådär 40 cm jord, dyker det upp en liten söt, jordig rackare. Såg först bara ett ben och trodde det var en liten groda. Och ropar exalterat på Anton och Disa. Som kommer sättandes för att se på grodan. Som ju då är en liten pytteödla. Med jord i ögonvrårna.

Disa och Anton fixar fram ett lerfat, häller i vatten och sen sätts liten ödla att simma runt. Disa - som nog varit djur i ett tidigare djur, hon har ett MYCKET speciellt förhållande och kommunikation med allehanda fyrbenta varelser - ropar högt av förtjusning och skrattar så att hela magen guppar bara ödlan rör på någon liten fena. Där kunde den sedan betraktas i någon halvtimme innan barnen fick för sig att gå och hämta lite mat till den stackaren. Vips pep liten ödla iväg till annat gömställe. Vart tog ödlan vägen :-k
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ewa skrev:Vips pep liten ödla iväg till annat gömställe. Vart tog ödlan vägen :-k
:lol: :lol: Jag vet inte om min Milos stora fascination är lika besvarad som Disas. :lol: Han ÄLSKAR alla sorters småkryp och det är en fysisk kärlek. Han vill hålla och gosa och pussa det han lyckas fånga in. Myror är bra. De går inte för fort och nu har han fått till ett effektivt nypgrepp som han får upp dem med. Han störs inte av att de i protest biter honom. Då säger han med sträng och kärleksfull röst: "Näe, inte bitas, det är inte bussigt." :lol: Tyvärr är han skyldig till en hel del myrinvalider och plötsliga dödsfall. "OJDÅ! Hallåååå lilla myran. Är du vaken? Näe, den sover! Natti-natti!" Myror är inte riktigt gjorda för Milo-kärlek. Daggmaskar funkar bättre. Gråsuggor. Tusenfotingar. När han skulle gosa med en humla fick jag dock hejda honom en aning.

Jag tror vi skulle behöva en ny hund i familjen.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Vad gör du Fjällan? Sitter i fåtöljen? :lol:
Jo

och hånglar med Mejagos! :heart:

Ändå från start har Meja varit tokig i mitt ansikte. Favoritsysslan att gapa stort över mammas hals eller kind och suga tag, och grymtböka som en annan igelkott. (tur, jag saknar de små gynnarna häroppe :D fast.. jag har ju lämmlar! :lol: )

Nu när man kan röra sig med kontroll har hånglet förfinats :roll:

Stort gap.
Bus i blick.
Anfaaaaaall :shock: BANZAI :!: Mammas kind inbettad nu gnor vi på allt vad vi har *tuggatugga* På med dreggelkranen... å sen ett kluckande tokfniss på det :roll: :lol: som avslutas med en stor lycklig kärlekssuck i mammas halsgrop... Detta uppreps MINST 5 ggr i rad.

Kan man vara annat än tokkär? :heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Här kommer en officiell, offentlig och kärleksfull kärleksförklaring till NANCY!
:heart: :heart: :heart: Tack, räddare i nöden som lånar ut Lussis berömda skak-i-handtaget-vagn. Vågar inte ropa hej än, men hittills har jag inte behövt skaka en enda gång. Fast jag var tvungen att pröva lite förut ändå :D. Abbe säger :sleep: hittills om vagnen :heart:.

Idag är jag inte så kär i stackars Abbe. Kan någon berätta för mig att killen bara är 17 dagar och att det går lite upp och ner i början? Att det är ok att mamman gråter stora trötthetstårar? Att det snart stabiliserar sig, och blir lite jämnare nivå på dagarna? Att Anton fortsätter älska mig trots att jag inte orkar läsa böcker för honom eller gå ut på äventyr? Att sambon fortsätter älska mig trots att jag är arg på honom mitt i natten för att Abbe inte sover? Att det går några dagar mellan varje gång jag orkar duscha...? Tur att mitt hår nästan aldrig ser smutsigt ut :roll:.

Och grattis Ewa, till kusinbarnet! Vad skönt att det gick bra med den erfarenheten i bagaget. :heart:

Och grattis Fjällan till fåtöljen! Och till Meja-buset :lol:. Låter ju ljuvligt!

Tjo...!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Idag är jag inte så kär i stackars Abbe. Kan någon berätta för mig att killen bara är 17 dagar och att det går lite upp och ner i början?

