När pappa går vid 5.40 fortsätter jag med husljud börjar diska.
Kl 6 kommer storebror som inte heller sover länge ( somnar 19.30-20 vaknar 5.30-6).
Oscar började skrika upp sig gick in en gång för att solfjädrar känner då på doften att han för 3:e morgonen i rad har bajsat, brukar aldrig göra det förens efter frukosten i vanliga fall. Vill inte lugna sig. Bestämer mig för att byta blöja han blir lite lugnare med en gång. Men sen kommer ju storebror. Han vill inte lyssna på att han ska hålla sig utanför rummet
Han är mycket svartsjuk på sin lillebror. Så fort jag går in till Oscar eller koncentrerar mig på honom så står han och ropar mamma hela tiden tills jag svarar
Så just nu känns det hur svårt som helst att få till en 12 timmars natt. Men gör jag natt 11 timmar så får han för lite sömn på dagen. Vet inte var jag ska få in en hel timme till i schemat. Kan inte lägga sömnen tidigare på förmiddagen bor som sagt på 4:e våningen utan hiss och lämnar storebror på dagis kl 9. Kan ju inte lämna honom i lägenheten när jag går till dagis.
Känner bara att jag vill sätta mig i ett hörn och gråta just nu. Vet inte vad jag ska göra längre. Vill ju att bägge ska sova gott. Men det känns som att det har gått för lång tid med storebror, han är inne i en period då han total vägrar lyssna kvittar vad vi gör. Vi pratar för döva öron. Har köpt en väckarklocka till honom men han kommer bara kl 6 och säger mamma klockan ringer inte. Går jag tillbaks in med honom sätter han sig och storgråter sen springer han ut igen efter 1 min och skriker i panik när jag går in med honom igen. Grannarna tror väl snart att jag misshandlar killarna.