Abbe är bara 17 dar gammal. Han vet inte än hur skönt liv han ska få. Han bara undrar lite.

Att det är ok att mamman gråter stora trötthetstårar?

Det är helt ok. Gråta är bra. Rensar kroppen och knoppen.

Att det snart stabiliserar sig, och blir lite jämnare nivå på dagarna?

Ungen är bara 17 dagar gammal. Ett pytto. Noll livserfarenhet. Snart så kommer han att fatta galoppen. Så klart!

Att Anton fortsätter älska mig trots att jag inte orkar läsa böcker för honom eller gå ut på äventyr?

A-men Jeeeeenny! DET är väl ett minor problem. Så här upptagen och trött kommer du bara vara en liten tid nu. Anton fattar, han är ju smart. Berätta för honom att du är trött så kommer du få både hjälp och kärlek. Han kan väl läsa för dig? Be honom hitta på roliga överraskningar till dig. :heart:

Att sambon fortsätter älska mig trots att jag är arg på honom mitt i natten för att Abbe inte sover?

DET kan jag inte lova men min fasta övertygelse är att han gör det. Som tur är har man ju barnen ihop, det är ett bra klister. Och förhoppningsvis hade du lite på pluskontot innan du gormade på natten. :wink:

Att det går några dagar mellan varje gång jag orkar duscha...? Tur att mitt hår nästan aldrig ser smutsigt ut.
Snart så orkar du. Ta det lugnt. Andas. Slappna av. Mössa? :lol: Din lilla bebi är bara 2 1/2 vecka. Ett PYTTO!

Jag tycker det var tufft med 2:an, mycket mer påfrestande än omställningen från noll till ett barn. Mycket berodde nog på mina förväntningar och förhastade antaganden. 1) Jag trodde vi hade rutin och mer koll, att allt skulle flyta på av sig själv. 2) Jag jämförde med 1:an som var en softis. Två misstag. Varje unge är ny och de är inte nödvändigtvis lika varandra.

Bra verktyg: HUMOR :D
Det mesta spricker med lite mer skratt i livet.

Jag tycker du är SYYYPEduktig! :heart:

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Jannika, det var precis vad jag behövde höra. Jag veeeet ju. Men det liksom försvinner ibland, allt man vet.

Just nu är livet skönt. Köket är rent och städat. Abbe nybadad. Och klädd i sina nya fina kläder som han fått av mormor (vi kommer nog inte behöva köpa några kläder till den här ungen heller... :lol:). Han ligger i pappas knä och tittar stort, hyfsat nöjd. Och jag har tagit veckans dusch!! :lol:

Anton älskar sin bror. Och är stolt. Vi pratade om våningsängen dom ska ha sen (om några år...), och jag påpekade att Abbe får bli lite större först.
- Då ska vi busa, ja å Abbe! säger älskade Anton.

:lol:

Och inga barn på gården får ens titta in i vagnen, då kommer Anton och säger:
- Det är min lillebo, i vagnen.

Tjoho. Fram med brösten igen.
Tack igen Jannika :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Nämen Jenny, vilken helt otroligt skön storebror Abbe HAR. de ska busa de, det har han redan planer på - det är ju underbart!
Syskon är ljuvligt. Min Caesar satt i kväll i badbaljan som egentligen är lite för trång för 2 killar, men det går ändå, och så säger han till lillbrorsan; puss varpå lilleman böjer sig fram o så pussas de. Jag smälter för de är så söta vid det där ögonblicket när munnarna möts. Och båda är med på det o myser! :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev: Jag tycker det var tufft med 2:an, mycket mer påfrestande än omställningen från noll till ett barn. Mycket berodde nog på mina förväntningar och förhastade antaganden. 1) Jag trodde vi hade rutin och mer koll, att allt skulle flyta på av sig själv. 2) Jag jämförde med 1:an som var en softis. Två misstag. Varje unge är ny och de är inte nödvändigtvis lika varandra.
Ville bara hålla med :thumbsup: Precis samma här :roll:

JennyH: Tiden då allt kretsar kring dina bröst eller väldigt kort "a fart in space" 8) Snart lugnar det ner sig för att i nästa stund helt ebba ut. Tänk på det när du sitter där, ofrivilligt nedsoffad :roll:

:arrow: Tips: Ljudböcker! Låna på bibblan och lyssna medan du ammar, om inte Anton tjoar och tjimmar väldans vill säga.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"